Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mennyiért veszi a MOL az...

Mennyiért veszi a MOL az üzemanyagot és miket csap hozzá az árhoz a MOL és az állam?

Figyelt kérdés
gondolok itt a benzin és a gázolaj világpiaci áraira kb, a MOL által ránk terhelt árrésre és az állam által előszeretettel alkalmazott adóterhekre... kérem csak olyan válaszoljon a tisztában van vele.. hülyeségekre nem vagyok kíváncsi
2013. nov. 11. 13:09
 1/6 Dörmögő ***** válasza:

Nem mai link de hasonló ma is a százalékos arány.

[link]

2013. nov. 11. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
6%
20% etanol, 10% víz, 10% szennyeződés, 25% vizes adalék a maradék meg olcsón beszerzett ukrán finomított benzin.
2013. nov. 11. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
egyszer mikor kannáéban tankoltam légysz@rt találtam a benyába
2013. nov. 11. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Nos én itt lakom a MOL mellett, annó jártam is bent sokat mert ott dolgoztam (lakatosként) és akkor pedzegették az üzem mérnökök, és az üzem vezető vegyészek, hogy kb. olyan 50-60 forint körül van egy liter 95-ös benzin előállítási költsége.

Ez volt 2010-ben...

És ugye a MOL álltal előállított benzint tankoljuk a Shell, OMV, stb..stb..kutakon is.

2013. nov. 11. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Szerintem a MOL nem veszi az üzemanyagot, hanem saját maga állítja elő Szászhalombattán.

A MOL próbálja úgy igazítani az üzemanyagainak nagykereskedelmi árait, hogy pont ne érje meg a "világpiacról" ( azaz valahonnan nyugatabbról pl Schwechatból ) behozni a forgalmazóknak, így próbálják elérni a maximális hasznot.

2013. nov. 11. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Oké, de a kőolajat nem Battán szopkodják ki az édes anyaföldből. Azt bizony meg kell venni az oroszoktól.


A kőolaj árát indexálni szokták, hozzáigazítják a napi világkereskedelmi árhoz (szerződésben rögzítve van, hogy pl. a PLATTS szerint számolják az árat), bár jó eséllyel heti áron fizetnek érte. Ezt nyilván kapásból bele kell számolni a végtermék, az üzemanyag árába. Aztán ugye a csővezetékes szállításnak is van egy költsége, bár ez eléggé kis százalékát adja az árnak valószínűleg. Aztán ott a finomítás költsége: először ugye frakciókra kell bontani a nyers kőolajat, aztán néhány köztes fázisban szép lassan kivonni belőle a káros anyagokat (pl. ként). Aztán elosztóterminálokra kell szállítani csövön, vasúton vagy közúton az üzemanyagot, végül az elosztókból viszik ki a tankautók a benzinkutakra. Az elosztóterminálokon még belekerülnek az üzemanyagba a teljesítményjavító és kenő adalékanyagok. Nyilván ezek a szállítási költségek is ott vannak a benzin vagy a dízel árában. Akkor az infrastruktúrába (szállító, finomító és árusító infrára kell gondolni) fektetett tőkének is meg kell térülnie, ez is növeli az árat. Amortizációja is van ezeknek a cuccoknak, szóval azt is meg kell fizetni. Aztán rengeteg embert is foglalkoztatnak, őket is a vásárlók pénzéből etetik. És amikor mindez együtt van, akkor jön a jövedéki adó, útadó, az ÁFA és még ki tudja, hány adónem, amit az állam pakol rá az üzemanyagok árára. És végül még valami, ami eszembe jutott: a MOL-nak kötelező tartalékot is kell képeznie üzemanyagokból, nyilván ezeket is meg kell fizetni.

2013. nov. 11. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!