Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Megbukhatok ezért vizsgán...

Megbukhatok ezért vizsgán vagy hibának számít?

Figyelt kérdés
Már a 36. órámat vettem és az oktatóm rám szólt hogy sz@r a sorrendem. Előbb indexelek majd nézek hatra és utána végzem a kanyarodást/sávváltást. Fontosnak tartom a holttér ellenőrzését és már teljesen reflex szerűen nézek mindig hátra. Egyszer sem hagyom ki a kettő lépés közül egyiket sem. (Index és hátranézés). Felesleges b.szogatás vagy tényleg hibának számít hogy előbb indexelek és utána nézek egyből hatra?

2023. ápr. 22. 12:26
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
100%

Trágárság nélkül jobb lett volna.

Az én gyakorlatom:

Tükör, index, tükör. Ha úgy néz ki, nincs akadálya az irányváltoztatásnak, akkor tükör, holtér, (kanyarodásnál) szemből jövők újra ellenőrzése. Majd az irányváltoztatás tényleges elvégzése. Majd index ki.

Fontos, hogy a szándékot is jelezni kell. Időben, hogy észleljék a többiek, de nem megtévesztően korán.

Sokan akkor villannak egyet, amikor már benne vannak a sávváltásban, kanyarodásban. Meg olyanok, akik kímélik az irányjelzőt.

2023. ápr. 22. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
55%
#5 az megvan, hogy ez az elindulásról szól? :D Lehetőleg ne húzd be a kéziféket sávváltáskor, hacsak nem valami sztrítrész drifthuszár vagy, de inkább akkor se.
2023. ápr. 22. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
70%

#3 Legkisebb mértékig sem értek egyet arra alapozva, hogy azt feltételezed, hogy körülnézni és indexelni kizárólag külön-külön lehet, ráadásul a kettő között el kell telnie, idézem, "1-2 másodperc"-nek.


Körbenézek és ha szabad az út, akkor kiteszem az indexet és sávot váltok. Itt nem telik el semennyi idő, mert miközben indexelek és megkezdem a manővert, végig tudok figyelni. A vezetés pont erről szól és pont emiatt nehéz a kezdőknek, mert több mindent kell egyszerre csinálni és nem tudják még annyi felé osztani a figyelmüket. De ez így működik. Nem felváltva csinálom a dolgokat egyesével, hanem egyszerre őket. Nem kezdek el mérlegelni, hogy az információm 1 vagy 5 másodperccel ezelőttről származik-e és nincsen olyan, hogy "legfrissebb", mint ahogy te mondtad. Élő információ van csak. Nézek, indexelek. Attól mert először nézek és aztán indexelek, az nem azt jelenti, hogy az indexelés és manőver közben nem figyelek továbbra is végig.


Na de minek tegyem ki az indexet először, ha még azt sem tudom, hogy tudok-e egyáltalán sávot váltani? Engem rettenetesen zavar, mikor valaki idő előtt teszi ki az indexet. Még simán mellette vagyok, lehet éppenhogycsak beértem mellé és már látom, hogy kiteszi az indexet. Lehet, hogy figyel és csak idő előtt kitette, meg az is lehet, hogy nem figyel és mindjárt rám húzza a kormányt. Honnan tudjam? Sehonnan. Nem tudhatom, csak bízni tudok benne, hogy nem húzza rám, mert ha vészfékeznem kell, akkor meg hátulról leszek felnyársalva.


Várd ki a sorodat és mikor már meggyőződtél mindenről, AKKOR teszed ki az indexet. Nem előtte!

2023. ápr. 22. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
17%

13. Azert tedd ki, hogy a szándékod jelezd. Kiemelten fontos. Látok autósokat, hogy indexelnel, visszaveszik. Megint index, majd megint kikapcs.

Honnan tudjam, mit akar?

2023. ápr. 22. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:

Hivatalosan nem hiszem, hogy megbuktatnak emiatt de a gyakorlatban szerintem praktikusabb előbb körültekinteni.


Én is így szoktam. Autópályán is ha már látom, hogy közeledek lassabb jármű felé akkor már nézem előre a tükröt és értelemszerűen ha jönnek a belsőben akkor indexelni sem kezdek el addig amíg el nem haladtak.

