Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért vannak a kerékpárok még...

Spectator kérdése:

Miért vannak a kerékpárok még mai is "baloldali közlekedésre hangolva"?

Figyelt kérdés

Mert ugye:

a) a kitámasztó BAL oldalon van, tehát a kerékpár a forgalom FELÉ dől. Ha fal mellé támasztom, akkor is a faltól elávolodva tartja a kitámasztó.

b) Aki "pedálozva" száll fel, úgye a bal oldalon (az úttest közepe felé elhelyezkedve) indul neki? Ez még balesetveszélyes is.

Szerintem ez még valami ó-angol hagyomány maradványa. Elvégre jobboldali közlekedésre is csak a 30-as évek vége felé tértünk át.

Kis változtatással a váltón és kitámasztón, át lehetne térni a jobbra-hajtásra.



#kerékpár #kitámasztás #jobbra-hajtás
2014. nov. 16. 16:57
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
77%

Aha... kis változtatás.

Meg kéne balos hajtómű, balos hátsó kerékagy racsnival, át kéne hozzá szabni a hátsó villát, hogy a bal oldalon legyen több hely a balos racsninak...

Egyébként pedig egy jobbkezes embernek balról kényelmesebb tolni a kerékpárt, felszállni is könnyebb rá. (kipróbáltam jobbról, elég ügyetlen dolog).

Mivel minden kerékpár jobboldali hajtóművel, váltóval és racsnival készül, egyszerűen lehetetlen lenne átállni a gyártóknak nem érné meg.

2014. nov. 16. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
37%
Próbáltam jobb oldalt tolni a biciklit, majdnem megbotlottam a saját lábamban. Na ezért.
2014. nov. 16. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
54%
Nem csak a jobb kéz, hanem a legtöbb ember jobb lábas is. És azt emeli át a biciklin, sőt máshol is. Ha valami magasabbon át kell lépni.
2014. nov. 16. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:

"Ha fal mellé támasztom, akkor is a faltól elávolodva tartja a kitámasztó."


Hűha, most veszem észre, hogy az összes motorkerékpár is bal oldali közlekedésre való!


[link]

2014. nov. 16. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:
Kedves válaszolók! Meglepett ez az egységes elutasítás. Olyan érvekkel, hogy a hátsó kerékagy így-meg-úgy. No 10 bicikliből 9 biztosan nem kontrafékes. Szerencsére, hogy az autók bal-kormányosra állítása nem Rátok volt bízva, mert akkor még jobb-kormányossal járnánk. Notabene, engem gyerekkoromban, -tévedésből-, jobboldalt pedálozva tanítottak meg fel-leszállni (máskép nem is tudok!) és igen testhezállónak találom.
2014. nov. 17. 09:42
 6/16 anonim ***** válasza:
89%

A kérdésed már ott értelmét vesztette, hogy az egy nyomon haladó járműveknél nagyon nem számít a kialakítás, egyformán használhatóak jobb és baloldali közlekedésnél, ellentétben az autókkal, ahol némiképp számít a kialakítás!

Ha ezen a szálon haladok tovább, akkor az autók kialakítása is rossz, hiszen a menetirány szerinti jobb oldalon szabad parkolni, és a legtöbbször egyedül utazó vezető pont a "rossz" oldalon száll ki, hiszen elég veszélyes az úttest felé elhagyni az autót!

:D

2014. nov. 17. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 Alex Fly ***** válasza:
65%

Nem óangol hagyomány és semmi köze nincs a bal- vagy jobboldali közlekedéshez. (óangol hagyomány már csak azért sem lehetne, mert a kontinensen a franciák voltak ahol először elterjedt ez a közlekedési eszköz, hazánkba viszont a német kerékpárstílus jött be -de mindkét országban jobboldali közlekedés van) Abban igazad van, hogy történelmi okai vannak, de ezek sokkal régebbiek ennél. Egészen pontosan azért vannak a kerékpárok a bal oldali fel- és leszálláshoz kialakítva (függetlenül attól, hogy az úttest melyik oldalán haladsz vele), mert több száz (vagy több ezer) éven keresztül a lovakra is bal felől ültek fel az emberek. Ennek oka pedig egész egyszerűen az, hogy ellenkező esetben elakadt volna az oldalukon viselt kard...

A jobboldalra szerelt hajtásláncnak meg ezeken kívül praktikus okai is lehetnek: a többi jármű által felvert por, sár, egyéb mocsok nem direktben itt csapódik le, a túlsó oldal viszonylag védettebb ilyen szempontból...

2014. nov. 17. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
50%

Kedves kérdező, mi köze ehhez a kontrának?


Képzelj csak el egy racsnis kereket. Ugye, a kitámasztó megfordításához át kell tenni a bal oldalra a meghajtást. Ez a hajtóműnél nem gond, meg lehet fordítani a középcsapágyat, tengelyt, és ettől kezdve a bal oldalon lesz hosszabb a középtengely, rámegy bal oldalra a hajtómű.


De mi lesz hátul? Megfordítod a kereket? aha... csak ezután a racsni pont a fordított irányba fog működni, előre felé szabadon fut, hátrafelé lehet csak hajtani. Azt az apróságot nem is említem, hogy a hajtóműnél a láncátdobót, és a hátsó váltót újra kell gyártani, az eredetihez képest tükörszimmetrikusan.


Nem mi nem értjük azt, hogy miért ne lenne jó, te nem láttad át az ötleted felmerülésekor, hogy hányféle vonzata van.

2014. nov. 17. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
70%

Magyarul, a hajtásláncból a váltókat, a racsnit, a hátsó fogaskerekeket másmilyet kell gyártani a balos, és másmilyet a teáltalad meg(rém)álmodott jobbos kerékpárhoz. Ugye az már feltűnt, hogy a racsnin a fogaskerekek fogainak alakja nem szimmetrikus, a hajtás irányába képesek nagyobb erőt átadni, és a váltást segítő kis "vállak" is a jobbos hajtáshoz lettek kitalálva.

Tehát mindenből új kéne. Szerinted melyik gyártó vállalná be, hogy a párszázmillió normális kerékpárokhoz való alkatrészek mellett gyártson pár ezer darab jobbosat is...

2014. nov. 17. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:
Baloldali közlekedés van: Angliában, Ausztráliában, Japánban, és valószínűleg Indiában és több más államban is. Naná, hogy az autógyártók vígan vállalják a jobb-kormányos kocsik szállítását! (üzlet az üzlet). Csak a kerékpár-gyártók lennének ilyen finnyásak? Kicsit olyan "bicikli-szerelde" szemléletű, a racsni és egyéb emlegetése.
2014. nov. 21. 17:57
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!