Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Motoros rutinvizsgára bármilye...

Motoros rutinvizsgára bármilyen tanács? Illetve a nagy mumust, a 8-ast hogyan érdemes gyakorolni?

Figyelt kérdés

Nulla motoros tapasztalattal kezdtem a B125-ös tanfolyamot, azelőtt utasként sem ültem motoron. 8 órán vagyok túl, már a rutin feladatsorokat gyakoroljuk. Nehezítő tényező, hogy 160 cm-es, 50 kg-os lány vagyok egy supermoton, amiről éppen csak a lábujjhegyem ér le. Ennek köszönhetően 2x már sikerült is felborulnom, mert ha egyszer megindul a motor, lábujjhegyen az 50 kilómmal a 125 kilót nem igazán sikerült megtartani.

Indulás, megállás, fel és leváltás, szlalom, folyosó szépen megy, de a nagy mumus a kanyarív a pálya végén, illetve a 8-as. Van, hogy szépen megy, van viszont, hogy nem találom a megfelelő sebességet és vagy le kell tegyem a lábam, vagy elhagyom a pályát, vagy csak simán elkezd ugrálni, ahogy próbálok lassítással, gyorsítással korrigálni. Mivel egyszer sikerült ott elég nagyot esnem, sajnos már bennem is van alapból a félsz. Nem az eséstől félek igazából, hanem magától a ténytől, hogy nem sikerül, hogy nem tudom megcsinálni.

Mit tudtok javasolni, mire érdemes odafigyelni? Van-e esetleg valami taktika, módszer, amivel könnyebb megcsinálni? Igazából kitartásom az szerintem megvan hozzá, szívesen gyakorolnám, csak egyelőre saját motorom sincs, így marad az oktatás, amit viszont kicsit kevésnek érzek, mivel nem tudok sok alkalmat bevállalni egy héten. Ugye a sok gyakorlás meghozza majd a hatását idővel?


2019. ápr. 11. 08:08
 1/9 anonim ***** válasza:
81%

Keríts egy rendes, neked való motort. Nem a 160/50 a baj, hanem az, hogy egy olyan magas motoron ülsz, ami nem alkalmas tanulásra (legalábbis a számodra).

Kanyargásnál próbáld azt a módszert alkalmazni, hogy te egyenesen (függőlegesen) tartod magad, és csak a motort döntöd a kanyarban. És ne is próbálj a sebességgel játszani. Alapjárat, egyenletes csigatempó, és menni fog. Ha rángatod a gázt meg a féket, esélyed sincs.

2019. ápr. 11. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim válasza:
100%

Miközben kanyarodsz nyújtsd ki a lábad abba az irányba amerre dől a motor mindig aztán szépen fokozatosan egyre kevésbé nyújtsd majd végül ráérzel szerintem, hogy mi az a szög amivel kellemes sebességgel, megfelelő dőlésszöggel betudod majd venni a kanyart. Meg szerintem a megfelelő pályát is meg kell találni a kanyarban. (ami motoronként eltérő egyébként) Ez igazából gyakorlás kérdése tényleg, rá kell érezni a motorra és ha sikerül, utána menni fog, de ha másik motorra ülnél lehet tökre újra kéne kezdened gyakorolni.


Amúgy ugyan ilyen szinten mentem én is rutinpályára, mint Te (Ráadásul még az oktató is beszólt, hogy minek jövök én A1 oktatásra, ha 0km motorozási tapasztalatom van.) Aztán az első rutinvizsgán megbuktam, mert letettem a lábam a hosszú egyenesben (bazi nagy szél volt). Akkor mondta a vizsgabiztos, hogy nem attól lesz valaki jó motoros, hogy átmegy ezen a vizsgán ne aggódjak. Azóta már vettem egy 125-ös motort is és belepakoltam kb 15e km-t :D


Szóval sok sikert a vizsgához.

2019. ápr. 11. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Az zavart össze, hogy amikor először gyakoroltam, azt mondta az oktató, hogy az alapjárat nem lesz elég, mert bele fog kötni a vizsgáztató, ezért kezdtem el nagyobb lendülettel, de ott meg nem igazán tudtam egyenletesen tartani a sebességet és akkor kezdődtek a bajok. Most a múltkori esésem óta visszatértem alapjáratra, úgy azért viszonylag jól megy, csak az oktatóm elmondása alapján azt gondoltam, hogy vizsgán így nem fogják elfogadni.
2019. ápr. 11. 08:42
 4/9 dirtboy ***** válasza:
100%

elfogadják pedig bár nem tudom milyen alapjárat van állítva a motorra.

esetleg legközelebb próbáld meg bírja e a motor a pályán a kettes sebesség fokozatban az alapjáratot.

aszfalton 50kilós utassal egy 125ösnek szerintem bírni kell simán.

és akkor a 8 ast végig tolhatod csúsztatott kuplunggal.

sokkal precízebben lehet kuplung csúsztatással megfelelő hajtást adni mint kis sebességfokozatban gázt húzogatva.

egy picivel nagyobb gáz és már el is mehet az egyensúlyod vagy az ideális íved,dőlésszöged.


illetve arra figyelj hogy mikor kezded a 8ast akkor húzódj bejebb nyugodtan és elég korán kezd meg mert másként nagyon hegyesen kell a 8as jobb felső ívét csinálnod.

utána pedig mindig amennyire csak lehet menj ki illetve nem is kell szabályos köröket csinálni,a szélei nyugodtan lehet lapított,tehát ha befejezted az ívet már mehetsz is át a bolyánál húzódj ki szélre és ne fordítsd máris be hanem picit mehetsz egyenesen és úgy kezded a következő fordulást.

de ezt elvileg az oktatódnak is mondania kellet hogy használd ki a pálya teljese felületét mert úgy a legkönnyebb.

2019. ápr. 11. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a tanácsokat mindenkinek! :) Utolsó, a 8-as megkezdésénél hogy érted a beljebb húzódást? Hova húzódni?
2019. ápr. 11. 10:06
 6/9 dirtboy ***** válasza:
100%
a belső bójához,tőlünk sokan úgy csinálták hogy a 8ast kintről kezdték meg,pedig a kezdéskor hátrány hogyha nagyon kimész mert akkor sokkal meredekebb szögben tudsz oda érkezni ahonnan majd az első 180fokos fordulatot kezded.
2019. ápr. 11. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Igen, így most már értem, köszi :)
2019. ápr. 11. 11:52
 8/9 A kérdező kommentje:
Koszonom a segitseget mindenkinek, meglett az eredmenye. A mai masfel oras gyakorlasnal egyetlen egyszer kellett letennem a labamat a fordulonal, a nyolcas pedig hiba nelkul ment vegig. A tippeknek koszonhetoen raereztem a nyomvonalra, sebessegre, dolesszogre es most mar sokkal magabiztosabbnak erzem magam! :)
2019. ápr. 12. 21:42
 9/9 dirtboy ***** válasza:
Gratula :)
2019. ápr. 12. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!