Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A MÁV miért dobta ki az M63...

A MÁV miért dobta ki az M63 sorozatot, amikor a Csörgők nem bírják?

Figyelt kérdés

Ezek a Csörgők nem arra lettek tervezve, hogy 12 vagy több klimatizált Intercity kocsikat húzkodjanak.

Egyszerűen nem bírják.


Erre az M63 sorozat lenne megfelelő.

Ezeket az erős mozdonyokat miért dobták ki?



2013. júl. 29. 21:33
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Kidobták azok magukat. Rengeteg probléma volt velük, egyiknek szétpörgött a generátora, szétrobbant és beköszönt az első kocsi utasterébe. 1 vagy 2 utast ölt meg...
2013. júl. 29. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Teljesítményük alapján megfelelőek lennének, de a megbízhatóságuk nem volt valami kiemelkedő. Ezért is szabadult meg tőlük a MÁV rövid idő alatt.
2013. júl. 29. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

A két prototípuson kívül 8 db ilyen gép készült.

Egy rakás roncs volt az egész.


Csak pár sor a wikiből:


"1980-ban a gépeket Szombathelyre állomásították, ahová valójában 6 gép érkezett meg. Az M63,009 psz. gép az év végén, a 008 psz mozdony 1981-ben került ki a Főműhelyből. A 006 és 007 psz. gép a műhelyben maradt, ahol alkatrészpótlásra használták fel. A 008 psz. mozdony 1982-ben visszakerül a műhelybe. 1985. január 7-én a 904 számú gyorsvonattal az M63.004 psz. mozdony főgenerátor forgórésze szétrepült. A mozdonyt a Főműhelybe szállították, ahol már nem újították fel. A főműhelyben tárolt négy mozdonyt (004,006,007,008) 1987. szeptember 7-én selejtezte a MÁV. Ettől kezdve a maradék 6 mozdonnyal többször láttak el tehervonati szolgálatot, mert egyre több lett a szolgálatképtelenséggel járó meghibásodás. 1989-től már csak szakaszosan üzemeltek. 1990-ben az Északi Főműhelybe vontatták a gépeket, ahol le is selejtezték őket."

2013. júl. 29. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Ritka a 12-nél több IC kocsi ám. A Balatonon nem IC kocsiból is max 9-12 szokott lenni, IC-ből kevesebb. Tényleg sovány kissé a classic csörgő, de azért a remot gépek már jobban bírják ezt a strapát is. Annak idején volt Nohab (m61) és Szergej (m62) is... ma elvétve van Nohab, a Szergej meg éppen nem ideális gyorsvonathoz... Hosszabb távon lehet majd kelleni fog valami nagyobb dízelgép a Szergejek után.
2013. szept. 2. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!