Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hogy lehet az hogy egy mozdony...

Hogy lehet az hogy egy mozdonyvezető nem látja a vörös jelzést, egy ilyen mozdonyvezető mit fog ezért kapni?

Figyelt kérdés

[link]


200 méterrel szemben állt meg a két vonat vészfékezéssel, mert vörös jelzés ellenére áthajtott a vezető, ebből majdnem nagy katasztrófa lett


2021. dec. 31. 11:58
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
41%

#9

A kérdező írta le a #4 kommentjében, nem tudom, hol találta.

#10

Le lett írva neked, hogy a mozdonyvezető ott se volt vétlen, meg itt se.

A te kérdésedben szereplő mozdonyvezető nem teljesítette a figyelési kötelezettségét, ráment egy nem megfelelő irányban álló váltóra, ki a másik vonattal szembe.


Ez a mostani eset itt történt:

[link]

És kb. így:

Beérkezett Nagykáta felől a Kiss a III. vágányra. Megállt, ahogy kell. A K3 jelző Megállj jelzést adott, mert nem volt neki beállítva a vágányút.

Jött Sülysáp felől a bal vágányon a személyvonat. A 8-as váltó kitérőbe volt neki állítva, hogy behozzák a II. vágányra, ezért a K3-ra eleve nem lehetett szabad jelzést kivezérelni. Azt a személy beérkezése, és a váltó visszaállítása után lehetett volna.

Indulni akkor lett volna szabad a mozdonyvezetőnek, ha

- szabad jelzést kap

- elmenesztik (itt: a vezető jegyvizsgáló).

A jegyvizsgáló menesztette is, de a jelző vöröset mutatott, ezt egyikük se vette észre. Ennek ellenére, a mozdonyvezető elindult, mintha Szabad jelzést kapott volna.

Elment a vörös jelző mellett, aztán a 8-as váltót felvágta (a vonat kerekeivel egyenesbe átállította), de valószínűleg még így se ő, hanem az automatika állította meg a vonatot.

Amint a vonat elhaladt a jelző mellett, a szigetelt sín érzékelte, és a berendezés azonnal Megállj állásba vette a beérkező személyvonat előtti bejárati jelzőt, ezért a bejáraton már nem jött be a vonat.

Ennyi.

Amit így az eset részletes ismerete nélkül oknak tippelek:

A MÁV-nál jobb oldali közlekedés van, mint a közutakon. Ha lehetőség van rá, akkor a menetirány szerinti jobb vágányon viszik a vonatokat. Csak előztetés, vonatkésés, forgalmi akadály, hasonlók miatt teszik át őket a bal vágányra. Ebből gondolom, hogy itt vagy a személy késett, vagy valami gyors, amit a jobbon vittek, és hogy a személy ne zavarja, ezért azt áttették a balra.

A Kiss vonatszemélyzete feltehetőleg nem volt hozzászokva, hogy másik vonat beérkezésére kell várniuk, hanem az volt a szokás, hogy az utasok le- és felszállása után egyből indulhattak tovább. Most is csak az utasokra figyeltek, a jelzőre nem, mert az mindig zöld szokott lenni. Az is lehet, hogy köd volt, és nem láttak el odáig, a sátorjelzőt (jelfeladást) meg nem figyelte a mozdonyvezető. Pedig - a leírás alapján - az egyértelműen 1-es ütemet, azaz vörös jelzőt mutatott. Ezt ugye a jegyvizsgáló nem láthatta, csak a mozdonyvezető. Ha tényleg köd volt.

Vagyis, azt nem lehet tudni, hogy a jv hibázott-e, de hogy a mozdonyvezető igen, az teljesen biztos.

2022. jan. 1. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
31%

Már bocs, de pont te írtad le, hogy ebben az esetben is más volt a főhibás. - Aki elmenesztette a vonatot.


A mozdonyvezetők 12 órás műszakokban dolgoznak, sokszor látástól vakulásig, nekem ne mondja senki, hogy ilyen munkakörülmények között nem lehet hibát véteni.


Még mindig érvényes az a mondás, hogy vasúton nem a hibázás okoz balesetet, hanem a sorozatos tévedés, amit nem vesznek észre.


Itt is egyszeri hibáról volt szó és közbe is szólt a vonatbefolyosoló rendezés, amit direkt erre a célre építenek be a mozdonyokba. Szóval minden jól működött, az egyszeri hiba korrigálásra került, nem történt semmi.


És ezek után megint mi lesz? A mozdonyvezetőt fogják felelősségre vonni, jó esetben még ki is rúgják (az előző, linkelt esetben is ez lett a vége), mindezt a büdös nagy semmiért. De ugye ez a MÁV, itt ez a szokás... Aki elmenesztette a vonatot, az meg röhög a markában, mert majd átvezénylik könnyebb munkakörbe vagy csak simán kap egy ejnye-bejnyét, ahogyan a linkelt esetben is történt.

2022. jan. 1. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

Az előző esetben se rúgták ki, hanem közös megegyezéssel ment el. Ugyanúgy, mint a forgalmista. Mivel ott is csak a véletlenen múlt, hogy a mozdonyvezető mulasztása miatt nem történt tömegkatasztrófa. Mert igen, attól függetlenül, hogy a legnagyobb hibát nem ő vétette, de az ő mulasztása is ott volt. Ezt úgy minősítik, hogy gondatlanságból elkövetett. Nézd meg a Btk. 4. §-t.