Ha szabad a belső akkor index, majd még egy körültekintés és sávváltás.

Nagyvárosban ugyanez.

2023. ápr. 22. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
100%

A Közlekedési és Alkalmassági Vizsgaközpont honlapján minden járműkategóriára részletesen ismertetik a tantervi és vizsgakövetelményeket: [link]


A „B” kategóriás forgalmi vizsga követelményei közt is a kellő körültekintés után szerepel az irányjelzés. Például:

• A kikerülést, előzést kellő körültekintés után – ha irányváltoztatással jár – a megfelelő irányjelzést alkalmazva, megfelelő szögben kihúzódva, határozottan hajtsa végre.

• A kanyarodásokat a kanyarodás szabályainak betartásával, a közúti jelzések figyelembe vételével hajtsa végre. Kanyarodási szándékát kellő körültekintés után előbb irányjelzővel jelezze, és csak azután fékezzen, illetve készüljön fel a manőverre.


Sikertelen a vizsga, ha „az irányjelzést vagy a körültekintést elmulasztja”, tehát nem a sorrend miatt.

Viszont a sorrend felcserélésével okozható veszélyhelyzet, ami sikertelen vizsgát jelent.

Ha nem teremt veszélyhelyzetet, akkor „hibavonalat kell adni, ha irányjelzés előtt fékez”, vagy „irányjelzést igénylő manővert irányjelzés előtt kezd”.

Arról nincs semmi, hogy önmagában a kellő körültekintés és az irányjelzés sorrendjének felcserélése mivel jár; még hibavonalat sem írnak.


A „B” kategóriás tantervi és vizsgakövetelmények: [link]

2023. ápr. 22. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
79%

#14 "Azert tedd ki, hogy a szándékod jelezd"


Amíg nem tudok kisorolni, addig nincsen szándékom. Addig csak várok a soromra. Szándékom akkor lesz, amikor már szabad számomra az út, ekkor kiteszem az indexet. De ehhez először a tükröt kell néznem.


"Látok autósokat, hogy indexelnel, visszaveszik. Megint index, majd megint kikapcs."


Az ilyet pont azok csinálják, akik körültekintés nélkül elkezdenek indexelni. Kirakják az indexet, aztán néznek csak körül és rájönnek, hogy nincs is hely számukra, ott kell még várakozniuk lehet 20-30 másodpercig, mire elmegy a forgalom és addig visszaveszik az indexet. Nálam biztosan nem fogsz ilyet látni, mert én normálisan csinálom a dolgokat és nem indexelek össze-vissza értelmetlenül feleslegesen.

2023. ápr. 22. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:

#16 Ennyi. Köszönöm.


Meg másoknak is a lepontozást.

2023. ápr. 22. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
35%

Remélem nem vezet autót, aki a 14.-et lemínoszolta.

A KRESZ ismerete eléggé hiányos lehet.

De nézzük gyakorlati szempontból.

Párhuzamos közlekedésre alkalmas út. Én a belsőben autózom, te külsőben. Mennél balra.

Én biztonságos követési távolságot tartva haladok. Így tesznek mögöttem is.

Ha nincs a járművek között kellő távolság, akkor mit teszel? Tovább mégy egyenesen? Vagy mit?

Kirakod balra az indexet. Figyelmesen vezetek, észre fogom venni. És lassítok, hogy be tudj jönni elém.

Nem így müködik?

2023. ápr. 22. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
58%

#19 Tök mindegy, mert ebben az esetben is a körülnézéssel kell kezdeni, mármint ha a külső sávban vagy. Nézed a tükröt, látod hogy nem tudsz besorolni, ezért kirakod az indexet és majd valaki beenged. A tükör továbbra is az első.


Mindig a tükör az első. Nincs kivétel. Az indexelés a manőver első lépése, de körültekintés nélkül tilos manőverbe kezdeni. Ha vizsgán te először indexelsz és utána nézel körül, megbuksz. Erről bármelyik oktatót vagy vizsgabiztost megkérdezheted.

2023. ápr. 22. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!