Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Sebbeseg korlatozasok betartat...

Sebbeseg korlatozasok betartatasa a fizika szemszogebol tenyleg elonytelen?

Figyelt kérdés
Az eset egyszeru: Szamolgattam ha 70-nel megyek az ~20 m/s ha be akarom tartani akkor kb 1-2 masodpercenlent le kell pillantanom az orara hogy Pontosan annyival megyek-e, vagyis normal esetben csokken a periferukus latomezom "erzekenysege" illetve a fokuszalt latasom is megosztasra kerul az idoben, igy a reakcioidom a a fekkesedelemmel egyut siman megduplazodik vagyis a kesedelem alatt megtett ut kb ketszerese lesz igy a gyalogos eselye felere csokken, es ugye a minimalis kovetesei tavolsag az a reakcioido+fekkesedelem+fekut, ergo ha valaki a 2 auto koze lep es nem mozdul tovabb akkor eselyem sincs megalni mindegy milyen sebesseggel hajtok. Vagyis ha kicsit gyorsabban hajtok(kovetem a forgalom ritmusat es nem tobb mint 10-15 km/h a plussz) DE az utra koncentralok akkor sokkal jobb eselyem van megmenteni egy gyalogos eletet mintha mereven ragaszkodok a sebesseghatarokhoz?

2013. dec. 23. 11:16
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
ki tekinget le másodpercenként az órára? meg 70nél nem 70el kell menni hanem lehet 60al is de 80nál se fognak megbüntetni.
2013. dec. 23. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Honnan írsz ilyen éktelenül?


Mindig az utat kell figyelni, nem a műszert. az legyen legfeljebb a periférikus látásodban. A sebességet a gyakorlott vezető érzi. Baleseti szemszögből: Menj inkább picit lassabban, ha nem akarsz gyorsan menni véletlenül. A sebességhatár nem kötelező minimum, hanem az az érték, amelyet semmiképpen nem léphetsz át.

Szerinted melyik megoldás a legjobb:

- nézem merően a sebességmérőt, s bízom a szerencsében;

- picit lassabban megyek, de az útra figyelek;

- megyek a megengedett sebességen, s figyelem az utat.

Első lehetőséget kifejtetted.

Másodiknál esetleg őrültek azt gondolják, feltartod őket.

Harmadiknál nem tartasz fel senkit, figyelmed az úton. Ha nagyon nem érzed az autót, akkor esetleg belefutsz mérésbe.

Én nem vagyok valami kiváló vezető, de ha 70 helyett nyolcvannál is többel megyek, azt azért érzékelem.

Én a második vagy harmadik módszert választom.

2013. dec. 23. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Teljesen egyetertek amit irtal, de megkerdeztem nem egy ket embert meg soforoket is, picivel lassaban mehetek semmi gond, de tartani szeretnem azt a sebesseget ugye nem lassulni nem gyorsulni mivel akkor az elozo problema lep fel, akkor ugyan ugy figyelni kell a muszert mert a Soforok is mondtak hogy tartani a sebesseget pontosan, dombnak le dombnak fel, beszukulo-kiszelesedo utakon valtozo forgalmi ritmusok mellett egyszeruen lehetetlen(hogy benn maradj pl -+4 km/h belul), anelkul hogy leneznel az mutatora rendszeresen. Vagyis mindegy milyen sebessegrol beszelunk a problema ugyan az. Es az a masik problema igyis ugyis fenn all a gepjarmuvek kozotti kovetesi tavolsagbol adodo problema, mert ha a ritmus azt kivanja menjunk 75-tel akkor rahagyunk egy kis plussz tavolsagot es ugyan ugy biztonsagban vagyunk, de a kocsik koze beszalado embert ugyan ugy elgyalulom mindegy mit csinalok, vagyis balesetet nem eloztem meg azzal ha lassabban megyek. Ausztraliabol irok.
2013. dec. 23. 23:45
 4/4 anonim ***** válasza:

tök fölösleges, igazad van. balesetveszélyes. mint ahogy a tükörbe se nézz, vezetés közben, ne is használd a műszerfal kezelőszerveit....


valószínűleg a sebbességkorlátozás azért is van, hogy ilyen fél pillanatig tartó műveletek se okozzanak gondot.

2015. ápr. 12. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!