Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Ha egy kamionos pl. pont a...

Ha egy kamionos pl. pont a munkaidő végére ér oda a fel vagy lerakóhoz, esetleg rakodás közben ér véget a munkaideje mit kell csinálnia?

Figyelt kérdés
2015. okt. 22. 08:07
 1/10 anonim ***** válasza:

Be kell fejeznie, munkát nem lehet félbehagyni.

Az előfordulhat, hogy a rakodó bezár, és akkor hiába ér oda 1 perccel később - várnia kell másnapig.

2015. okt. 22. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
de ha így ér oda, hogy pont rakodás közbe jár le a munkaidő akkor nem kell nyomtatnia? mert az akkor már pihenőidőben való rakodást jelent
2015. okt. 22. 08:33
 3/10 szántóvető ***** válasza:
79%
nem mész oda.ha odamész és kevés munkaidőd van akkor előre szólsz hogy tudjanak róla.akkor van gond ha elhúzódik a rakodás:ha lejár a munkaidőd akkor megpróbálsz ott aludni hogy minél kevesebbet mozogj aztán ha megálltál nyomtatsz és ráírod a történteket.jobb fuvarozó cégeknél nincsenek kicentizve a fuvarok és nem gond ha másnap kell rakodni.(a munkaidőd addig tart amíg le nem zárod a napot.)
2015. okt. 22. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
csak pl. ha még van 1 órám és mondják, hogy álljak x rámpára akkor mondjam nekik, hogy bocsi de már csak egy órám van a munkaidőmből, úgyhogy nem csinálok semmit mert nem tudom mikorra végeztek a rakodással? érted, kicsit furán néznének nem? :D
2015. okt. 22. 08:52
 5/10 Koplárovics Béci ***** válasza:
42%
Szvsz kamionosnál nincs olyan, hogy "munkaidő". Mármint konkrétan, hogy akkor most hattól kettőig. Azaz hattól éjjel kettőig, vagy amíg az aznapi fuvar nincs kész. Most lehet beszélni arról, hogy mi az elmélete a dolognak, de amikor az első otthagyott fuvar után kirúgnak, akkor rájössz, hogy a gyakorlat és az elmélet kissé eltér. Én legalábbis a leírtakat tapasztalom, illetve el szoktam beszélgetni a hozzánk jövő kamionosokkal (belföldi gyűjtősök többnyire).
2015. okt. 22. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
tisztában vagyok az AETR/569§-sal ezzel nincs gond, tudom, hogy az a munkaidő nem egyezik meg a kamionos munkaidővel, de akkor is előfordulhat olyan eset amit leírtam
2015. okt. 22. 10:31
 7/10 szántóvető ***** válasza:
100%

5-ös azért tart itt a szakma mert mindenki szó nélkül megcsinál mindent,még manapság is amikor lasszóval fogdossák a sofőröket.nemzetközis sofőröket nem rugdosnak már ki.(a belföld tényleg más világ,szerencsére sosem belföldeztem és soha nem is fogok.)

4-es pontosan így kell.sokszor lehet sejteni hogy mi vár rád pl egy komplett rakomány felvétele kötözéssel együtt nem fér bele egy órába,akkor felesleges erőlködni.de néhány palettányi áru rakodása beleférhet egy órába.(ha szabályosan dolgozol akkor véded magad.ellenkező esetben belekeveredsz egy balesetbe és rád verik az egészet,tökmindegy hogy hibás voltál-e.és le is csuknak halálesettel járó balesetnél.)

de ezzel együtt is sokféleképpen meg lehet csúszni a munkaidővel tehát tutibiztos módszer nincs.

2015. okt. 22. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
jah értem, köszi!
2015. okt. 22. 12:51
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

Két verzió van, a hivatalos: lásd előre, hogy a le/fel rakodások ideje alatt le fog telni a munkaidőd, s előtte kezdd meg a pihenőd.


Meg a való élet. Van még teszem azt 4 óra időd, ott vagy a cégnél, minden emberi számítás szerint ez elegendő egy átlagos le/felrakáshoz. Aztán kiderül, hogy nem az, a felét sem szedték le a rakománynak, az időd letelőben. A cégen belül tilos parkolni, a környező utcákban szintén. Este hét óra van már, mondjuk Németországban, a környező autópályákon a legközelebbi parkoló mondjuk 20 km - re van, de az is xarásig tele, egy robogót sem tudnál letámasztani. Mit csinálsz?


Tartálykocsi,fejtesz le, magas olvadáspontú olajat, csokit. Normál körülmények között ez kb. egy másfél, legfeljebb két órát tart. A cégnél elromlik a pumpa, lefejtés közben derül ki, valami gubanc van. Nem tudod megszakítani a folyamatot, ha már a fenékszelepet kinyitottad, mert egy csomó anyag kifolyik, a csövekbe, tömlőkbe beledermed. Be kell fejezned, akkor is, ha még további 10 órát tart a dolog.


Ezek a valós élethelyzetek.


Azt ne mondja senki, hogy 4 órával a munkaideje lejárta előtt, ő kiáll pihenőt tartani, mondván, lehet, hogy majd nem fog beleférni az idejébe, s neki ezt a főnökei el is nézik.

2015. okt. 23. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 jucsucsu válasza:
A felvetett két konkrét esetben én ezt szoktam tenni: Megkérdezem kivehetem-e a 9 vagy 11 órás pihim a rámpán, vagy annak a közelében.Ha mondjuk a közelében igen, akkor (a tachom 1 perc türelmis)szerencsém van. Ha nem akkor Elmegyek az első olyan helyig ahol tudok várakozni. Legyen akár 30km-re. Megállás után nyomtatok egyet és ráírom hogy a fel-lerakó cégnél előre nem látható okokból kifolyólag elhúzódott a rakodási idő, ezért csak a munkaidőm vége után tudtam megkezdeni a pihenőmet.Így magyarul. Dátum, szignó. Havi 2-3szor van ilyen.Van mikor még a vezidőt is túllépem, de ilyenekért még soha nem büntettek meg. Tapasztalatom szerint ha azt írnám a papírra,hogy ecpec kimehetsz, holnap után bejöhetsz. Cérnára cinegérre. Dátum, szignó. Azt is elfogadnák, mert nem szokták nézni csak, hogy legyen kinyomatod.
2016. jan. 13. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!