Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hogy lehet az, hogy a kamionok...

Hogy lehet az, hogy a kamionok többel tudnak menni, mint az előírt?

Figyelt kérdés
Hogy lehet az, hogy a kamionok autópályán szabály szerint csak 80km/h-val mehetnének, de szinte mégis mindenki tartja azt a 100km/h-s tempót?

2019. nov. 9. 23:21
1 2 3
 11/23 Beviz Elek ***** válasza:
46%

A kamion le van tiltva 90-nél, a te órád pedig rengeteget csal. Tölts le egy sebesség mérő appot, indíts el egy gps-t, az pontosan mutatja.


90-ig nem büntetnek de felette már igen, ezért (is) látod a kamionokat fékezni dombon lefelé. A digikártya sokáig elmenti amit csináltál és 28 napig büntethetnek is érte.


Angliában is max 90nél korlátozzák a kamionokat EU-s szabályozás miatt, holott autópályán maximum 60 mérföldel, azaz 96km/órával szabad menni. Ezt tudva dombon lefelé elengedtem egy kicsit (97ig), a cég kártyaletöltésnél látta a hibát és szólt hogy ezt ne nagyon erőltessem.


A rendőr meg sem kellett fogjon...

2019. nov. 10. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:
28%
Már megint kezded.
2019. nov. 10. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
66%

Beviz Elek

Köszönöm.

De nem csal rengeteget az órám, ez a VW céges kocsi, amivel pályán szoktam járni, rendelkezik a legpontosabb órával, amit valaha láttam. Az analóg órája is max. 5-öt csal felfelé 120-nál, a digitális órája meg vagy 2-t. Gondolom, a típusra engedélyezett legnagyobb gumiméret miatt. És így is szoktam látni néha olyan kamiont, amik óra szerint 120 környékén mennek sík úton. Nem naponta tízet, nem is ezt állítom, de előfordul. A rendszámot (országot) nem szoktam nézni, mert nem érdekelt eddig a téma, ameddig nem tudtam, hogy elvileg nem tudnának ennyivel menni.

2019. nov. 10. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim válasza:
Azért kíváncsi lennék arra is, hogy az a kamion mennyivel mehetett amelyik az M5-sön átszakítva a szalagkorlátot, a szembejövő sávokon 7 ember halálát okozta...
2019. nov. 10. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
56%
Sajnos a többség rosszul tudja, a kamionok messze nem 1%, hanem sokkal több van megbütykölve. Bár a mágneses tachográf befolyásolás lassan eltűnik a digitális tachográfok elterjedésével, vannak más megoldások.
2019. nov. 10. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:
64%

Miért nem akadtok már le erről a hülyeségről.

Már ezerszer lelett írva hogy 90-nel megy egy kaminon.

Mégis mit nem lehet ezen érteni?

2019. nov. 10. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:
82%
Havonta járom legalább egyszer Németországot, eskü, még soha nem láttam VALÓS 90-nél többel haladó kamiont, esetleg ha lejtőn meggurítják 100-al, de még az is szabályos, ha nem tart egy percnél többet (a tachográf is jelzi). Pedig gyakran beragadok kamionok mögé, mert furgonokkal, és utánfutóval is szoktam menni.
2019. nov. 10. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
40%
Hogy lehet az hogy a személyautók tőbbel tudnak menni mint az előírt?
2019. nov. 10. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
44%

"Sajnos a többség rosszul tudja, a kamionok messze nem 1%, hanem sokkal több van megbütykölve. Bár a mágneses tachográf befolyásolás lassan eltűnik a digitális tachográfok elterjedésével, vannak más megoldások."


Ne keverjük a két dolgot! A sebességhatároló magasabbra állítása vagy kikapcsolása nagyon kevés járműnél van jelen, ez tényleg kevesebb mint 1%.


A tachográf alapjeladójának meghekkelése valóban járhat azzal, hogy nincs sebességhatárolás ( mivel a határolóba 0km/h-s jel érkezik be ) és ilyenkor képes a jármű a gyorsabb haladásra. Viszont ha fent van a mágnes vagy ki van kapcsolva a tachográf és vered neki a pályán az a leggyorsabb út az instant bukáshoz és a milliós birsághoz. Az ilyen járművekkel inkább elvegyülnek, mintsem a feltűnően gyors tempóval felhívják magukra a figyelmet.

Ilyenkor tempomat sincs így amelyik román kamion északa egyedül meg és a sebessége 75-90 között ingadozik, azon mágnes van vagy ki van iktatva a jeladó :D


Valahol az EEV-s kibocsátási norma bevezetésével jöttek a porcelán burkolatú alapjeladók, majd az Euro6-os normálval a kettős jeladós rendszer. Nagyjából itt vége is lett a mágneshuszároknak, ugynis ezeket a rendszereket már nem lehet egy filléres eszközzel akármikor mondhatni nyom nélkül meghekkelni. Mas is megvannak erre a lehetőségek, építenek is be ilyeneket, viszont ezekkel egy bukás nyugaton már nem áll meg 10 000 euro alatt, így ezeknek a száma is visszaszorulóban van.

2019. nov. 10. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:

"Nagyjából itt vége is lett a mágneshuszároknak"

Pont ezért mondtam, hogy ezekre is van megoldás, sokkal több autóban van benne, mint gondolná bárki is. Belföldes autókban meg pláne. Valóban, elsősorban nem a sebességtúllépés a cél, hanem a pihenőidő kijátszása.

2019. nov. 10. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!