Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Kezdő vagyok. Elmagyarázná...

Kezdő vagyok. Elmagyarázná valaki, hogy mi a különbség a '95-ös és a '97-es benzin között?

Figyelt kérdés

Az mindegy, hogy egy autóba milyet tankolsz ?

Előre is köszi


2010. ápr. 5. 22:03
 1/6 anonim ***** válasza:
87%
95-ös és 98-as van. Ez az oktánszámot jelenti, vagyis a kompressziótűrő képességet. A 98-assal jobban megy, de drágább.
2010. ápr. 5. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 omadjoe ***** válasza:

nem '95-ös, és '97-es, hanem 95-ös, 98-as! ez nem évjáratos, mint pölö a bor... XD

benzinnél itt az oktánszámot jelöli.

elméletileg mindegy milyent tankolsz. de a régi 20év feletti verdáknak jol esik, ha 98-as benzin van beletöltve. 98-as benzin olomtartalmú(volt), a 95-ös ólommentes benzin. de a 95ös töltöcsöve belefér mindegyik tanknyilásba, de a 98-asé általában nem. mert az nagyobb az átméröje a pisztolyvégnek, a 95-öshöz képest.

röviden ennyi...

2010. ápr. 5. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim válasza:
100%

Az oktánszám a benzin kompressziótűrésére jellemző, illetve öngyulladására vonatkozó mérőszám.

Ha nem megfelelő oktánszámú benzint használunk, az a motor kopogását [detonációs égésfolyamat kialakulást(a benzin magától, elektromos gyertyagyújtás nélkül, csupán a magas nyomástól gyullad)] idézi elő, ami károsíthatja a motor szerkezeti elemeit.. Az oktánszám adalékanyagokkal (például a – környezetszennyező hatása miatt – már nem használatos ólom-tetraetillel(ólmozott), vagy bio-etanollal) növelhető.


Manapság a legtöbb benzinüzemű jármű 95-ös oktánszámú (ún. szuper-) benzint használ.


azért gond, a kompressszió miatti öngyulladás, mert nem a motor saját ritmusában, ütemében megy végbe a robbanás, amikor a gyertyának kéne gyújtania, hanem akkor gyullad mikor eléri azt nyomást amikor magától robban.

rem sikerült nagyjából elmondani, bár van h zavarosan fogalmazok.

ha van még vmi kérdés akkor írd.

üdv: Roland

2010. ápr. 5. 22:34