Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Forgalmi vizsgán megbuktam,...

Forgalmi vizsgán megbuktam, mert teljesen benyomott kuplunggal kanyarodtam (jobbra kis ívben egy utcába behajtottam, szabályosan csak benyomott kuplunggal), mi értelme van, h nem lehet így kanyarodni, miért kell félig v valameddig felengedni?

Figyelt kérdés

3 afrikai falu jóllaknak sok ideig abból, amit már a jogsira odafizettem.

Plusz járom a várost anyós ülésen, meg motoron is.

Megy is minden. De erről eddig nem volt szó, h nem lehet benyomni a kuplungot tövig kanyarodáskor.


Utólag láttam:

[link]

Utolsó oszlop 5. pont 8/20


Jó ez a szabály. De amúgy mi értelme van?

Szabályosan lassítottam, körbenéztem, indexeltem, fékeztem, majd kuplung és 2-esbe vissza, úgy kanyarodtam be jobbra kis ívben, h a kuplung be volt nyomva végig, de ettől a sebesség megfelelő volt a választott sebességi fokozathoz, tehát bármikor ráengedhettem volna.


Világos, h szívatás ilyenen megbuktatni, azt akiről aztán elmondja a biztos meg az oktató, h amúgy jól vezet.

De kíváncsi lettem, h miért fontos hogy nincs benyomva teljesen a kanyarban.



2022. ápr. 16. 19:25
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
nem kifejezetten kanyarban. Mentèl vele 20 percig,ès egyszerűen leàllt a motot... Àllt pàr percet,majd újra beindult....
2022. ápr. 20. 04:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:

Az autó néha beindul, néha nem

Ha autója ezt megteszi, ez azt jelezheti, hogy a relé ideiglenesen működik, és néha meghibásodik. Ez arra kéri Önt, hogy a lehető leghamarabb foglalkozzon a problémával, mivel előfordulhat, hogy valahol elakadt, a közelben nincsenek szerelők, ezért a legjobb, ha szerelőt keres, ha észreveszi ezt a tünetet.



[link]

2022. ápr. 20. 05:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

Kinyomott kuplungnál a centrifugális erő tol kifelé, és ennyi, ami hat az autóra. Száraz úton, kis sebességnél nem lehet baj belőle, de ha erre szoksz rá, hogy mindig kinyomod, akkor jó eséllyel csúszós úton is ezt fogod csinálni.

Ha fog a kuplung, akkor viszont az autó hossztengelye irányába is hat egy kisebb erő, és az autóra ható tényleges erő ennek a kettőnek az eredője lesz, ami nem merőleges az autód haladási irányára, mint a centrifugális erő. Ha netán mégis megcsúszol, akkor nem kell értékes tizedmásodperceket azzal tölteni, hogy óvatosan összekapcsolod a motort a kerekekkel (különben ha ránt, akkor régen rossz), hanem egyből tudod nyomni a gázt (azaz, növelni a hosszirányú erőt), meg ellenkormányozni, és megfogni az autót. A motorfék az amúgy se egy hirtelen jelentkező fékhatás, mint mikor az üzemi fékre lépsz, és a hirtelen erő miatt lehet elveszíteni a tapadást.

2022. ápr. 23. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
Előttem már leírták a lényegeket. Hasznosabb egyébként ha azt tanulod meg, hogy kanyar előtt index, majd kuplung+fék, kanyar ívétől és időjárási körülményektől függően 2 vagy 3 sebesség, kuplung fel, és kanyarodsz.
2022. szept. 27. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!