Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért az úttestből választják...

Miért az úttestből választják le a kerékpársávot sok helyen?

Figyelt kérdés

Biztonságilag teljesen indokolatlan.

A járdán a gyalogosok mennek 3-5 km/h-val. A biciklis 15-18-cal, az autó városban 50-nel.


Miért nem azokat teszik egy úttestre, akiknek a sebessége közelebb áll egymáshoz?

Nem lenne biztonságosabb egy burkolaton 10-15 km/h eltérés, mintha 30-cal gyorsabban húznak el mellettem az autók?



2022. máj. 28. 08:54
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
90%

Kérdező, a kerékpárosokat érintő balesetek egészen elenyésző arányban utoléréses balesetek. Sokkal nagyobb gond a kereszteződésekben bekövetkező baleset.


Ezért pontosan az a jó megoldás, ahol a közlekedés résztvevői jól látják és észlelik egymást. Ha eldugod a bringásokat mindenféle fa, bokor, parkoló autó, utcabútor, esetleg gyalogosok mögé-közé, az a kereszteződésekben konfliktusokat, váratlan helyzeteket okoz. Ezzel szemben a kerékpársávon közlekedőket világosan, folyamatosan látja minden más közlekedő. Ezért biztonságosabb a szabályosan kialakított kerékpársáv a szeparált kerékpárútnál - lakott területen belül

2022. máj. 28. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 A kérdező kommentje:

11 így meg a jobbra kanyarodók fasírozzák ki őket, főleg teherautók a nagy holttér miatt.

Ahol lakok, van egy ilyen hülye kereszteződés, 2010 előtt egy kislányt ütött el a jobbra kanyarodó teherkocsi, pár éve meg egy nyugdíjas orvoson ment át a mixerkocsi.


Olyasmi volt mint nemrég az a rolleres baleset, amikor a busz alá rohant.

2022. máj. 28. 16:04
 13/22 anonim ***** válasza:
84%

Aha, és ha a bokor mögül jön ki a bringás, akkor nem csak a mixer üti el meg a csuklós busz, hanem bárki.


Az általad vázolt esetekben pont az okozta a balesetet, hogy nem látta az egyik jármű vezetője a másikat. Ez kerékpársáv esetén jóval kisebb eséllyel következik be, mint külön vezetett kerékpárút esetén. (Nézd csak meg akár egy személyautó tükréből is, hogy mennyit látsz a kocsi melletti 3 méteres sávból és mennyit a kocsitól számított 6-10 méteres sávból. Döbbenet.)

2022. máj. 28. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 Alex Fly ***** válasza:

Azért, mert a forgalmi sávok az úttesten vannak. Azon az úttesten, ami azt a célt szolgálja, hogy ott a járművek haladjanak. Ezzel szemben milyen értelmes, elfogadható indokot tudsz mondani arra, hogy a gyalogosforgalom céljára szolgáló járdán kellene eltűrni sőt kötelezővé tenni a járműforgalmat?

A sebessegekkel sincs igazad: a gyalogos átlag 5 km/h sebességével szemben a kerékpáros (ha betartja a gykputakra vonatkozó 20 km/h sebességhatárt) ennek négyszeresével halad. Az úttesten nincsenek ilyen különbségek, főleg hogy ott a megengedett sebesség ennek duplája (40 km/h)...

És még nem is beszéltünk a biztonságról - ehhez képest minden más infra jelentős hátrányban van a kerékpársávokkal szemben, főleg az általag favorizált gykputak, melyek a legbalesetveszélyesebbek. Ezeket inkább tiltani kellene - szinte csak hátrányai vannak mindenki számára.

2022. máj. 29. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:

"biciklis 15-18"

Nekem a budapesti városi ÁTLAGOM 19-20 km/h, ebben benne van az is, hogy állok a lámpánál, állok a dugóban néhol.

Amúgy 25-30 az utazóebességem.

2022. máj. 29. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 A kérdező kommentje:
15: arról is van adatod, hogy a biciklisek hány százaléka megy 20 felett?
2022. máj. 29. 11:40
 17/22 A kérdező kommentje:

14, ha a százalékokat nézzük, ezek szerint akkor ha egy gyalogos 5-tel megy, én meg 15-tel hátulról nekiszaladok, nagyobb esély a halálos kimenetelre, mintha egy 100-zal haladó autóba 200-zal?


Hisz százalékosan nézve a gyalogosnál 3x mentem gyorsabban, míg az autónál csak 2x.

2022. máj. 29. 11:44
 18/22 anonim ***** válasza:
#16: 20 alatt csak a beszívott bölcsészek meg a nyugdíjasok mennek.
2022. máj. 29. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 A kérdező kommentje:
18 és abból nincs elég? Egyébként én sem vagyok nagy biciklis, sem bölcsész, de a nyugdíjtól is messze vagyok, persze 5 km-t én is 30-cal megyek kb. De amikor 12 km-t ida-vissza, akkor előfordul, hogy egy hosszú emelkedőt mondjuk 15-18-cal tekerek meg. Vagy pl. nyaralok az északi tengeren, ahol szinte mindig szembe fúj, nem kicsit.
2022. máj. 29. 13:42
 20/22 anonim ***** válasza:
#19: a szembeszélnek és az emelkedőnek pária is van, hátszélben meg lejtőn meg simán gurulsz 40-50-nel.
2022. máj. 29. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!