Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Helyből egy 10 centis padkán,...

Helyből egy 10 centis padkán, hogy lehet kocsival szép finoman áthajtani? Hogyan kell ilyenkor a kuplungot kezelni?

Figyelt kérdés
Szégyellem, de már kb. 5 éve van jogsim, de van nálunk a kapubejárón (a járda még hiányzik) egy 10-15 centis emelkedett padka és a mai napig nem tudok rajta felhajtani így a másik bejárónkat használom. Igaz faterom sz@r F Astra-jával próbáltam még csak áthajtani rajta, de vagy megakad benne a kocsi és csak bőg a motor vagy pedig az első kerekek csikorognak és visszapattanok róla. Lendületből talán menne, de az utcáról kell ráhajtani szóval hely nincs és ez nem is kímélné a futóművet. Gőzöm sincs, hogy kell ilyenkor áthajtani rajta. Engedjem tovább fogáspontnál a kuplungot és nyomjak annyi gázt, amennyivel átbillen? De akkor nem lesz elég nyomaték. Vagy nagyon rövid lendületet vegyek és amikor éri a kerék a padkát, akkor nyomjak egy nagyobb gázt? Nagyon nem értem, hogy kell eleve kezelni a kuplungot. Gyagyás nem vagyok, tudok araszolni és megtalálni a fogáspontot is emelkedőn, de ez feladja a leckét.

2020. szept. 18. 15:12
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
100%
Sehogy. Csináld meg normálisan azt a behajtót, hogy maximum 5 centis padka legyen.
2020. szept. 18. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
100%
Az ilyen autók alapvetően nem lépcsőzésre készültek.
2020. szept. 18. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 A kérdező kommentje:
Ja igen, természetesen ahogy írtam egy F Astra-ról van szó, másik kocsim pedig egy 1.2-es Fabia. Egyik sem egy izomautó, de azt gondoltam bennem van a hiba, hogy egy 10 centis padkán nem tudok "átlibbenni".
2020. szept. 18. 15:29
 4/20 A kérdező kommentje:

#1: Fateromnak olyan szépen sikerül mindig átbuknia rajta, de én meg max leégetem a kuplungot vagy motort bőgetve visszapattanok az utcára. :D

Persze meg fogja csinálni a padkát, ha végre megérkeznek a betonlapok, amiket már 1 éve megigényeltünk az önkormányzattól és csak ígérgetnek (közterület az utcai járda).

2020. szept. 18. 15:31
 5/20 anonim ***** válasza:
100%
Az elmúlt 1 évben rakhattatok volna oda 2 taliga földet, hogy addig se kelljen szétrúgni at astrát. De akár színtiszta betonból is olcsón kijönne.
2020. szept. 18. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
100%
Nem tudom miért jó a felniket sokszögűre átalakítani, de kb félóra alatt megoldható a hatalmas problémád. Max. egy vödörnyi betont kell megkeverni, és a két kerék nyomvonalánál 45°-ra feltölteni az úttest és a járdaszegély közötti -kétszer 20cm-es- távolságot. Akármilyen lassú is vagy, ha most nekifogsz sötétedésre kész. Utána 2-3 napig locsolod és nem kell többé a "fogáspont"-ot keresgélni. ;)
2020. szept. 18. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
100%
még csak betonozni sem kell, odaraktok pár féltéglát azt azon simán felmászik
2020. szept. 18. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
Ne csinálj ilyet. Amellett hogy koppanhat esetleg valami a kocsi alján, az abroncsok és a felnik sem fogják díjazni ezt a mutatványt. Nem azt mondom hogy nem lehetséges, röhögve fel állnék én is ilyen padkán, de nem kellene.
2020. szept. 18. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 A kérdező kommentje:

Oké, köszi a tanácsokat, de én inkább elméleti jelleggel tettem fel a kérdést. Tényleg érdekel, hogy milyen technikával lehet felkaptatni helyből egy 10-15 centis padkára. Ennyire nem lehetek béna...

Le tudnátok konkrétan írni, milyen lépésekből áll és mire figyeljek ilyenkor (csúsztatás, fordulat, távolság stb.)? Köszi szépen.

2020. szept. 18. 21:21
 10/20 A kérdező kommentje:

#8: "Amellett hogy koppanhat esetleg valami a kocsi alján"


Azért egyik kocsink sem Lamborghini, hogy ettől kellene tartani. :D

2020. szept. 18. 21:23
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!