És hiába csak figyelmetlenség volt, de ha a másik vonat kicsit előbbre tart, sokan belehaltak volna ebbe a kis figyelmetlenségbe. Mivel a szerencsétlenség véletlenül nem következett be, és egyébként se tudatos mulasztás volt, ezért nem ültették le, hanem csak pénzbüntetést kapott, és mivel rájött, hogy alkalmatlan a feladatára, ezért felmondott. Talán nem akart meghalni a következő ilyen esetnél.

Ebben a mostani esetben meg aztán főleg védhetetlen a mozdonyvezető. Átmegy a Megállj jelzésen, szembe a másik vonattal, és szerinted ez rendben van?? Itt is kizárólag csak a véletlenen múlt, hogy nem járt párszáz méterrel előbb a másik vonat, mert akkor bizony frontálisan ütköznek.

Sajnos, az ilyenekért se szokták egyből kirúgni őket, mert nincs ember a feladatra. Tudok olyanról, aki két év alatt háromszor tette ezt meg, átment a vörösön, kétszer ugyanott, és mégse rúgták ki. (Később ő mondott fel.)

A vonatot a jegyvizsgáló menesztette, de ő leginkább csak az utasok szempontjából tudja eldönteni, hogy mi a helyzet. Neki nincs sátorjelzője, amin mondjuk köd esetén is látja, mit mutat a jelző. Idéntől már meg is szűnik ez a dolog, hogy a jegyvizsgáló engedélyt ad az indulásra (mivel semmi forgalmi információja nincs, a mozdonyvezetővel ellentétben), utána már csak azt jelzi, hogy az utasok befejezték a le- és felszállást.

Csak úgy mellékesen, közúti közlekedés esetén elég a buszvezetőnek egyszer átmenni a piroson, ha ezt a rendőrök dokumentálják, ez már alapból elég a kirúgásához, nem kell neki többször ismételni, mint a vasúton, ahol pedig sokkal nagyobb a tét, mind anyagilag, mind emberéletben.

2022. jan. 2. 06:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

"Az előző esetben se rúgták ki, hanem közös megegyezéssel ment el."


Mit nem mondasz, te jó ég! :D Igen, nyilván pont akkor gondolták úgy mindketten, hogy ideje elmenni a MÁV-tól, miután lett egy malőrje, ami nyilvánosságot kapott. Nyilván tök véletlen, hogy hirtelen mindkét fél békésen válni akart.


"Ugyanúgy, mint a forgalmista."


A forgalmista nem mondott fel, lefokozták alacsonyabb munkakörbe.


"Mivel ott is csak a véletlenen múlt, hogy a mozdonyvezető mulasztása miatt nem történt tömegkatasztrófa."


Pont hogy a mozdonyvezető észrevette a mulasztását és azonnal lefékezett, amint hibás vágányra került. A szakszervezettől még dícséretet is kapott, csak a MÁV gondolta úgy, hogy hibázott. A média meg szépen hozzáköltötte, hogy másodperceken múlott a katasztrófa, holott a szemből jövő vonat még csak látótávolságban sem volt. Na, ennyit arról az esetről.


"És hiába csak figyelmetlenség volt, de ha a másik vonat kicsit előbbre tart, sokan belehaltak volna ebbe a kis figyelmetlenségbe."


Ha látja, hogy jön szemből vonat, akkor eleve meg sem indul, mert látja, hogy a kijárati vágányról érkezik, amin ő fog továbbhaladni. Azért hülyének nem kéne nézni a mozdonyvezetőket, nem robotok, hogy csak karokat tologatnak.


"Átmegy a Megállj jelzésen, szembe a másik vonattal, és szerinted ez rendben van??"


1) A szemből jövő vonatot nem lehetett még látni.


2) A forgalmista elmenesztette.


3) Egy nap több száz jelzés mellett elmegy az ember, plusz megszokott, hogy a forgalmista csak zöld jelzés mellett meneszt. Honnan a p.ból kellett volna tudnia, hogy majd pont most tévesen menesztik el?


4) Amin átment a piroson, a vonatbefolyásoló berendezés letiltotta. Direkt azért van beépítve, hogy korrigálja a mozdonyvezető hibáját figyelmetlenség esetén. Megtette.


5) Kicsit gondolkozzunk. A média szerint 200 méterre álltak meg egymástól a vonatok (érdekes módon mindig pár száz métert szoktak írni, hogy meg legyen a hatás; olvass csak vissza korábbi hasonló eseteket, mindnél így fogalmaznak). Ha ez tényleg így volt, akkor rosszul volt beállítva a váltó. Azt nem az utolsó száz métereken állítják be az érkező vonatnak... Szóval, ha nem ment volna át, akkor a szemből jövő robog át a hibás váltón és akkor 100%, hogy ütköznek. Úgy is tragédia történt volna, de ugyanúgy nincs értelme róla beszélni, mert hál' istennek nem történt meg.


"Itt is kizárólag csak a véletlenen múlt"


A vonatbefolyosoló berendezés helyes működése neked VÉLETLEN????


"Csak úgy mellékesen, közúti közlekedés esetén elég a buszvezetőnek egyszer átmenni a piroson, ha ezt a rendőrök dokumentálják, ez már alapból elég a kirúgásához, nem kell neki többször ismételni, mint a vasúton, ahol pedig sokkal nagyobb a tét, mind anyagilag, mind emberéletben."


Akkor most soroljam hány szabálytalankodó buszt láttam már közlekedni? Inkább nem, mert offtopik. De ez k.ra nem így van, ahogy állítod. Mindenki hibázik. MINDENKI!

2022. jan. 2. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!