Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért bírják legtovább az...

Miért bírják legtovább az orosz járművek?

Figyelt kérdés

pl.: zsiguli, uaz, metró, stb...


Vagyis az oroszok miért tudnak olyan dolgokat gyártani, ami nagyon sokáig bírja, szinte elpusztíthatatlan, de ennek ellenére a legigénytelenebb?


Nekik miért éri meg olyan dolgot gyártani, amit az emberek egyszer vesznek meg, és sokáig megy?


Nem lenne kifizetődőbb megbízhatatlan dolgokat gyártani, amiből gyakran vesz újat az ember?



2012. jan. 25. 19:09
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
62%
Egyszer nekik van nyersanyaguk amit beletegyenek hisz egyszerű hogy az a jármű ami nem 0,5mm-es lemezből van hanem 1mm-esből az tovább tart.Van energiájuk mivel egy nehezebb jármű több energiát igényel.
2012. jan. 25. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:

Mert ők úgy vannak vele hogy szibériában -70°C-ba nehogymá a vontatóra(persze, a semmi közepén vontató...)kelljen várni :D

Egyébként meg:

http://www.youtube.com/watch?v=UmatL75dO3c

Nem árt ezt megnézni.


Valamint az orosz járművek neméppen igénytleenek. Nekünk volt lada. Fater többet feküdt alatta mint amennyit vezette. Most van suzuki, nem is tudom hány éve volt normálisan szervizelve...

Persze az orosz járműveket az útszélén az alap szerszámkészlettel darabokraszedhetted aztán összerakhattad ha valami baj volt vele. Egy modern autóval meg ha lerobban akkor szervíz meg szakember.

Pl a ladának a gépkönyvébe kb az egész autó robbantott rajza bennevolt. Ma meg már egy izzócsere se biztos hogy bennevan...

2012. jan. 25. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:

Miért bírnák tovább?

Amiket felsoroltál, azok 20-30-40 éve készültek. Akkoriban minden tovább bírta, ha elromlott, javítható volt. (Mondjuk egy nyugati vagy japán autó meg még tovább).

Egy mai orosz autó viszont valószínűleg nem a megbízhatóság mintaképe.

2012. jan. 25. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
65%

tévhit...nem jártál még szélsőséges helyeken...én az igazi sivatagban vezettem negyven ezret egy mazdával...na az mindent bírt...volt orosz jármű is...a méh telepen...a mercik bírják még piszkosul...a hideget a benzines szaab, volvo, stb...de azoknak is a speciális, burkolt motorú változata...nincsenek csodák, csak városi legendák...


az oroszok elmentek japánba megnézni miért bírja a szutyuki motorja annyira...megmutatták a motornyúzó termeket, és az épp vizsgálat alatt lévő, állandóan üveghangon szadizott motorokat szélsőséges hőmérséklet tartományban...többé nem kédeztek, csak rendeltek..ezért hozzák ide is a motort, és a hajtásláncot...a többi nem érdekes...

2012. jan. 25. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:

Igénytelen alatt azt értettem, hogy az autó rohad szét, esne darabokra minden alkatrésze, de ennek ellenére simán beindul, és még többezer kilómétereket megtesz...


Egyik ismerősömnek lenne pénze új autóra, de inkább elvan az ezerötösével, merthogy az elmegy bárhol/bármikor/bármivel, nem úgy, mint a mai autók...


Hallottam olyat is, hogy UAZ-469 -es évekig ment benzin/dízel keverékkel, éppen abból volt több benne, amelyiket éppen olcsón adtak a ruszkik...

2012. jan. 25. 19:35
 6/16 gomzoli ***** válasza:
61%

Ez egy téves és naiv elképzelés!

A ruszki technika nem tartós, kicsit sem elpusztíthatatlan, de igénytelen... a kivitelezésben.

Valójában nagyon nagy szervízigényű, állandó karbantartást és javítást igénylő gépek.

Mutass egy zsigulit, ami ment 200 ezer Km-t, és még nem volt legalább kétszer darabjaira szedve, motorfelújítás címén. Moszkvicsokról, Zaporozsecekről meg ne is beszéljünk...

