Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mitől függ egy kerékpár...

Mitől függ egy kerékpár sebessége?

Figyelt kérdés
Kezdő biciklis vagyok, így nem nagyon értek hozzá. Van egy 18 sebes shimano váltós mountain bikeom. Azt vettem észre, hogy sokszor nehéz tekerni és sokan lehagynak. Mitől függ, hogy mennyire tudok gyorsan menni? Függ a gumik keménységétől? ( Ezt vettem észre, hogy kicsit puhábbak a gumik ) Úgy értem, ha puhább akkor gondolom nehezebb is hajtani, nem? Vagy,miért van az, hogy mások elsuhannak mellettem én meg csigázok? Hogy lehet ezen javítani ? Elnézést az értelmetlen kérdésekért, de tényleg nem értek hozzá és szeretnék többet megtudni róla. Köszönöm
2013. júl. 15. 17:53
 1/9 anonim ***** válasza:

Nagyban függ a bicajtól is. Egy montival jóval nehezebb gyorsan haladni jó úton mint egy úrtechnológiás versenybicajjal.

De hiába ülnél olyanra, egy ugyanolyan géppel akkor is előzgetnének. Mivel a fizikai állapotodtól is nagyban függ a dolog.


És igen, függ a kerekek szélességétől is. De a váltó se véletlenül van a gépen.

2013. júl. 15. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
1. Olyan gumi kell amibe minél több levegőt lehet fújni, 2. Attól is, hogy milyen erőben vagy...meg hogy milyen a bringád, nem e túl szorosak a csapágyak, nem e fognak be a fékek..de, elsősorban attól, hogy milyen gyorsan tudsz tekerni...
2013. júl. 15. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Nem tudom milyen kondiban vagy, elképzelhető hogy azzal is gond van :)

A váltóval kapcsolatban egy két alap dolog:

Soha ne használd teljesen keresztbe váltva a láncot, tehát ha elöl a nagy lánckeréken van, akkor hátul ne használd a legnagyobb fogaskereket. Elöl a középsőhöz nyugodtan használhatod mind a hatot hátul, elöl a legkisebbhez ne használd hátul a két legkisebbet.


Ezek betartásával próbálj egy olyan áttételt választani, hogy (most ne a tempóval foglalkozz, azzal majd később) hogy kényelmesen tudd tartani a percenkénti 70...100 pedálfordulatot, itt dolgozol a legjobb hatásfokkal. Erre később is törlekedj, nincs értelme nagyon hosszú áttétellel, kis pedálfordulattal izomból gyötörve szenvedni, nem jó se neked, sem a láncnak.

Nézd meg a nyeregpoziciót is. Vízszontesen kb. akkor jó, ha a hajtómű (amin a pedálok vannak) vízszintes helyzetében a padál tengelye kb. a térdizület alatt van. Függőlegesen pedig úgy állítsd be, hogy az alsó holtpontban kényelmesen, nyújtott lábbal (nem lábujjhegyen, hanem vízszintes lábfejjel) elérd a pedált. A "megy a juhász a szamáron" beállítás, hogy terpeszben is leérsz tele talppala földig, hosszú távon fárasztó.

2013. júl. 15. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Nekem 28-as, vékony kerekű városim van és gyorsabban haladok vele, mint ismim a 26-os montival. Ő még bőszen teker, mikor én már csak gurulgatok.
2013. júl. 15. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Azt vettem még észre, hogy az első keréknél a fék egy kicsit "fogja" alap állapotban is mikor nem fékezek, ezt, hogy lehet javítani ?
2013. júl. 15. 20:40
 6/9 anonim ***** válasza:

Milyen szerkezetű fék?

Egyébként jó eséllyel az fékkarok oldalán a felfogatási pontnál van egy-egy kis csavar. Azokon kell állítgatni ha az egyik oldalt növelni kell a távolságot a másik oldalt csökkenteni.

Vagy a bovdenen lazítani.

Ha nem értesz hozzá akkor nem vidd el egy bicajszerelőhöz hogy állítsa be jól.

2013. júl. 15. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Ha nincs felfújva a kereked, akkor jobban ráfekszik az útra és nagyobb lesz az ellenállás. Fújd fel keményre egy benzinkútnál, a külsőre rá van írva, mennyi bar nyomás kell bele. Az enyémre 1,77 van írva de 2 bar fölé fújom.


Amúgy én is ezt vettem észre, amit te leírtál :) A kellemetlen, amikor 6 évesek lehagynak :D


Fékek beállítása yt videókon:


https://www.youtube.com/watch?v=H6BYHA3Jao4


https://www.youtube.com/watch?v=ethVx0eYGQo


https://www.youtube.com/watch?v=AfI_P5H0KLw&list=PL4i5fHMIQr..

2013. júl. 16. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm a további válaszokat ! :) Valószinűleg a nem teljesen kemény gumik voltak a probléma forrásai, ill. szervizben beállították nekem a váltókat és mostmár nincs gondom a lassúsággal :)Jah, meg a fék is hozzáért a kerékhez, ezt mondták a szervizben :)

A videókat külön köszönöm ! :)

2013. júl. 18. 23:09
 9/9 Dreigang válasza:

A kérdésre válaszolva: a kerékpár sebessége függ

1. az úttest és a gumik kapcsolatától (surlódási, gördülési ellenállás)

2. a légellenállástól

3. az alkatrészek (pl. csapágyak) surlódási ellenállásától

4. a kerékpár (és persze utasa) súlyától (pl.: surlódási ellenállás növekszik a súllyal x arányban)

5. a hajtás erősségétől


Ezért van az, ha a gumi lapos, akkor nagyobb erő kell az út általi folyamatos lapossá hajtogatásához. Ha egy pályagép gumija 12 bárra fel van nyomva, akkor ez a fékező erő minimális, ilyen kerékkel viszont Hazánk gidres-gödrös útjain elég rázós lenne közlekedni. Minél ballonosabb a gumi, annál kevésbé aszfaltra tervezték, ezért is kevésbé alkalmas a monti a (jó minőségű) aszfaltra. A lapos, ballonos kerék homokútra való, abban jobban kapaszkodik...

2013. júl. 21. 03:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!