Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Légiforgalom irányítás manapsá...

Légiforgalom irányítás manapság mennyire automatizált?

Figyelt kérdés
2021. márc. 13. 20:49
 1/9 anonim ***** válasza:
88%

Maga az irányítás folyamata semennyire.

Több száz ember élete a tét, ott nem lehet hibázni, ezért is jól képzett emberek irányítják a légiforgalmat.

2021. márc. 13. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Rengeteg eszköz segíti a minkájukat, de az embereket nem lehet nélkülözni.
2021. márc. 13. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
21%
Az irányítás kézi, de ha a körülmények is engedik, akkor a leszállítás automatikus módon is történhet. Benyomják a robotpilótát és csak a kifutón kell már csak belenyúlniuk.
2021. márc. 13. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
80%

pont annyira mint a vezető nélküli járműforgalom az utakon..semennyire.


Még néhány évig(évtizedig)nélkülözhetetlen az ember kézi irányítása.


Nézz meg néhány repteret...mindegy hogy Dallas, vagy Lukla..

2021. márc. 13. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
33%
Le lettem pontozva, pedig a leszállítást tényleg automatika végzi jó időben. Utasszállítóknál ez szokott lenni a protokoll.
2021. márc. 13. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
80%
#5: nem minden gép képes automatikus leszállásra és még amik képesek, azoknál is ritkán használják ezt a funkciót. Ahhoz tökéletes idő kell, közel nulla széllel, széllökések nélkül. A pilóták 99%-a az ilyen gépeken is kézivezérléssel viszi végig az utolsó pár percet.
2021. márc. 14. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
79%

A leszállító automatikás válaszod részemről azért lett lepontozva, mert tévedés, amit írsz.

Indoklás:

Tegyük fel, a legkorszerűbb gépről van szó. Minden megtalálsz benne, amit csak a tudomány és technika lehetővé tesz.

A kiindulási repülőtér, a célponti reptér mind ugyanilyen korszerű.

Minden, minden megvan, amit csak az emberi fantázia képes volt valósággá tenni.

De! A robotpilóta nem tudja konfigurálni a gépet. Vagy igen?

A légi irányítást – komoly berendezések támogatásával – emberek végzik. Most még a gépen a kapitány az isten. De engedjük el. Nincs senki ott fent az utasokon kívül.

A gázt tudja vezérelni a robot. Magasságot, emelkedést, süllyedést úgyszintén. Meg még sok mindent. De ki fogja a gépen beállítani, hogy ilyen is ilyen megközelítési eljárás szerint leszállás a 24-es bal pályán?

Ha megnézel akár játékfilmeket, akár dokumentumfilmeket, vagy a remek pilotseye csatorna felvételeit a YouTube-n, láthatod, hogy keményen dolgozik mindkét pilóta. Többek között mindenféle gombokat tekergetnek, karokat mozgatnak stb.

Akkor lehetne pilóta nélküli utasszállító, ha mindent robotizálni lehetne.

A drónok (ami eredetileg pilóta nélküli harci eszköz) sem maguktól repülnek, csak rajtuk nincs ember. Távoli irányítás mindenképpen kell.

És mások a biztonsági követelmények is.

2021. márc. 14. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
65%

#5

Azért lettél lepontozva, mert nem ez volt a kérdés. Olvasd el megint. Tudjuk, hogy ma már kb robotpilóta vezeti az utasszállítókat. Szinte végig. De a kérdés nem ez.

2021. márc. 14. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

#6 Pontosan ezt írtam, hogy ha a körülmények adottak, akkor használják. Az nem igaz, hogy abszolút szélcsend kell hozzá, mert a robotpilóta tudja kompenzálni a szelet. Gyakorlatilag ha nincsen viharos, széllökéses idő vagy látótávolság csökkenés, akkor az utasszállítók mind autoland funkcióval szállnak le, mert ezzel növelik a biztonságot (a legtöbb baleset leszálláskor és felszálláskor történik).


#7 A repülőtéren elhelyezett leszállító berendezések (ILS) alapján vezeti be a gépet a robotpilóta:


[link]


Gyakorlatilag ugyanazt csinálja metodikailag, mint amit a pilóta is csinálni az ILS jelzések alapján, csak sokkal biztosabban.


#5 Tisztában vagyok mi volt a kérdés, de a légiforgalmi irányítás sokkal összetettebb dolog, mint hogy a toronyban emberek ülnek és megmondják, hogy ki mit csináljon. Keress rá az Aeropark csatornájára Youtubeon, ott emlékeim szerint több részben bemutatták részletesen a budapesti repülőtér működését a személyzeti oldalról (bár lehet, hogy a debreceni volt az, nem tudom pontosan).

2021. márc. 14. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!