Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Digitàlis tachográf v-diagramm...

Digitàlis tachográf v-diagramm! Ismeri valami a v-diagramm számításának alapjait? Miből számolják ki a hatóságok a sebességet?

Figyelt kérdés

Több helyen olvastam, hogy 6 km/óra “hibalehetősèg” van a kapott értékben, ezért az adott értékből a hatóság tagjának le kell vonni 6km/h sebességet és ha az így kapott adat is (relatív) gyorshajtás, akkor megy a bírság.

Feltételezem, hogy ez a megtett út és az idő hányadosából számítják ki.

Így aki autópályán folyamatos 90 km/h- val halad teljesen könnyű megfogni.

DE!

De aki csak főútvonalakon településeken át halad, és külterületen folyamatosan gyorsan (de 90km/h alatt), belterületen meg 50 km/h-val halad, annak gyorshajtását v giagrammal felfedik??? Mert így az átlagsebessége jócskán 80 km/h alatt lesz.



#tachográf #V-diagramm #V diagramm
2022. jún. 11. 22:21
 1/2 anonim ***** válasza:
100%

• Nem biztos, hogy 6 km/h az adott mérőeszköz hibája.

A tachográf hiteles eszköz, adott időszakonként adott helyeken hitelesíttetni kell. A hitelesítést végző mérésügyi szerv megállapítja a hibatatárt, ez az illesztési és hitelesítési jegyzőkönyvön szerepel; ezt az értéket a hatóságnak le kell vonnia; ha 6 km/h, akkor annyit.


• Természetesen, nem tudják az útvonal összetételét, arányait; pláne nem veszik figyelembe, hogy adott szakaszon ideiglenes sebességkorlátozás volt. (28 napig nézhetik vissza, nyomtattathatják, nyomtathatják ki az értékeket, ez elég nagy időszak.)

A megengedett legnagyobb sebességet tekintik mérvadónak, úgy számolnak, mintha csak ilyen útszakaszokon közlekedett volna a gépjármű. Magyarországon ez – hacsak nincs a járműre megállapított egyéni sebességhatár – 80 km/h (autópálya). Előny a gépjárművezető részére, ha jóval lassabb szakaszokat is autózik, még akkor is, ha mondjuk lakott területen 50 km/h helyett 60 km/h-val hajt.


Nagy arányban kell autópályán haladni, és ott kellően nagy lábbal nyomni az adagolópedált, hogy tachográfos V-diagram alapján megbukjon valaki. Nyilván vannak sokra képes vezetők, akik ezt is el tudják érni.

Nagyobb az esély egyedi állóhelyes sebességmérés, civilautós követés, netán drónos követés alapján való adott szakaszon történő lebukásra.

2022. jún. 12. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
Köszönöm!
2022. jún. 12. 13:38

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!