Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » AETR/561 van aki nagyon vágja...

Szoragy kérdése:

AETR/561 van aki nagyon vágja a témát? ugy is feltehetném a kérdést, hogy leirná valaki egy nap folyamatát tacho szempontbol?

Figyelt kérdés

most járok gki-ra de az oktato elég hülyén magyaráz-

olvas a könyvböl monoton hangon,és mindig hozzáteszi,ez nem érdekes,ezt majd megtanulják stb.

szoval olyan kérdésem lenne a tachográffal kapcsolatban.

_nap kezdése:beülök a kocsiba,kártya be,tachon mit válsztok ki?KALAPÁCS?(egyéb munka)

elindulok átmegy vezetési idöbe,megyek kb egy órát,kivesz a vámos.na ilyenkor mi a teendö a tachoval?be kell állitani valamit,vagy az is vezetési idöbe ketyeg,amig igazoltat,kb 1-ora?

megérkezek a lerakohoz,ott hogyan tovább?

tachot pihire amig lerakodnak?

vagy egyéb munka?

bocs a sok hülye kérdésért de az oktatás szinvonala enyhén nem jo:-(



2016. szept. 26. 16:09
 1/4 szántóvető ***** válasza:
58%

kártya be és visszaírod a pihenőt mert szabis papír már nem kell ha jól tudom.ütsz egy kezdőországot.majd kalapácsot nyomsz,átnézed a járművet.

ha igazoltat a hatóság(vámos nem foglalkozik a kártyáddal)akkor áll a jármű tehát a tacho nem fog vezetési időt húzni.ha tényleg a vámos vesz ki akkor kalapácsot nyomsz,ha csendőr akkor tökmindegy mert lehet hogy kezdésnek kiveszi a kártyádat.de jegyzőkönyvet úgyis kapsz a kontroll végén.a lerakón kalapáccsal rakodsz.a nap végén ütsz egy célországot.

vannak tachók amelyek maguktól átállnak pihenőre amint megállsz,de sajnos olyan is van ami kalapácson marad tehát ez utóbbira nagyon kell figyelni.én is szívtam már nemegyszer.

2016. szept. 26. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

tankolasnal,rakodasnal,javitasnal is lehet pihenon, csak nem szabalyos, de neha muszaj, en nem is az aru meg a fuvar miatt, de pl amikor 100 km mulva van csak autopalya addig zergebaxta utak, es van fel oram meg akk kiveszem a rakodasnal hogy ne kelljen az ut szelen a ciganyok kozott pihenozni.


Amikor este megallsz akkor atrajod ( ha at kell) agyra, aztan beadas 1. vezeto --> cel orszag pl H vagy Magyarorszag. Reggel ha megvan a 11 ora pihenod 5 percre atrakod kalapacsra ellenorzod a dolgokat aztan beadas 1. vezeto --> kezdo orszag es itt megint H vagy Magy.


Amugy a kalapacsozast meg kezdo / cel orszagot se csinaljak sokan, allitasuk szeribt meg nem buntettek ezert oket meg, de akkor is igy a szabalyos.

2016. szept. 27. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim válasza:

Napi elinduláskor()illetve előtte) miután beolvassa a készülék a kártyát, kalapácsra (tehát munkavégzésre) állítod. Itt várj ki 5-10 percet mielőtt elindulsz, mert elvileg ez az az idő amíg átnézed a járművet. Ez az 5-10 perc várakozás fontos, mert esetleges ellenőrzéskor ill. ha véletlenül műszaki okból történik kisebb nagyobb baleset, akkor amiatt, hogy nem nézted át a járművet, nem tudnak elmarasztalni esetleg büntetni, mivel ott van az az 5-10 perc "kalapács".

Elinduláskor automatikusan átáll vezetési időre. Ha megállsz ismét "kalapácsra" vált. Ha pihenőt szeretnél neked kell pihenőidőre állítanod. Lerakodáskor elvileg munkát végzel..de/mivel telephelyen sokszor félreállítanak várakozni lehetőség van a pihenő kivételére. Elvileg ilyenkor még fuvarlevelet sem tölthetsz mert már az is munkának minősül és szankcionálják. Bár ez itt nálunk talán nem annyira veszélyes mint Németországban. Ott már kollégát büntettek azért, mert pihenőidő alatt fuvarlevelet töltött. Az ottani szerv kifigyelte távcsővel és ment ellenőrizni. Ha a kolléga munkára állította volna...semmi gondja nem lett volna. De hát magyar ember mindig próbálgatja a kiskapukat...ezzel semmi baj nincs.

