Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Kamionoknál igaz, hogy tolatás...

Kamionoknál igaz, hogy tolatásnál ellenkező irányba fordul a hátulja, mint amerre tekerik a kormányt?

Figyelt kérdés
Hány kerekűek a kamionok pontosan? A pótkocsi végére igaz, hogy lehet kamerát szerelni, hogy lássák mi van ott?

2015. jan. 4. 12:54
 1/7 anonim ***** válasza:

Igaz. Nyergesnél mindig az ellenkező irányba fordul, mint amerre a hátulját szeded. Tandempótosnál arra megy a hátulja amerre szeded a kormányt. A forgózsámolyos kicsit bonyolultabb.


A nyerges 5 tengelyes 12 kerék.


Tolatókamerát lehetséges felszerelni, de érdemes a pót elejére oldalirányba látó kamerát is, mert tolatásnál ha fordul a pót az egy nagy holttér.


Üdv: egy kamionos

2015. jan. 4. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

A forgózsámolyos meg össze-vissza megy.


Üdv. egy Ifás....

2015. jan. 4. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

A tandem és a nyerges ugyanúgy viselkedik.

Ha logikát akarsz keresni a dologban akkor próbáld úgy felfogni, hogy van a kormányzott kerék, és vannak csukópontok, ahol a szerelvény el tud fordulni. Pl, nyergesnél a nyereg, tandemnél a vonófej. forgózsámolyos szerelvénynél a vonófej és a forgózsámoly.

Követve ezt a gondolatmenetet. ha egyenesen áll egy nyerges (vagy tandem szerelvény) és tolatásba kezdesz, eltekered a kormányt balra, akkor az autó eleje jobbra tér ki, a hátulja pedig balra (eddig mint a személyautónál) folytatva a gondolatmenetet, a kapcsolási pont (nyereg, vonófej) szintén balra mozdul el az egyenestől, ami azt jelenti, hogy a pótkocsi hátulja jobbra fog. Remélem így érthető.


Forgózsámolyosnál hasonló a helyzet, csak eggyel több ponton van fordulás


Kerekeknél már kocsit komplikáltabb a helyzet. Alapvetően 5 tengelyesek az átlagos kamionok. De itt aztán millió+1 variáció van. Az általános, hogy az első, kormányzott tengelyen 1-1 kerék van oldalanként. Az első hajtott tengelyen, ami nagy általánosságban a második tengely, oldalanként 2-2 kerék van. Bogi tengelyeknél 1-1 az elterjedt. Pótkocsiknál a felépítéstől és egyebektől függően lehet 1-1 vagy 2-2 kerék oldalanként. Tehát egy átlagos, leginkább elterjedt nyerges szerelvénynél 2+4+2+2+2=12 kerék van. De pl egy alacsonypadlós tandem szerelvénynél akár 16 is, ami ebben a felépítésben a legelterjedtebb.

2015. jan. 4. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Kösz 3.-as hozzászóló! De, az 1.-es hozzászóló máshogy írja, azt írja a tandemes arra fordul hátramenetben, amerre a kormányt mozgatom.


Te, meg azt írod a nyerges és a tandemes ellenkező irányban mozdul tolatáskor!


Jajjjaj,...most melyikőtöknek higgyek?

2015. jan. 4. 17:39
 5/7 anonim ***** válasza:
3. vagyok megint, ha végigköveted a gondolatmenetet akkor ltászik, hogy a nyerges és a tandem ilyen szempontból egyformán viselkedik;)
2015. jan. 4. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Kérdező, próbáld az ETS2-őt, erre jó az a program(másra nem, én már a hajamat téptem tőle)

Mostanában akarom az E-t, de már előre idegesítem magam miatta.

2015. jan. 5. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Fredericoo válasza:
Valóban a tandem és a nyerges egyformán működik.A forgózsámolyos meg pont ellenkezőleg.Mindegyik tipussal dolgoztam úgyhogy ez tuti!Ha gyakorolni akarsz gépen,akkor ne az ets2 nyomd,hanem a truck and trailers-t.Kormánnyal meg pedállal!Sokat tanulhatsz belőle!
2015. jan. 16. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!