Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért nem használja sok...

Miért nem használja sok biciklis a bicikliutat ahol van? Mást ez nem bosszant?

Figyelt kérdés
van a bicikliút de sokan mellette mennek mégis. állandóan azt hallani, hogy mindenki siránkozik milyen kevés a bicikliút, hát ahol van, ott tessék használni. Általában úgy látom a profibb bicajosok nem használják, de könyörgöm...

2015. júl. 29. 15:59
 1/9 anonim ***** válasza:
66%
Olyankor nem, ha rossz a minősége, pl. a gerincedet félted, vagy nincs rajta megfelelő világítás éjszaka, tehát indokolt esetekben.
2015. júl. 29. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
42%

Az edzésre menő, vagy éppen edző bringások nem tudnak megfelelő tempóban haladni. Ezért szabálytalankodnak.

És ahogyan már írták: sok kerékpárút csak alibi, nem használható folyamatos kerékpározásra. Vagy gyalogosok kóricálnak rajta, akadályozva őket.

Egyébként a gyalogosok és kerekesek számára közös kerékpárút esetében, ha túl sok a gyalogos, akkor a kresz megengedi az úttesten kerekezést.

2015. júl. 29. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 Alex Fly ***** válasza:
76%
Több oka lehet. Pl. a kerékpárút kerékpárral járhatatlan. Vagy nem arra megy, amerre az ember szeretne. Vagy nem kerékpárút, hanem gykp, aminek a használata nem kötelező.
2015. júl. 29. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
37%
Miért nem használható kerékpározásra a kerékpárút?
2015. aug. 2. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
43%
A KRESZ nem engedi meg az úttesten való kerékpározást ott, ahol van kijelölt kerékpárút. Azokat törném kerékbe, akik képesek olyan ordító ostobaságot leírni, hogy a KRESZ engedi, ha túl sok a gyalogos. Eszem megáll, és ezeknek szavazati joga is van?
2015. aug. 2. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
74%

Tegnapelőtt 10:04, a gyalog- és kerékpárút valamint a kerékpárút között van különbség ilyen téren, nem tudom, mennyire alaposan olvastad át a KRESZ-t:

13. § (2) „Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.”

[link]


Másik kérdés: miért használja sok autós a gyalog- és kerékpárutat közlekedésre és parkolásra? Más kerékpárosokat ez nem bosszant? (Körülbelül 5 kilométerenként van egy-egy, aki eláll egy-két sávot a kerékpárútból/GyKp-ből, miért nem a sínekre parkol az ilyen? A mai rekorder elállta az egész járdát meg az egyik sávot a kerékpárútból, a dagadt feleségét meg odaállította a másik sávba, hogy nézegesse a telefonját…) Meg hiába van kint a tábla, hogy elsőbbséget kell adni a kerékpárúton érkező biciklisek számára is, gyakran látom, hogy úgy hajt bele a kereszteződésbe, hogy szét se néz előtte az illető autós. Ami még vicces, mikor úgy állnak meg a pirosnál, hogy a kerékpárosok számára kijelölt úton keresztbe, hogy a bicikliseknek padkázni kelljen, hogy kikerülhessék őket… A fénysorompónál álljanak meg így, ha igazán bátrak!

https://www.youtube.com/watch?v=ioMspoSNgmw#t=65

2015. aug. 4. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 Alex Fly ***** válasza:

#5: nem kerékpárút, hanem gykpút esetén engedi meg a KRESZ. Persze ahhoz tudni kell, mi a kettő között a különbség...


#4: tudnék emlegetni sok esetet, amikor alkalmatlan. Nem tudom, most milyen állapotban van, de amikor napi szintenb jártam arra, Szőny végénél a vasúti átkelőnél max tankkal lehetett rajta haladni. Vahy Komáromban a Csillag ltp. előtti gykp-n szó szerint eltörött a vázam az út miatt. Itt Fehérváron az alsóvárosi kerékpárúton egyik decemberben fenyőfavásár zajlott, máshol az ott parkoló autók teszik lehetetlenné a haladást. Rengeteg helyen az útburkolat teszi lehetetlenné a kerékpározást...

Amíg Magyarországon a kerékpáros infrák jelentős része a kerékpárosok ellen készül, addig tudomásul kell venni, hogy aki normálisan szeretne közlekedni, az a saját biztonsága érdekében sok esetben az úttesten fog haladni még abban az esetben is, ha az ellentétes a szabályokkal.

2015. aug. 5. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Még egy prózai ok eszembe jutott: az úttest menti közlekedési táblákon SOHA SINCS jelölve, ha az út mellett párhuzamosan elkezdődik egy kerékpárút/GyKp, legfeljebb a kerékpársáv kezdete, de azt amúgy is észreveszi a vak is. A kerékpárutat gyakran sövény választja el, vagy a bal oldalon megy, a kerékpáros pedig, aki az úttesten messzebbről érkezett, pedig elsősorban nyilván az út menti jelzőtáblákat és a saját útját figyeli, hogy mi történik, aztán természetesen az úttesten marad, mert nem is tud a kerékpárútról. Persze az is igaz, hogy ez csak azokra a bringásokra igaz, akik ritkán járnak arra. Meg itt érdemes megjegyezni, hogy gyakran elég nehéz követni a kerékpárosok számára ajánlott útvonalat (ami természetesen néhol gyér forgalmú úttesten, köves földúton, lásd Szentedre mellett az EURO 6 VELO-t, vagy gyalogos kerékpáros övezeten vezet keresztül, csak hogy menőzzek milyen szakkifejezéseket is tudok a KRESZ-ből), mert nincs se kitáblázva, se felfestve semmi egy-egy 100-200 méteres kacskaingós szakaszon.
2015. aug. 5. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

> „az úttest menti közlekedési táblákon SOHA SINCS jelölve”

Közben eszembe jutott, hogy ez nem egészen igaz. Ha kerékpársáv is van az úttesten, akkor ki szokták táblázni annak a végét, és hogy az út bal vagy jobb oldalán megy majd a kerékpárút/GyKp. Amúgy a probléma ettől még valós.

2015. aug. 5. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!