Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Magyarország gyorsforgalmi-aut...

Magyarország gyorsforgalmi-autópályahálózata miért csak az utóbbi években kezdett el fejlődni?

Figyelt kérdés

Öregebbek szokták mesélni, hogy már 25-30 éve is nagy igény volt rá,de akkor csak tervezték.

Az azért elég baj, hogyha 30 év kell, mire egy tervből lesz valami.


Fejlődik, de azért az osztrák hálózattól még nagyon messze van.


Az lenne a legjobb, ha a megyejogú városokat, megyeszékhelyeket autópálya/gyorsforgalmi közné össze.



Régen, nem tudok kinek volt az a hülye ötlete, hogy a főutat a település közepébe húzzák.

A szociban lett volna idő korrigálni.



2016. nov. 4. 20:53
 1/4 anonim ***** válasza:
52%

A '70-es évekig nem nagyon lehetett autója a pórnépnek, aztán már lehetett, de nem volt ennyi mint manapság.


Nem a főutat "húzták" a település közepére, hanem az út mellett épült a település. Manapság épülnek az elkerülő utak, és szépen azokat is körbe fogják nőni a városok. Példa mondjuk a Hungária körgyűrű.

2016. nov. 4. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Szerinted Ausztriában fél év alatt építették ki a mostani hálózatot? Nem éppen. A magyar autópalya-hálozatot már a II. vilagháború előtt elkezdték tervezni, de csak az 1960-as évektől vált realitássá a munka megkezdése, hiszen addig az újjaépítéssel voltunk elfoglalva. És hát nem is mindig volt rá forrása az országnak, így hol lassabban, hol gyorsabban nőtt a hálozat.


Szerintem egyáltalan nem fontos minden megyei jogú, ill. megyeszekhely városhoz autópályat epíteni. Nem fontos a státusz. A fontos a várható forgalom. Speciel Kaposvár-Nagykanizsa között semmi értelmet nem látnám egy 2x2 sav plusz leállósáv meretű útnak. Indokolatlan.


Az utak kialakulása pedig úgy ment, hogy előbb nem volt út, aztán ha eleget szomszedoltak a két falu közt az emberek, akkor lett ut a két falu közt. Aztán létrejött a posta, kellett a kereskedelemnek is az út - de nem elkerülve a városokat, hanem a közepükbe tartva, hisz ott a vásártér mrg a postaállomas. Es igen, az utak kijelölték a települesek fejlődesi irányat is, körbenőve azokat.

2016. nov. 4. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Magyarország úthálózata egész korrekt szerintem, az ország méretét és gazdaságát tekintve. Persze most nem a minőségről beszélek.
2016. nov. 4. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Szerintem egyáltalan nem fontos minden megyei jogú, ill. megyeszekhely városhoz autópályat epíteni. Nem fontos a státusz. A fontos a várható forgalom. Speciel Kaposvár-Nagykanizsa között semmi értelmet nem látnám egy 2x2 sav plusz leállósáv meretű útnak. Indokolatlan.


Hát ha csak kaposvár és kanizsa között épülne, akkor nem is lenne értelme, de ha meghosszabbítanák szekszárd, szeged, békéscsaba viszonylatra, akkor rengeteg oláh, szerb kamionnnak ,autónak nem kéne budapesten növelni a torlódást.

2016. nov. 5. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!