Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Hány % spórolás lehet, ha az...

Hány % spórolás lehet, ha az elinduláshoz szükséges lendületet egy rugós lendkerekes szerkezet segítségével veszem fel?

Figyelt kérdés
2011. febr. 28. 20:23
1 2
 1/13 A kérdező kommentje:
Pusztán elméleti kérdés, mert a legtöbb üzemanyag elinduláskor fogy, főleg városban, ahol sok a piros lámpa.
2011. febr. 28. 20:27
 2/13 anonim ***** válasza:
Negatív lesz a spórolás, mivel a rugós szerkezet felhúzásához is kell energia és cserébe még vesztesége is van.
2011. febr. 28. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
Véleményem szerint úgy lenne értelme, ha mondjuk a fékezésre szánt energiát alakítanád át és tárolnád az elindulásig.
2011. febr. 28. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
Hátsó kerék hajtásos az autóm, ha látom mondjuk, hogy piros a lámpa, egy karral rá lehetne tolni egy sinen a rugót a hátsó tengelyre (olyasmi rugó lenne nagyban, mint egy felhúzós órában, és egy fogas sin vinné át az energiát a rugóra) így fékezésnél felhúzódna, indulásnál meg kiengedném a kart, és meglökné annyira a kocsit, hogy meginduljon...
2011. febr. 28. 20:41
 5/13 anonim ***** válasza:
elméletben jól hangzik, de valamiféle tengelykapcsolót kéne közbe építened, hogy ne rajtolj minden elindulásnál, mert lehet te élveznéd, de mondjuk melletted az asszony nembiztos:)
2011. febr. 28. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Ezt már a villamosok is tudják, csak ott a fékezésnél az elektromos energiát a hálózatba táplálják vissza.
2011. febr. 28. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
azt hibridautók is tudják
2011. febr. 28. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Nagyon jó az ötlet.

Forma 1-ben "kersz"-nek hívják.

Valahogy biztos meglehetne építeni a hétköznapokra is.

2011. febr. 28. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
a kersz is elektromos, senkisem érti, hogy a kérdező mechanikus megoldásra gondol?:D
2011. febr. 28. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

a KERS-ből ha jól tudom többféle létezik, mintha az egyik csapat pont egy ehhez hasonló lendkerekes megoldással próbálkozott volna. Keress rá a neten, vannak erről animációk, leírások. Az biztos hogy vagon pénzt beletoltak, és annyira nem vált be.


A hibrid autóknál generátor tölti az akkut, az tehát nem pont ugyanez.


Elvileg meg lehetne sztem oldani, de valóban akkora veszteségekkel kell számolni, ami miatt már nem éri meg.


Amin én gondolkodtam, hogy a pirosnál egyik autó megáll, másik elindul. Miért nem lehet a fékező energiáját áttáplálni az elinduló autóba? Milyen jó lenne már. Mondjuk a fékezési energiával nem akkut töltenél, hanem az induló autó venné fel, pl az útba épített áramszedő sínből. Persze ez egyelőre utópia, de jó lenne.

2011. febr. 28. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!