Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A repülőre fújós szárazsampont...

A repülőre fújós szárazsampont föl lehet vinni?

Figyelt kérdés
Hátizsákkal megyek és azért is kérdezem, a dezodorom stiftes azzal mi a helyzet? és a korrektorral? (ezeket ilyen zárható zacskóba kell rakni?) borotvát nem lehet föl vinni így? előre is köszi

2014. okt. 27. 11:41
 1/7 anonim ***** válasza:
Nézd meg a légitársaság honlapján, mindig van egy pontos lista, mit és hogyan lehet, hogyan kell felvinni kézipoggyászban a fedélzetre. Általában edényenként 100 ml a max, stiftes nem szokott több lenni. Elektromos borotvát fel lehet, de hagyományosat legtöbb esetben nem szabad, de nem mindig veszik észre. Én egyszer véletlenül körömollót vittem fel és nem szúrták ki. Máskor meg igen, olyankor ki kell dobni ott helyben.
2020. júl. 6. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Spray általában fennakad az ellenőrzés esetén de az a fenti légnyomás miatt okozhat ( na) gondot szóval jogos. Flakonban,tubusban csak kicsi méret ( 100ml vagy 100 g) ami mehet,de abból sem 100 db.
2020. júl. 7. 06:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Kézipoggyászról van szó. Milyen fenti légnyomásról beszélsz?
2020. júl. 7. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
A repülés őskorában volt olyan hogy egy baleset miatt megsérült a gép burkolata, emiatt megnövekedett az utastérben a légnyomás, ennek következtében szinte felrobbantak a sprayk amik az utasoknál voltak.
2020. júl. 7. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Ha így megsérül a gép burkolata, akkor az utastérben nem megnövekszik a nyomás, hanem csökken egészen addig, amíg meg nem egyezik az azon a magasságon lévő légköri nyomással, ami alacsonyabb 10-12 km-en, mint tengerszintnél, nem magasabb...


Az utastérben alapból maximum 2400 m-en lévő levegő nyomásával megegyező nyomás van. Ez nagyjából 0,74 atm, 0 °C esetén (ilyen magasan jellemzően kb ilyen hőmérséklet van), ez kb 25%-kal kevesebb, mint a földön. Tehát a repülő kb 11000 m magasan van, ez az utazási magasság, itt jellemzően -50 °C a hőmérséklet, légköri nyomás pedig 0,24 atm körül van (kb földi nyomás negyede), a kabinban pedig 0,74 atm nyomás uralkodik. Azaz ha sérül a gép valamiért és hirtelen elszökik a nyomás, beáll 0,24 atm-ra, azaz kb harmadára esik vissza. Őszintén szólva kétlem, hogy a spray ettől felrobbanna, azért elég stramm egy ilyen flakon, bőven túl van méretezve a biztonsága, mivel a gyártók nem akarnak ilyenért súlyos dollármilliókat veszíteni egy esetleges per következtében.

2020. júl. 7. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
5- nek Köszönöm a részletes magyarázatot! Bevallom őszintén csak a lényeg maradt meg, hogy légnyomás változás miatt robbant fel valami spray és később emiatt lett a szabályozás.
2020. júl. 7. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Nincs mit :)


Ahhoz, hogy egy ilyen aerosol felrobbanjon, hirtelen kell megadnia magát teljesen.


Találtam egy ilyet:

[link]


Itt az olvasható, hogy egy aerosolnak ellen kell állnia 14 atm belső nyomásnak is, mielőtt robbanna (210 psig).


Jellemzően butánt használnak hajtógáznak, annak a gőznyomása 25 °C esetén 2,4 atm, azaz szobahőmérsékleten nagyjából ilyen nyomású egy sztenderd dezodoros flakon.

[link]


14 atm felett robban csak, de tegyük fel, hogy valami selejtes flakon és már 10-nél is robbanna. Tegyük fel, hogy nem 25 fokos, hanem valamiért 35, azaz kb 3,5 atm a belső nyomás, és így van nálad a repülőgépen, ahol a kabinban 0,74 atm nyomás terpeszkedik a flakon külsején. Puff, hirtelen sérül a gép, elszáll a kabinnyomás, visszaesik 0,24 atm-ra, a flakonban meg 3,5 atm van. Semmi nem fog történni. 9,74 atm belső nyomás helyett 9,24 atm is elég lenne a robbanáshoz. De mint tudjuk, 3,5 atm van a flakonban (és ez már a 35 fokra hevített, selejtes flakon példája), azaz nem fog felrobbanni. Ha emiatt felrobbanna, akkor már valószínűleg a futószalagról leesés után is felrobbanna, még a gyárban.


Emiatt kétlem, hogy amit te mondasz több volna egy egyszerű városi legendánál. Vagy ha igaz, tuti voltak egyéb, számunkra ismeretlen körülmények, amik jelentősen módosították a képletet.

2020. júl. 7. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!