Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ha az utas nincs bekötve és...

Ha az utas nincs bekötve és halálos karamból történik akkor ki a felelős?

Figyelt kérdés

Most olvastam egy cikket, hogy egy 4 gyerekes apa zuhant ki a kocsiból mert árokba hajtott a sofőr. Az apa vétlen volt mivel utas volt viszont nem volt bekötve. Ilyes esetben a sofőrt felelősségre lehet e vonni(?), hisz nem volt szándékos az árokba hajtás és ráerőszakolni senkire nem lehet a biztonsági őv használatát. Persze lehet azt is mondani, hogy de a sofőr tisztában volt azzal, hogy utasa nem volt bekötve és ilyenkor az ő felelőssége a dolog. De úgy gondolom mindenki saját életé kovácsa és a döntést magának kell mindenkinek meghozni.


Ha valaki esetleg ismeri a történetet akkor a körülményeket nem tudom abban az esetben, de maga a kérdés szinten érdekel, hogy erre mit mond a jog ilyenkor?



2021. nov. 23. 10:06
A kérdező szavazást indított:
A sofőr a hibás
A nem bekötött utas a hibás
31 szavazat
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

"De úgy gondolom mindenki saját életé kovácsa és a döntést magának kell mindenkinek meghozni"

A KRESZ-ben nincs ilyen meghatározás.

2021. nov. 23. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
91%

Mind kettő.

A be nem kötött utas büntethető.


"Kényszerítheti a sofőr úgy, hogy addig nem indul el."

2021. nov. 23. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
94%

"ráerőszakolni senkire nem lehet a biztonsági őv használatát"

már hogy ne lehetne? Én addig nem indulok el. Ilyen egyszerű.


KRESZ:

"(4) * A külön jogszabályban meghatározott M1, M2, M3, N1, N2, N3 kategóriájú gépkocsiban, amelynek meghatározott üléseit biztonsági övvel kell felszerelni, továbbá olyan járműben, amelynek üléseit biztonsági övvel szerelték fel, az ülésen utazó személynek a biztonsági öv becsatolásával kell magát rögzíteni."

Tehát most már az utas felelőssége bekötnie magát.

Itt a forrás: [link]

2021. nov. 23. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
20%

A sofőr okozta a balesetet. Ha nem is szándékos. De ugye ilyenkor jön, hogy nem az útviszonyoknak és a látási viszonyoknak megfelelően vezetett, nagy volt a sebesség, stb. Ez teljesen független attól, hogy az utas be volt-e kötve vagy sem. Egyébként az utas felelőssége, hogy bekösse magát. Az utast büntetik meg, ha rendőri ellenőrzéskor nincs bekötve, nem a sofőrt.

Egyébként én mindig rászólok az utasomra, utasaimra, hogy kössék be magukat. Eddig senki sem ellenkezett :)

2021. nov. 23. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
69%
a balesetet okozó vezetőt fogják leginkább elmarasztalni halálos közúti baleset okozásáért.
2021. nov. 23. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
21%
A sofőr felelőssége, hogy az előírásoknak megfelelő állapotot ellenőrizze mielőtt elindul. Ez épp úgy vonatkozik a műszaki állapotra mint az öv bekötésre.
2021. nov. 23. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 Vortrex ***** válasza:
89%

Lol, ez aranyos. Az számít a legkevésbé, hogy nem volt szándékos.


A sofőr vétkes halálos kimenetelű közúti baleset okozásáért, ez tény, így működik a jog, viszont valóban enyhítő körülmény lehet, ha bizonyítást nyer, hogy a biztonsági öv megmenthette volna az utas életét, amit az utas mulasztott el, viszont ehhez jó ügyvéd és sok pénz kell, de az biztos, hogy a sofőr felelősségre lesz vonva.


Ezt az "utas felelőssége" dolgot azután találták mi, hogy sok túlélő utas kártérítést követelt a sofőrtől és annak biztosítójától, mivel a sofőr vétett, amikor becsatoltalan utasokkal vett részt a közlekedésbe, viszont így már nem jár nekik kártérítés a saját hülyeségük miatt, de ez egy apró formális dolog sima közlekedési baleset esetén, a halálos kimenetelű az már egy teljesen más kategória, ha valaki ilyenbe keveredik, azt megfingatják rendesen.

2021. nov. 23. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
40%
Én ezt úgy tanultam anno KRESZ órákon, hogy ha ilyen eset történik, akkor a gépjármű vezetőjét fogják elővenni és gondatlanságból elkövetett emberöléssel felérő büntetésben részesíthetik.
2021. nov. 24. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 MGéza ***** válasza:
38%
A sofőr, mivel ő felel az utasbiztonságért, köteles meggyőződni arról hogy minden utas eleget tett a biztonsági intézkedéseknek. Sőt, ha az utas út közben rosszul érzi magát és ki akarja kapcsolni a biztonsági övét akkor neki meg kell állnia ha lehet.
2021. nov. 24. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Mivel a sofőr vezet rajta csattan az ostor. A hatul ülőket én is beköttetem mert ki tudják fejelni az előttük ülő koponyáját is. Amikor ezt mondom az anyosjelöltnek pl rögtön nyúl is az övert.
2021. nov. 24. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!