Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Vasúti sorompókba miért nem...

Vasúti sorompókba miért nem lehet fotocellát telepíteni, hogy adott esetben ne csukódjon rá a járműre?

Figyelt kérdés

Biztosan látta mindenki azt a videót ahol a kamion fülkéje és ponyvája közé csukódik a vasúti sorompó (évek óta fennvan neten).


Persze, meg kell tudni állni időben hiszen már jóval előtte piros a lámpa, nade ha már ennyire bebiztosítják a vasúti átjárókat, miért nem lehet olyan bolondbiztos módszerrel csinálni hogy ha valahogy mégis mellé kerültem akkor érzékelje hogy ott állok és ne csukódjon rám?


2019. nov. 8. 13:03
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Lehet telepíteni, csak épp eléggé veszélyes. A parkolók, telephelyek sorompói többnyire érzékelősek (pl. fotocellásak, de más megoldások is vannak), nem is csukódnak rá a járművekre.


Vasúti sorompók esetében elég komoly a tét, ezért törekedni kell a minél egyszerűbb vezérlésre. Mivel a fotocella könnyen szennyeződik és egy vasúti átjáró pont nem egy szélcsendes, fedett hely, meghibásodásra kimondottan hajlamos lenne. Az ennél kifinomultabb technikák meg drágábbak és szinten plusz egy hibalehetőséget jelentenek, ami az ilyen biztonságkritikus rendszerelemknél akkor is kizáró ok lehet, ha amúgy elég megbízható technológiákról van szó.

2019. nov. 8. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Melyik fáj jobban? Ha a sorompó karja szimplán letörik érdemi károkozás nélkül ha figyelmetlenül ráhajtasz a sínekre, vagy ha bedarál a vonat?
2019. nov. 8. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
91%

Bolondbiztos módszer nem létezik.

Ez azért nem lenne jó megodás, mert ha a csapórúd visszanyílik, át akar menni a következő autó is. Még mindig jobb ha egy jármű letöri a csapórudat, mintha vonattal ütközik.

Kisebb az anyagi kár, és a személyi sérülés is.

Az oroszok egy elég jó módszert találtak ki erre, ott a sorompó lezárásakor az úttestből egy akadály nyílik fel, az képes megfogni akár egy (normál sebességgel közlekedő) teherautót is.

Kárt tesz ugyan az autóban, és a sofőr is sérülhet, dehát miért akart átmenni a piroson? És még mindig jobb mint vonattal ütközni.

Igen, ennek is nekimennek, pedig tudják hogy ott van, ezért is írtam, hogy hülyebiztos megoldás nem létezik.

2019. nov. 8. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

"miért nem lehet olyan bolondbiztos módszerrel csinálni hogy ha valahogy mégis mellé kerültem akkor érzékelje hogy ott állok és ne csukódjon rám"

Mert akkor is rálóghatsz a sínre, és utána a bolond örököseid meg perelik a vasúttársaságot, hogy a sorompó miért nem csukódott le?!? A fénysorompó időben pirosra vált. Utána van elegendő idő arra, hogy egy hosszú lassújármű is áthajtson az átjárón és csak azután csukódnak le a sorompószárnyak. Többségük csak féloldalon.

Akire rácsukódik mindezek ellenére is a sorompó, az szabálytalanul közlekedik. Erre nincs bolondbiztos megoldás - azon kívül, hogy elveszed a jogosítványát és nem hagyod a futóbolondokat másokat veszélyeztetni.

2019. nov. 8. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
Oké, mondjuk piroson áthajt valaki, a sorompó érzékeli ezt és nem csukódik le. Jön a mögötte haladó, az is áthajt, még mindig nem tudott lecsukódni és így tovább. Értem én, hogy nem életszerű, hiszen mindenki látja a pirosat, de biztonságtechnikailag indokoltabb, hogy mindenáron csukódjon le a sorompó. Ha valaki áll is alatta, attól ő még tovább tud menni, maximum letöri a sorompót, de akkor neki már tökmindegy, mert amúgy is megszegte a KRESZ-t a piroson áthajtással.
2019. nov. 8. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Először pirosan villog. Olyankor már meg kell állni. Ha még vannak az átjáróban, és mondjuk egy kisebb torlódás van a túloldalán (nálunk itt a szomszédban ez napi szintűprobléma), akkor nem is hajthatsz be az átjáróba akkor sem, ha fehéren villog a jelzés. Csak akkor lehet behajtani, ha folyamatosan haladva át lehet hajtani rajta.

Szóval ha pirosan villog, megállsz, utána kezd el csukódni a sorompó.

Aki behajtott egy amúgy beállt átjáróba, ésközben lett piros, az így járt.

A szabálykövetkőkre kell tervezni, nem a hülyékre, ha lenne ilyen érzékelő, egy héten belül kitalálná valaki az ellenszert, hogy mitől nem fog soha lecsukódni.

Bolondbiztos módszer van: a bolondoktól el kell venni a jogsit.

2019. nov. 8. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
OK, akkor tehát fotocellás a sorompó. Jön az autós, szabályosan megáll a villogó pirosra, sorompó rendben lezár. Jön Józsi bácsi biciklivel, felgurul a sor mellett előre, bele tolja a bicikli első kerekét a fotocellába, erre ugye sorompó automatikusan felnyit... rengeteg eszed van kérdező...
2019. nov. 9. 05:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
91%

A villogás kezdetétől a rúd megindulásáig 12 másodperc.

5 km/h sebességgel, azaz egy nyugodtabb gyalogos tempójában haladva egy jármű ez idő alatt 16,7 m-t tud megtenni. Vagyis, még egy kamion is kiér a rúd alól. Ennél meg azért csak gyorsabban szoktak haladni a járművek.

A cél a maximális biztonság, a lehetséges hibák számának minimalizálása, a hibaforrások kiküszöbölése.

A csapórúdtörésnek meg nincs biztonsági kockázata, mert letört csapórúd esetén nem lesz végállásellenőrzése a sorompónak, tehát a vonatok csak lépésben tudnak haladni rajta, köszönhetően a vonatbefolyásoló berendezésnek.

2019. nov. 9. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Alex Fly ***** válasza:
84%

Mert az autókban eleve van ilyen fotocella: a vezető szemének hívják. És azért felesleges mindent teljesen bolondbiztosra építeni, mivel a járművezetésnek vannak boizonyos feltételeib aminek ha megfelel az ember, akkor nem alakulhatnak ki ilyen helyzetek.

A közlekedési infrastruktúrák tervezésénél az az alapelvb hogy azt olyanok fogják használnib akik ismerik a legalapvetőbb szabályokat.

2019. nov. 9. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!