Szóval ha mész rakodni és azt mondják állj félre, kiveheted a pihenőidőt. Ha elindulsz mondjuk a rámpára akkor a tachográf átvált vezetési időre. Többnyire ezeken a kényszervárakozásokkor ki lehet venni vagy a 15 vagy a 45 perces pihenőidőt.

Nemzetközibe természetesen többnyire más a helyzet, mivel ott akár a napi vezetési időd eltelik, és még meg sem érkeztél a célba. Ha a napi vezetésidő szinte eltelik de még időben megérkezel a fel/lerakóhelyre,és még van idő ráállni a rámpára, akkor meg arra kell figyelned, hogy a napi munkaidőd letelte után ne vezess. Ha a le/felrakodás megtörtént és neked lejárt a vezetési időd és a munkaidőd is egyben, akkor onnan csak akkor mozdulhatsz el, ha letöltötted a napi pihenődet.Tehát a rakodókat adott esetben figyelmeztetni kell, hogy neked még mennyi idő áll rendelkezésre. PL: Sokszor előfordulhat, hogy a rámpára még rátolatsz, és rakodás közben letelik a napi munkaidőd. Még akkor is letelik ha pihenőidőre állítod. Ez azt jelenti, hogy ott maradsz a rámpán mert ha elgurulnál onnan, akkor a készülék mér és ugye minimum 9 óra egybefüggő pihenőidőre van szükség. Ilyenkor történhet az, hogy az adott cég rakodóival harcolni kel...mivel te nem mozdulhatsz el a rámpáról, nekik meg szükségük van a rámpára...Bár van olyan tachográf amivel lehet kicsit trükközni úgy hogy szakaszosan gurulsz (tehát mozgatod a járművet) de a pihenőidő nem vált át vezetési időre. Ennek többek között a fentebb említett esetben is van jelentősége... de erről majd a "jófejkollégák" kiokosítanak.

Erről egy számomra is tanulságos történet amit a napokban hallottam. Kolléga megérkezik a lerakóhelyre...jelzi, hogy még van 1.5 órája ahhoz a rámpára állásra és lerakodás után a rámpáról lejönni. Jó fél óra várakoztatás után szólnak neki hogy most üres az egyik rámpa...tolasson rá...gyorsan lepakolják...és álljon félre mivel kell a hely a következőnek. Szól a rakodóknak, hogy 5

2016. szept. 27. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Kb. leírták a kollégák a lényeget. Persze a gyakorlat kissé más, mert én soha nem tettem még kalapácsra reggel indulás előtt az eddigi 15 év alatt, megvan a 9 (11) óra pihi, kezdő ország és balra el. Két kontrollom volt az elmúlt 3 hétben a labancoknál, le sem xarták, a pihenők legyenek jók az a lényeg. A többiért csak akkor kötekszik ha nem tetszik neki a fejed és mindenáron meg akar büntetni.


Nekem lerakón, felrakón mindig ágyon van. Vannak kollégák akik ott töketlenkednek és lerakás után még kiveszik a gyárudvaron a 45 percüket, kerülgethetjük őket - felesleges. Rárakom tessék - lássék pár perc kalapácsra, aztán pihi, legalább az utolsó 45 perc ágy legyen, aztán balra el. Amúgy az én cégemnél az összes kocsi automatice pihenőre teszi magát ha nem jár a motor.


Ezzel az új fajta tachoval is lehet ügyeskedni. Kisebb bemozdulásokat nem regisztrál, ha ügyes vagy, egy hosszabb rakodás, nálunk ugye tartálynál, mosáskor, töltéskor, fel a mérlegre, le a mérlegről, állj ide, állj oda, stb. simán meg lehet csinálni egy 45 perces, de akár 3 órás pihit is. Subenben ha nagy sor van a Shell kúton gyakran összejön a 45 percem, ha sietek, jól jön.


Ha olyannal jön a rendőr, hogy miért töltöm a menetlevelet pihenőben, kiröhögöm. Keresztrejtvényt fejtek, olvasok, nyelvet tanulok, jegyzetelek stb. (szoktam ilyesmit) bizonyítsa be, hogy dolgoztam. A tartálynál meg pláne van olyan, hogy csorog le az anyag én pedig ténylegesen eszem vagy olvasok a fülkében - miért nem lehetne pihenő ez? De mondom, ilyen kicsinyes marhaságokkal nem jellemző, hogy próbálkoznak, inkább csak idehaza meg keleten.


A pihenők legyenek jók, napi, heti, legyenek rendben a papírjaid, ne ömlesztve add oda a zsaruknak, szépen dossziéban. Beszélj nyelveket, légy udvarias - akkor apróságokért nem fognak megbüntetni.

Nekem ez a tapasztalatom.

2016. okt. 3. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!