Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Szeretnék bicikli futárkodni....

Pilóta1212 kérdése:

Szeretnék bicikli futárkodni. Milyen biciklit ajánlotok?

Figyelt kérdés
2019. máj. 1. 14:25
 1/7 Alex Fly ***** válasza:

Gyakorlatilag bármilyen kerékpárral lehetb a gyakorlatban úgyis összeállítod magadnak az ideális gépet.

De általánosságban outi geometriájú, könnyű acélváz (CroMo), outi jellegű kerekek (a 28-622 Continental SportContactnak komoly kultusza van); minél kevesebb meghibásodásra hajlamos alkatrész (sokaknál előbb-utóbb lekerülnek a váltók sőt rengetegen fixivel nyomják)...

Gyakorlatilag ehgy HC városi romboló erre a célra is ideális...

2019. máj. 1. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Elöl legyen teló, meg rugós a nyereg.

Az izületeidre még szükséged lesz 30-40 év múlva is.

Persze lehet országúti vázas fixivel bohóckodni, csak az egészségügyileg erősen véleményes, a közlekedésbiztonságról ne is beszéljünk...

Váltó nélkül el lehet lenni, ha csak Pest belvárosában mész, de ha Budára kell menni, vagy kicsit hosszabb távra, akkor ki fogod köpni a tüdőd váltó nélkül.

A gumiszéleség 35 körüli a legjobb, "hagyományos" mintázatú, tehát nem bütykös, és nem is országúti slick. Ezt elég 4 barra fújni, nem csapja szét a felnit az első benézett kátyú sem, és esőben is tapad.

Defekttűrős külsőt vegyél. Igaz, hogy nehezebb kicsit, viszont kb semmi nem megy át rajta, csak kifejezetten szerencsétlen esetben. Nekem a schwalbe marathon plus nagyon bevált. Bár nem futárkodok, de bicajjal járok minden nap. 12 éve ilyen gumit használok (3. garnitúra) azóta nem volt külső defektem. Egyszer félrecsúszott a felniszalag, az ellen nem véd :)

A bicaj legyen minél könnyebb, de persze testsúlyhoz mérten. Ha 90 kiló vagy, nem számít +2 kiló a cangán, ha 50 kiló vagy akkor nagyon megérzed :)

2019. máj. 2. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 Alex Fly ***** válasza:

@2: az látszik, hogy nem vagy futár...

"Elöl legyen teló, meg rugós a nyereg." -miért legyen teló? Nem fogy egyenetlen terepen akkora sebességgel száguldozni, ahol az a pár másodperc számítana, amit a teleszkóppal elérhető nagyobb sebesség biztosíthat. Ezzel szemben jóval nagyobb a tömege, mint a merevvillának, rosszabb az irányíthatósága, sérülékenyebb, párezer kilométerenként igényli a generálozást és a kerékpár árát is megduplázza... Ennyi valóban létező hátrány mellett a gyakorlatban kihasználhatatlan előny nem indokolja a használatát. Avagy a gyakorlatban ez az első alkatrész, amitől a futárok meg szoktak szabadulni.

"A gumiszéleség 35 körüli a legjobb, "hagyományos" mintázatú, tehát nem bütykös, és nem is országúti slick. Ezt elég 4 barra fújni, nem csapja szét a felnit az első benézett kátyú sem, és esőben is tapad." -a 35 mm városban a felső határ. De a 4 bar igen kevés. A snakebite és a gördülési ellenállás miatt 5-5,5 bar alá nem érdemes menni. A mintázatnak pedig flaszteren nem sok szerepe van, a gördülési ellenállást viszont növeli.

2019. máj. 2. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

a telót az izületek miatt írom, látom nem sikerült rendesen elolvasni.

teló nélkül a csuklód és a derekad is szarrá megy.

ha ennyire szarul fizet a futárkodás, hogy az apró költségek ennyire számítanak, akkor inkább beszéljük le a srácot róla....

2019. máj. 2. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
pont hogy flaszteren számít a mintázat, mert az meg tud kapaszkodni a lamellák miatt. a slickel meg simán pofára fekszel a nedves úton
2019. máj. 2. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
ja amúgy egy ismerősömnek már levették egy heréjét, egy másiknak csak komoly prosztatagondjai vannak. mind a kettő 30-as, és sokat bicóztak városban kemény nyereggel.
2019. máj. 2. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

22 éve bringázom, telós bringát csak négy éve hajtok. Csuklóm, derekam egyben, golyók megvannak, fiam szépen nő.


Annyir azért nem kell ezt túldramatizálni.


A fufáriknak pedig az a legideálisabb bringa, ami aránylag könnyű, haladós és minél problémamentesebb és költséghatékonyabb.


Taxiban is vannak bejáratott autótípusok és vannak olyanok, amiket elvétve sem látsz.

2019. máj. 2. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!