Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hogy lehet az hogy egy mozdony...

Hogy lehet az hogy egy mozdonyvezető nem látja a vörös jelzést, egy ilyen mozdonyvezető mit fog ezért kapni?

Figyelt kérdés

[link]


200 méterrel szemben állt meg a két vonat vészfékezéssel, mert vörös jelzés ellenére áthajtott a vezető, ebből majdnem nagy katasztrófa lett


2021. dec. 31. 11:58
1 2
 1/14 Vortrex ***** válasza:
84%
Vajon hogy, talán mert ember.. Te sem tudatosan látsz, hanem vagy észreveszel valamit vagy nem.
2021. dec. 31. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 Vortrex ***** válasza:
75%
Elgondolkodtató hogy a 21.században ez még mindig a vonatvezető megítélésére van bízva hogy megáll-e egy piros jelzésen, de egy pizzafutárt már gps-szel nyomon lehet követni telefonról merre jár.
2021. dec. 31. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
44%

Máris ítélkezel, pedig alig-alig lehet tudni valamit. A MÁV közleménye is csak annyit tartalmaz, hogy tilos jelzés ellenére elindult, és hogy balesetveszély nem alakult ki.

Számos tényező játszhatott közre, ha a tilos jelzést meghaladta. Olyan nem szokott lenni, hogy áll a vonat az állomáson, fütyörészik a mozdonyvezető, és egyszer csak gondol egyet, és elindul.

Nem vagyok vasutas, így hibásan használhatok szakkifejezéseket. Bocs!

De a forgalmi szolgálattevő felhatalmazása is kell az induláshoz. Menesztésnek is hívják.

Itt két vágány van. Ha a két vonat szembe ment egymással, akkor hibás váltóállás, vagy ideiglenesen egyvágányos közlekedés volt bevezetve. Utóbbiról írásos utasítást kell kapnia.

Lehet, a jelző a kitérő irányú váltó miatt jelzett tilosat.

Nem tudom, mindegyik vonatra igaz-e, de sátorjelző is szokott lenni a gépen. Így akár kilátás nélkül is tudja a gépész, milyen jelzés van előtte, és azt mi fogja követni. Vonatbefolyásoló rendszer is van, ami megállítja a vonatot, pl. tilos meghaladása esetén.

Mondom, ha marhaságokat írok, ezer bocs!

De nem úgy van, hogy nem látta, vegyük fejét. Majd a vizsgálat kideríti, ki miben hibás.


Volt sok évvel ezelőtt egy tömegszerencsétlenség a Nyugati pályaudvarnál. A jelző kézi állítású volt. Ott a baleset után az utasok kirángatták az őrházból a vasutas nőt, és helyben felakasztották.

Később kiderült, hogy beázik a jelző, és esőben hibásan működik. De a történtek után a bíróság is elítélte (igen, a halottat).


Kevésbé régi, de az is több évtizedes történet, ami a Hívójel című filmben is szerepel.

A vasutas súlyos hibát követett el, amit idegességében még fokozott is.

De sok szerencsétlen dolog is közrejátszott.

Karácsonyi csúcs, pár napja indult csak a kétvágányos közlekedés. A vadonatúj dominó rendszert csak akkor telepítették, és sokszor hibásan működött. A baleset okozója tisztában volt vele, hogy idősödik, nem alkalmas a feladatra. Kérte is az áthelyezését, ami pár héten belül meg is történt volna.

Az egyik vonaton a mozdonyvezető sem olvasta el az írásos utasítást.

Ezek mind együttesen vezettek a tragédiához.

2021. dec. 31. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:

Ezt találtam még egy részletesebb leírás

A Budapest irányába tartó Kiss-személyvonatot a jegyvizsgáló zöld jelzéssel menesztette. A mozdonyvezető figyelmen kívül hagyta a K3as kijárati jelző vörös fényét. Kihaladva a váltókőrzetbe az első 8as váltót felvágta,de valoszínű,h az éberségi fogta meg a vonatot ( sugarzókábelben nem volt táplálás,mert Sülysáp felöl helytelenben a balvágányon állt a zónazónak a kitérős bejárat,ezért az 1-es ütemjel utáni jelentelen szakaszba érve bekövetkezett az automata befékezés) Szemből érkezett a balvágányon a zónázó ,ami a 2.fogadóvágányon kerülte volna meg a személyvonatot. 216méterre álltak meg egymástól. 😔

2021. dec. 31. 12:35
 5/14 anonim ***** válasza:
58%

"Elgondolkodtató hogy a 21.században ez még mindig a vonatvezető megítélésére van bízva hogy megáll-e egy piros jelzésen, de egy pizzafutárt már gps-szel nyomon lehet követni telefonról merre jár."

És ezzel mit akartál mondani?

Mert a vonatot is lehet követni telefonon, és a pizzafutár is átmehet a piroson.

2021. dec. 31. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
100%

Simán figyelmetlenség, a mozdonyvezető is ember. Nem ez az első az éven amikor a jv menesztésére a vörösön sikerült elindulni, pár hete volt egy a 80c-n is, de felkapott volt egy ideig az is amikor Rákosrendezőről indult meg felhatalmazás nélkül a mozdonyvezető meg még ki tudja mennyi amiről nem tudunk ( vagy csak utólag a kbsz jelentéseit olvasva ).


Emberek a mozdonyvezetők is, hibáznak is néha ugyanúgy ahogy mindenki más...

2021. dec. 31. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
78%
2-es, pont az történt , hogy két(!) ember döntését felülírva a vonat automatikus vészfékezéssel állt meg. Ez pontosan a biztonság érdekében lett kitalálva és látod, működik.
2021. dec. 31. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
45%

spanyolországban a mozdonyvezető jó hangulatban jóval száz fölött tépett be egy kanyarba(a legmodernebb mozdonnyal), ahol a csinga le is ugrott a sínekről..a halottak száma száz felett..

A mozdonyvezető az új telefonját állítgatta.

2021. dec. 31. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 Vortrex ***** válasza:
23%
#7 és ezt hol írják te?
2021. dec. 31. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

Az elszomorító az, hogy a vétlen mozdonyvezető is büntetést fog kapni.


https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__kozlekedesbiztons..

2021. dec. 31. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!