Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Kamiont miért nem szabad úgy...

Kamiont miért nem szabad úgy indítani, hogy közben kinyomom a kuplungot?

Figyelt kérdés

Most tanuk C-re, és az oktató mondta, kamiont sose szabad kinyomott kuplunggal indítani.

Az Ok, hogy üresbe kell hagyni, érthető, de azt nem értem miért nem szabad kinyomni a kuplungot


2016. szept. 8. 11:31
 1/6 szántóvető ***** válasza:
100%
mert ha elszökik a levegő és benyomod a pedált akkor az komoly gondot csinál.ettől eltekintve sokan úgy indítják,még az egykori főnököm is amin anno igencsak meglepődtem.
2016. szept. 8. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
0%

A balesetek elkerülése miatt kell kinyomott kuplunggal indítani..valamint enyhíted az önindítóra ható terhelést...ha beröffent, akkor ráérsz ráengedni a kuplungot...ha van levegő, ha nincs, akkor is nyomd ki.(sok bajtól kíméled magad)


Azt kell csinálni, amit az oktató mond, abból nem lehet bajod. Aztán, ha megvan a jogsid, azt nyomsz ki, amit csak akarsz.

Amúgy nézd meg egy robbantott rajzon, mi is a szerepe, és hol is van a kuplung egy kamionban(is)

2016. szept. 8. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
92%

Kérdező ne halgass a kettesre!!

Életében nem ült még kamionban! A szemét kéne kinyomni indításkor, nem a kamion kuplungját!

A kamion nem személyautó! Rengeteg dolog működését könnyítik meg levegő rásegítésével. A kuplung is ilyen. Amíg nincs meg a megfelelö levegőnyomás a rendszerben ,addig nem nyomkodjuk a kuplungpedált, nem babráljuk a sebességváltót. Hosszabb állás után elszökik a rendszerből a levegő, ezért a rásegítés elmarad. Cserébe szétmegy a kuplung szervo rásegítése. Ezért nem szabad indítás, és az üzemi levegőnyomás elérése előtt nyomkodni a kuplungpedált.

2016. szept. 8. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Az túlzás hogy nem szabad, de ténylen nem kell nyomni. A 3mas leírta hogy miért, továbbá van olyan helyzet, hogyha még akarnád sem tudnád lenyomni a pedált, ha már nincs semmi levegő a rendszerben. Tehát váltó mindig üresben, úgyis a kamion levegős rögzítőfékje bolondbiztos, és nem hagyjuk, hogy a váltó fogaskerekei tartsanak meg 40 tonnát.
2016. szept. 8. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Ahogy az előző mondja ha elmegy a levegő be se bíród nyomni, valamint sebességbe se szabad hagyni mert régebbi típusok úgy maradnak azt reggel nem lesz levegő üresbe rakni és ha mákod van sebességbe nem is indul akkor szépen nyomhatod fel a rendszert a gumiból
2016. szept. 8. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
én egyszer rányomtam a fékre amikor nem volt levegő, aztán már nem bírtam feltermelni mert a pótkocsi folyton lőtte ki magából a hátsó tengelynél :DD De kiengedtem a kéziféket, előre gurultam kicsit, visszahúztam, és megjavult. Lehet ez azért volt mert vesztinges volt és az húzódott be, fogalmam sincs, de ott rendesen megijedtem.
2016. szept. 12. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!