Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A metró honnan kapja az áramot?

A metró honnan kapja az áramot?

Figyelt kérdés
Mert hogy felső vezetéke nincs. Akkor honnan?
2011. szept. 28. 20:44
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
100%

825V van belevezetve. Mivel ember nem nagyon tévedhet oda állatok meg a metro miatt elkerülik nem veszélyes.


Érdekességként hogy az összes orosz metroüzem (ex SZU tagállamok) közűl csak nekünk felső tapintású a harmadik sin (a tetején csúszin az áramszedő) míg a többi helyen alulról ér hozzá a szedő a sinhez.

2011. szept. 29. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
78%

"De amúgy ez nem veszélyes így?"



Gondolod ha az lenne, engednék hogy így legyen? :P

Amúgy régen volt olyan villamos, hogy lent, az aszfalt szint alatt 5 centire volt az áramszedője, tehát nem fent.


"Főleg a felszíni szakaszokra gondolok. Jó, persze gondolom a vágányok el vannak kerítve, nem mászkálhat köztük akárki."


Így van kerítéssel el van kerítve, plusz talán még az is ki van írva, hogy nagyfesz. Amúgy meg aki olyan hülye hogy más területére bemegy, az meg is érdemli...


" De ha bekerül egy kutya, macska, patkány, akármi, nem veszélyes hogy ott van a talajszinthez közel egy több ezer volt feszültségű csupasz fémdarab? :O"


Egyrészt nem több ezer volt, másrészt a kutyának nyalogatnia kéne a sínt, hogy megrázza, mert ügye alapból ott van felette a tető, tehát ahhoz hogy bárki hozzáérjen, a te testednek beljebb kéne lennie mint a tetőnek. Ez pedig nagyjából akkor lehet, ha megnyalod :P


Mivel le van zárva kutyák sem igazán mászkálnak arra. Ha meg mégis van olyan hülye kutya aki bemegy és megnyalja, hát erre mondják azt, hogy így járt... Ennyi erővel az autók meg naponta elütnek több 100 állatot, és a repcsik is kinyírnak jó sok madarat...


A metrónál egy olyan áramleadási technológiát kellett kitalálni ami sokkal kevésbé macerás mint a felsővezeték, és nagyon kishelyen is elfér, nem kell miatta sokkal nagyobb alagutat fúrni (az alagútfúrás ugyanis rettentően drága). Ezért esett a választás a 3. sínre: totál megbízható, nincs vele annyi macera (hőtágulás, leszekad, alig kell cserélni, alig kopik...).

2011. szept. 29. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
100%

Pár érdekesség: a millFAV még áramszedős volt.

Az egyetlen eset amikor emberek kerülhetnek a 3. sín közelébe, az az, ha valamilyen okból megáll a metró és ki kell üríteni (tűz pl.). Ekkor viszont az állomási ügyeletesek megnyomják a "peronvész" nevű gombot ami azonnal leveszi a fesz.-t a 3. sínről, azaz nem lesz benne áram. Az állomásokon ezért is viszik a peron alá. Ha beesik valaki, nem tud ráesni a 3. sínre.


Amúgy nem tudom pontosan de lehet hogy zárt áramkör eleve csak a két sín egyike és a 3. sín között alakulhat ki, 3. sín és föld között nem...

2011. szept. 29. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!