Külön téma lehetne az is, mi is az a ruszki technika?

Mondj egy autót, amit a ruszki tervezett! Nehéz lesz, mert nincs!

Lada= Fiat licence

Moszkvics = valamelyik 60-as évekbeli Renaultnak a licence, ha jól tudom, de nem ruszki az sem.

Volga = Opel

Zil (a párttitkárlimuzin) amcsi technika koppintása

Zaporozsec = NSU (néhai német márka), 50-es évekbeli technológia.

Az akkori emberek pedig nem azért vettek csak egyszer pl. autót, mert annyira qrva jó tartósak voltak, hanem mert nem volt több. Egy új autóra több évet kellett várni a vevőnek. Ezek után érthető, hogy miért voltak 20-25 éves korukig üggyel-bajjal életben tartva azok az ócska roncsok. Régen nem cserélgették az olyan alktrészeket, amiket szétszedni és javítani lehetett (meg kellett is, jó sokszor), hanem kénytelenek voltak igazi szerelők lenni... nem alkatrész-cserélgető betanított szervízszolgák...


A korabeli nyugati autók lényegesen nagyobb menetteljesítményt (futott kilométert) tudtak, sokkal kevesebb meghibásodással.


Primitív, elavult és igénytelen minőségben összeszerelt autók voltak a ruszki gépek, de az idő sokaknak a szemében megszépíti a múltat.

2012. jan. 25. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
43%
Eléggé be lehet gyepesedve az ismerősöd, ha manapság Ladával jár. Már a 20 éve készült Ladák sem voltak megbízhatóak (a régi körlámpásolra még rá lehetett fogni) , az ergonómiáról meg nemigen tudták soha a ruszkik, mi fán terem. Mára már az alkatrészellátás is bajos (van, csak silány minőségű) fogyasztása meg mint egy kétszer olyan erős nyugati autóé.
2012. jan. 25. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
64%
a kérdezőnek: ezt a sok hülyeséget még a végén el is hiszitek...az ismerősöd nem azért nem vesz új...mondjuk mi autónkat mert szar, hanem mert igénytelen...és talán duma a tehetősség is...nézz körül...épeszű ember csak valami újabb konstrukcióban ül, és nem a régi csodák valamelyikében...a mérnökök milliárdokat ölnek a fejlesztésekbe...az orosz technika még mindig ...őőőő... nem áll olyan szinten, hogy tartósan hajtani lehessen mondjuk egy világversenyen...tudom a faluban a zsiguli a legjobb...el ne hidd...nekem is volt vagy harminc..ma már kiver a víz, ha rágondolok...pedig az 1.6 os nagyon ment...a trabi maga a horror...pedig kombi trabival építkeztem...
2012. jan. 25. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

Oroszország nagy terület nyersanyguk van bőven. A ladákat pl Szibériába tervezték rossz minőségű utakra. Az oroszoknál a cél az volt hogy megbízható legyen a jármű mostoha körülmények között is. A precizió nem lényeg inkább kapjon több anyagot a jármű.

A német és japán kocsik túlontúl precíziósak. Laborban működnek azok mindenféle fordulaton persze.

De nem sárba fagyva rozsdába fagyva kint a tajgán.


Azért nem éri meg az Oroszoknak kínai módra gyártani a selejtes járműveket mert Oroszország Akkora mint Canada.

Hatalmas terület. HA OTT LEÁLL A KOCSID MEGFAGYTÁL ,mert rettenetesek télen ott a hidegek. -30-70C A falusi emberek meg nem bírják folyton szervízbe hordani a kocsit mert a legközelebbi is 500 km-re van.

2012. jan. 25. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
66%

"A ladákat pl Szibériába tervezték rossz minőségű utakra."


Nem, a Ladákat az olasz Fiat 124 licensze alapján gyártották. Azt meg valamikor a 60-as évek eljén tervezték, akkor korszerű autó volt, az Év autója címet is elnyerte. Kb. 50 éve...

Nem sok autót terveztek a ruszkik saját kútfőből.

2012. jan. 25. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!