Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért az úttestből választják...

Miért az úttestből választják le a kerékpársávot sok helyen?

Figyelt kérdés

Biztonságilag teljesen indokolatlan.

A járdán a gyalogosok mennek 3-5 km/h-val. A biciklis 15-18-cal, az autó városban 50-nel.


Miért nem azokat teszik egy úttestre, akiknek a sebessége közelebb áll egymáshoz?

Nem lenne biztonságosabb egy burkolaton 10-15 km/h eltérés, mintha 30-cal gyorsabban húznak el mellettem az autók?



2022. máj. 28. 08:54
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
81%
Az fel se merult, hogy ezzel is pont az autoforgalmat akarjak csillapitani? A jarda egyebkent is eleg szuk, es a 20-25-tel kozlekedo bringas ele belepo gyalogos nemcsak a sajat, de a kerekparos eletet is kockaztatja. 15-tel nagyanyam megy...
2022. máj. 28. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
71%

Te nem zagyváltad kissé össze?

Kerékpársáv úttesten tud lenni.

Egyébként vannak hülye megoldások, de elvileg az adott hely sajátosságaihoz igazítják. Keskeny járdából ritkán vesznek el.

2022. máj. 28. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
86%
Már a te számaiddal is nagyobb a szazalékos eltérés a bringás és a gyalogos között, mint a bringás és az autós között, de amúgy rendszeresen bringával közlekedőknél inkább a 20-25 km/h jellemző.
2022. máj. 28. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
81%
Mert olcsóbb, mint egy komplett bicikliutat építeni.
2022. máj. 28. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:
91%

Valahogy az autósok többsége tudja, és általában betartja, hogy a bicikli sávban nem autózunk.

A gyalogosok legtöbbje a járdán felfestett sávon simán andalog.

2022. máj. 28. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 anonim ***** válasza:
86%
Magyarországon a kerékpáros infrastruktúra kiépítése vonalak festegetésében merül ki és ez igen szomorú.
2022. máj. 28. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 A kérdező kommentje:

“ Már a te számaiddal is nagyobb a szazalékos eltérés a bringás és a gyalogos között, ”


Csak az ütés energiája nem %-ot számol, hanem az abszolút eltérésből számolandó, kocc esetén.

2022. máj. 28. 12:33
 8/22 A kérdező kommentje:

“ Te nem zagyváltad kissé össze?

Kerékpársáv úttesten tud lenni.”


Gondolom akkor nem hallottál arról, amikor a járda van megosztva. Létezik, csak ez a ritkább.

2022. máj. 28. 12:37
 9/22 A kérdező kommentje:

“Az fel se merult, hogy ezzel is pont az autoforgalmat akarjak csillapitani?”


De felmerült. De ha azt kérdezem, akkor általában az a válasz, hogy ááá neeeem.

2022. máj. 28. 12:41
 10/22 anonim ***** válasza:
64%
#8 Vitába nem akarok beszálni, csak a fogalmakat tisztázni: "Gondolom akkor nem hallottál arról, amikor a járda van megosztva. Létezik, csak ez a ritkább." Amiről te beszélsz az az osztott kerékpár és gyalogút. A kerképársáv pont azért kerékpár sáv, mert egy sáv az úttesten, létezik nyitott és zárt formája. Ami nem az úttesten van, az kerékpár út függetlenül attól, hogy mehet e rajta gyalogos vagy nem.
2022. máj. 28. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!