Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nem tolják ki egy...

Miért nem tolják ki egy kicsit a sebességkorlátozásokat?

Figyelt kérdés

Nem feltétlen lakott településre gondolok, hanem országútra, autópályára. Szerintem simán ki lehetne tolni 110-ra az országutat, és 150-160-ra az autópályát. Sok az olyan autó amikkel már lazán lehet tartani biztonságosan ezt a tempót , persze ha az útviszonyok is engedik.

Egyébként is sokan mennek ennyivel.



2021. nov. 15. 11:50
1 2 3
 11/29 anonim ***** válasza:
31%

Ez autópályán akkor működhetne, ha nem mindenkire lenne bevezetve, hanem a járművezetők meghatározott körére és ott is feltételek mellett.


Tehát bemutat olyan járművet ami ennek műszakilag megfelel, rendszeresen szervizelteti, melyeket igazol hivatalos dokumentumokkal. Ráadásul külön vizsgázni kellene erre a sebességre, vezetéstechnika rendszeresen, egészségügyi vizsgálatok stb.


Az ellenőrzés pedig megoldható lenne hogy a védát rendszám szerint programozzák így ha túllépi de van engedélye rá akkor hadd menjen.


Ezt aki ki tudná használni úgyis megszerezné rá a jogosítványt ugyanakkor visszatartó erő lenne hogy akiknek semmi keresnivalója nincs az autópályán, legalább kétszer meggondolja, hogy felmenjen rá vagy sem.


Erre egy komplett autópálya rendőrséget kellene felállítani és megfizetni.


Működhetne csak ehhez valakinek dolgozni és kellene...

2021. nov. 15. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/29 anonim ***** válasza:
73%

Na meg határok...


Magyar autós 3 dolgot tanul meg rögtön:

1. A megengedett maximális sebesség az a "kötelező minimum"

2. A GPS szerinti sebesség az iránymutató mert az óra kevesebbet mutat.

3. Legfontosabb az "ott még nem büntetnek" sebességhatár.


130-as pályán 150-el mennek, 90-nél meg 100-110 között. 50-nél meg 60-65-el.


És van sok sietős aki mindenkinél is jobban siet, és hiába mész 50-es táblánál 65 körül, ő akkor is rád előz 70-90-el.


Illetve megyek főúton 100-110-el, tele van becsatlakozó utak miatt 70-es korlátozásokkal. Itt nyilván lelassítok 70-80 közé. Erre jön a sok versenyző akik ugyanúgy 110-e végig rombolnak, záróvonalon, kanyarodósávon keresztül mert hát őket ne tartsa fel senki.

2021. nov. 15. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/29 anonim ***** válasza:
79%
Nálunk a város bevezető szakaszán van egy 4km-es főút, 2x2 sáv, végig 50-es korlátozás. Legalább 10 percenként van 1 autó, ami 110-120-al halad. Ha a városon kívül megemelnék, akkor ezek ugyanitt az 50 helyett 140-150-el tekernének. A másik, hogy a teherautóknak lakott területen kívül megmaradna a max. 70km/h, rengeteg utoléréses baleset lenne.
2021. nov. 15. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/29 anonim ***** válasza:
58%

Igen a legnagyobb gond az utoléréssel van.


Már +-5 +-10 km sebesség is határozottan javít vagy ront a helyzeten. Például vannak szakaszok ahol 90 helyett csak 85 környékén megy a többség, egyszerűen mert veszélyes már a 90 is. Erre mindig akad egy sietős aki "tud vezetni" és 90-helyett 95-el akar körbeautózni mindenkit.


Meg hát ugye mindig van gyorsabb.


Ha 85-el mész akkor miért akadályozod a másikat, hát neked a kötelező minimum 90-el kell menni. Ha 90-el mész, akkor már miért nem 105-el, hiszen addig "nem büntetnek".

Ja de a sebességmérő csal, és amit te 105-nek látsz az nem 105, tehát 110-115-el KELL menned, mert akkor még nem büntetnek. Aztán ha már 110-el mész akkor is lesz valaki aki 120-al akar haladni, mert hát "itt sosem mérnek".

2021. nov. 15. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/29 anonim ***** válasza:
0%

Kérdező!


Írd ide légyszíves, hogy egy 5*-os töréstesztet teljesítő autó hány km/h-ig véd meg!

2021. nov. 15. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/29 anonim ***** válasza:
90%
Erre a sebességtartományokra vannak megtervezve az utak, ami magában foglalja a táblákat (forma, nagyság, kihelyezés helye, előjelzés), a kereszteződéseket, az alkalmazott forgalomtechnikát, az út szélességét, minőségét. Fizeted a teljes magyar úthálózat felújítását zsebből? Csak mondom, hogy valószínűleg többe fog kerülni, mint amennyi az államadósság, szóval azt a szebpénzedet akár az államadósság kifizetésére is fordíthatnád inkább, mindenki jobban járna vele.
2021. nov. 15. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/29 anonim ***** válasza:
100%
Inkább lejjebb kéne vinni, a sofőrök 90%-a a jelenlegi megengedett sebességgel sem képes normálisan közlekedni.
2021. nov. 15. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/29 anonim ***** válasza:
59%
Nem hivatalosan most is lehet menni ennyivel, úgyhogy aki akart eddig is ment. Én a rendőrök helyében a sok szarházi 110-130 között haladót ellenőrizném, mert mindent csinálnak, csak nem a vezetéssel foglalkoznak. Nyugodtan menjen az ebben a tartományban, akinek hat anyja van, csak én lássam őket a tükörben. Jah és még ez az kívánt emelés azért nem működne mert 10-ből 8 embernek régi kommunista gondolkodása van, persze papíron már fiatal demokrata...
2021. nov. 15. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/29 anonim ***** válasza:
61%

#15: na igen, ezaz, az 5* töréstesztet 60 km/h ütközesre adják, ez az óvatos városi tempó nálunk.

Ráadásul az euroncap csillag elektronikus pittyegésre jár, nem a töréstesztre, mint régen.

2021. nov. 15. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/29 anonim ***** válasza:
89%
Teljesen felesleges, ekkora országban nincs jelentősége az eljutási idő minimális csökkenésének, cserében növelné a balesetek bekövetkezési valószínűségét és súlyosságát. Ráadásul az autópályák többsége eleve 130 km/h tervezési sebesség mellett tervezemték , az ív-, lejt- és rálátási, beláthatósági viszonyok miatt tele kellene szórni 130-cas limitttel.
2021. nov. 15. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!