Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A mozdonyvezetés mennyire...

A mozdonyvezetés mennyire nehéz munkakör?

Figyelt kérdés

Gondolkodok a mozdonyvezető tanfolyamon, de hiába olvasok utána, mindenhol csak általánosításokba botlok, amik arról szólnak, hogy nehéz a tanfolyamon, macerás a beosztás, sokat kell dolgozni, stb. Én ezt megértem, de ez nem segít dönteni.


Konkrétumokat szeretnék látni, hogy jobban belelássak a munkába.


Hol találok valós beosztásról táblázatokat? Nem mintabeosztás érdekel, mert az mindig kozmetikázott szokott lenni, ezt tudom jól.


Milyen tankönyvekból oktatnak a tanfolyamon?



febr. 6. 18:24
 1/8 anonim ***** válasza:
80%
Nehéznek nem tudom, de azt már jópárszor olvastam, hogy eléggé stresszes pszichésen. Avagy nem nagyon van olyan mozdonyvezető, akinek ne jutna a pályafutása során legalább egy gázolás...
febr. 6. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
40%
Jelentkezz, mert így nem jutsz semmire. Lehet, hogy a PÁV-ot sem tudod megcsinálni.
febr. 6. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Ha jelentkezek és ott derül ki, hogy nem nekem való a tananyag, akkor milliókat kell visszafizetnem.


#1 Aki jelentkezik mv állásra, azt tisztában van ezzel.

febr. 6. 18:58
 4/8 anonim ***** válasza:
59%

A megoldás az hogy fizetsz. Nem kell túl sokat, csak egy vezetőálláson tartózkodási engedélyt. Elmész egy mozdonyvezetővel egy útra és kikérdezed.

[link]

febr. 6. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 Justinianus ***** válasza:
febr. 8. 00:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
28%

Biztos hogy nem nehéz.

Egy kamiont nehezebb sokall, főleg meg alkalmazkodni a szabályokhoz.

febr. 8. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:
6-os, gondolom ezt azért állítod ennyire magabiztosan, mert már sokat vezettél mozdonyt... :DD Gondolod a vasúton nem kell alkalmazkodni a szabályokhoz? (Csak a forgalmi szabályok kb. 3-szor vaskosabbak, mint a KRESZ, és ezek csak az F1, F2, F2 függelék, van még E1, E2, E12, E101, RID utasítás, stb... Ezek is kitesznek egy legalább akkora terjedelmet, mint a vasúti forgalmi szabályok)
febr. 12. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:

Én csak tehervonat vezetésről tudok nyilatkozni. Nem én vagyok mozdonyvezető, de sokszor vagyok velük mivel tehervonat kísérő vagyok. Sokszor idegesek, mert van hogy az ország végéből a másikba kell utazniuk és van hogy kb 10 perc erejéig. Volt hogy Debrecenből jött Mosonmagyaróvárra és Hegyeshalomig kellett mennie.

A mozdonyok sem a legjobbak mindig van velük valami.

Sajnos előfordul az is, hogy épp valaki öngyilkosságot követ el és a 90el haladó vonat elé lép ami elég megterhelő pszichésen, nem mindenki birja ilyenkor van lehetőségük váltást kérni. Aztán ott van pl a váltó hiba és kisiklik. Oda kell figyelni az éberség jelzőre, mert ha nem reagál le fékez a vonat és több milliós kár is lehet rajta. Az áramszedőre is figyelni kell, mert vannak olyan pontok ahol le kell szedni, mert amúgy le dobja a rendszer és nem tud tovább menni. Ha szükség van rá akkor homok szórás is kell. Akkumulátor töltöttsegre is figyelni kell. Volt olyan hogy nem tudtunk elindulni pedig időre kellett be érni x városba. Meg akkor ott vannak a kresz szabályok is. Szóval nem csak a karok tologatásából áll. Meg a másik az hogy folyamatosan vizsgázni kell és ha valami nem sikerül akár ki is rúghatnak. A tanfolyam se egyszerű elsőre, de az biztos hogy érteni kell a fizikát különböző áramkörök stb.

márc. 1. 00:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!