Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nem szankcionálják a...

Miért nem szankcionálják a közlekedési szabálysértéseket jobban?

Figyelt kérdés

Szerintem ha az elsőbbség megadását illető, vagy sebességhatár átlépését illető szabálysértéseket a jogosítvány azonnali 3 hónapra történő elvételével büntetnék, jóval kevesebb baleset lenne.

Aki vezet, tartsa be a szabályokat. Ha erre nem képes, ne vezessen. Ez az egyszerű véleményem.


2022. júl. 8. 08:38
 1/6 anonim ***** válasza:
97%

Nem a tétel mértéke az elsődleges probléma. Ezt már sokszor levezették nálad okosabbak, hanem, hogy a büntetés, számonkérés, lebukás esélye gyakorlatilag elhanyagolható.

Egyébként te is átestél a ló túloldalára.

2022. júl. 8. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
95%
Nincs elég rendőr. Meg azért egy sima gyorshajtásért nem kellene elvenni a jogsit ha nem történt baleset, de a büntetési értékeket megemelhetnék.
2022. júl. 8. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Nem az lenne a megoldás, hogy elveszik a jogosítványt. Az első jól írja. Ha maradna a gyorshajtás büntetési tétele a mostani, de kivétel nélkül minden esetet felderítene és bírságolna a rendőrség (pl. kötelezővé tennék a GPS alapú tachográfot a személyautókban), az lenne a hatékony megoldás.
2022. júl. 8. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Az elsőbbségadás annál összetettebb, és nehezebben dokumentálható, mint a gyorshajtás. Utóbbi mérhető, rögzíthető. A relatív gyorshajtással már más a helyzet. Ha tükörjégen megyek pályán 130-cal, de nem csúszkálok, hanem megyek rendesen az úton, akkor tény, nem az útviszonyoknak megfelelően közlekedem, de ki mondja meg, mennyi az a sebesség, amelyik még megfelel? Tudsz erre olyan módszert, amelyik az autós rendelkezésére áll, és tudja, hogy csak 90-nel, 50-nel, 20-szal vagy 5-tel mehetne biztonságosan ott?


Elsőbbségadás: sokan félreértik, és elvárnák, hogy ha még a zuhany alatt áll, a többiek már akkor is egy helyben álljanak, mert ő majd jönni fog.

Ha nem kell a másiknak satuznia, elrántania a kormányt, akkor nem beszélhetünk elsőbbségi viszonyról sem. Járművek esetében az akadályozás még szerepel, gyalogos-járműnél a gyalogos nem is zavarhatja a járművezetőt. Ahol meg a gyalognak van elsőbbsége, ott meg az autós nem zavarhatja a gyalogost.

Senkinek nem pörög a fejében egy gyors számításokat végző számítógép, ezernyi beérkező adat feldolgozására, hogy el tudja dönteni, hány méter, és mennyi centi az, ahol már elsőbbsége van, vagy elsőbbséget kell adnia?

Persze a durva szabálytalanságokat nehezen lehet menteni. Pl. amikor a zebránál megálló másik jármű mellett eldönget valaki.

A járdán, kerékpárúton autózás is nehezen menthető.

De a közlekedés nem fehér és nem fekete.

Úgy látom, nálunk a legtöbb gondot az okozza, hogy meglehetősen kevert a képlet. Nem tudhatod, a másik éppen milyen. Románoknál járva azt érzékeltem, szinte senki nem tart be semmit. Szlovéniában alig találkoztam szabálytalanokkal, osztrákoknál, németeknél is kevés.

A zebránál álló is azért nem mer átmenni, mert szokatlan neki, hogy megállsz.

Tolakodás: Hosszú kanyarodósávban előre megyek a dugóban állók mellett, majd az utolsó méteren beszúrom a kocsi elejét? Hogyan lehet bizonyítani, hogy nem tévedésből ment a kanyarodósávban, vagy nem meggondolta magát. Ki lát bele a fejébe, hogy ez eleve így volt kitalálva.

Lehetne még hosszan rágódni azon, mit lehetne tenni. Igazságos megoldás nincs.

Talán Svájcban van olyan, hogy a jövedelem mértékéhez igazítják a bírságot. Az is kikezdhető. De egy olyan országban, ahol még a miniszterelnök is segélyre lenne jogosult az vagyonnyilatkozata alapján, ahol vadonatúj, több tíz milliós kocsiban feszítenek papíron földönfutók, ott ezt sem lehetne bevezetni.

2022. júl. 8. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

A sebbeséghatárokat talán senki nem tartja be, és egy minimálisan mindenki átlépi. Egyszer foglalkoztak vele, hogy ha Pesten betartanák, akkor bedugulna a város. Röhely, de sokszor azt veszem észre, hogy mikor zöldre vált a lámpa, és nem kezdem egyből nyomni neki legalább 60-ra felgyorsulva, akkor a következőnél már lemaradok a zöldről.

Én az autós kamerák elterjedését támogatnám, mert így talán kevesebb letolós, büntetőfékezős alak lenne az utakon aki azt hiszi, hogy megúszhatja.

2022. júl. 8. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

5. Lehet, de neveltetés kérdése is, meg hogy mennyire van kiszámítható nyugodt élete az embernek. Számos országban tilos használni kamerát, mégis szabálykövetőek az emberek. Tartósan nem éltem külföldön, néhány napos tapasztalatról jól tudom, hiba az egészre következtetni, de pl. Szlovéniában meglepődtem, hogy lakott területen kívül, nyíl egyenes úton zéró szembe forgalom egy kilométeren belül nincs, a motoros mégsem előz meg, amikor 90-nel megyek. Nálunk úgy elfüstölnek, hogy az az érzésem, hogy állok. Kipróbáltam, mi van ha finoman lassítok. Lementem hetvenig, jobb index. És a motoros is lassított és maradt mögöttem.

Útfelbontások miatti terelésben kóvályogtam városban. A GPS mindenáron ugyan oda vitt vissza persze. És volt amikor a kereszteződés előtt álltam közvetlenül, tök tanácstalanul, hogy most merre kellene mennem. Semmi duda. Teljesen normálisan kezelték. Pesten meg dugóban tele a kereszteződés belseje, nincs hova mennem, de dudál, mutogat a mögöttem lévő, hogy vak vagyok, zöld a lámpa. Húsz centi hely volt előttem. Nem igaz, hogy nem látta.

2022. júl. 8. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!