Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Vezetéstechnikai szempontból...

Vezetéstechnikai szempontból mi a legjobb megoldás ilyen életveszélyes helyzetben? (Bp.-i görkoris lány)

Figyelt kérdés

[link]


A sofőr az utolsó pillanatban veszi észre, hogy nagy sebességgel a mellékutcából gurul ki elé egy görkoris lány.

A felvétel alapján úgy tűnik, hogy nyomott egy brutál satuféket a tökéletes műszaki állapotú autójában.


Viszont kérdés, hogy mennyivel ment ill. ha elcsapja mondjuk óra szerint 60-al (aminél a rendőrség még nem büntet), akkor milyen büntetést kap?


De ami a kérdésem lényege:


Dönthetett volna úgy is, hogy hirtelen fék, majd ellenkormányzással átmegy a másik sávba elkerülni a balesetet?


Vagy egyszerre satufék és ellenkormányzás?


Tegyük fel, hogy elsőkerekes 1 tonna körüli (VW Polo) városi kisautót vezetek. A fentiek közül melyik a legjobb döntés egy ilyen szituáció megoldására?



2023. ápr. 21. 20:56
A kérdező szavazást indított:
Satuféket nyomni és imádkozni, hogy nem csapod el
Hirtelen fék majd felengedés után azonnal egy jávorszarvas teszt
Satufék és ellenkormányzás egyszerre.
10 szavazat
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
78%
Kormányozni akkor szabad, ha tudod, hogy nincs melletted más. Ezt az ember általában nem tudja, felmérni pedig nincs idő ilyen helyzetben.
2023. ápr. 21. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:

#1: Kérlek ne komplikáld túl ilyen tényezőkkel a kérdést. Én CSAKIS a MŰSZAKI indoklásra/érvelésre vagyok kíváncsi.


Tegyük fel, hogy full kietlen helyen járok, ahol már több perce látom/tudom, hogy nincs mögöttem senki és szembe sem jön senki.

2023. ápr. 21. 21:21
 3/13 A kérdező kommentje:
Szóval egy autó fizikai/műszaki paramétereit és tulajdonságait figyelembe véve a 3 közül melyik a legjobb döntés?
2023. ápr. 21. 21:22
 4/13 MGéza ***** válasza:
100%

99%-ban satut fognak nyomni, mert:

- Jöhetnek melletted is

- Még mindig jobb ha két lökhárító törik össze, mintha oldalról az anyósülésen trafálnál el valakit, vagy a szembejövőt, a két jármű sebességének összeadódása miatt.

- De legelső sorban azért, mert az emberek pont ennyi százaléka ennyi idő alatt kb annyit képes reagálni hogy fékez.

Amúgy a görkori nem jármű, nem az úton van a helye. Lehet ezzel vitatkozni, de ez így van. Nyilván a kislány sem így akarta, csak nem kicsit elszámolta magát.

2023. ápr. 21. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%
Satufék. De amit nem tudsz elkerülni azt nem tudod. Ha félre rántod a kormányt lehet hogy pont a járdára és egy helyett másik hármat ütsz el.
2023. ápr. 21. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

Most mi a kérdés?


Vezetéstechnikai szempontból ott van a videón a legjobb megoldás. Döntésekről meg nincsen értelme beszélni, mert ezek annyira hirtelen helyzetek, hogy az ember pont annyit tud csinálni, hogy reflexből fékez.

2023. ápr. 21. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

Amúgy gázolás, baleset esetén két dolog történik:


Nézik a sofőr büntetőjogi felelősségét, és adott esetben a sofőrt is elítélhetik, ha nem tett meg mindent a baleset elkerülése érdekében. Függetlenül attól, hogy megállapítják a másik fél felelősségét.


Másik oldalról a biztosítás szempontjából a vezetés veszélyes üzemnek minősül, így simán megállapíthatják a sofőr felelősségét és fizetheti a biztosítója másik fél költségeit, kezelési költségeit.


Ismerősöm így járt amikor benzinkúton a kereke alá lépett a mellette tankoló. Megállapították, hogy büntetőjogi felelőssége nincsen, de mégis az ő biztosítója fizetett a sérült félnek.

2023. ápr. 21. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%
Ha már csakis a műszaki részletekre vagy kíváncsi, akkor légy oly kedves és nézz utána az "ellenkormányzás" kifejezésnek.
2023. ápr. 21. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%

Ostoba és egyben provokatív a kérdés, mert a satufék és az kormányzás -egyszerre- nem működhet.

Tök mindegy merre kormányzol, mert ha egy pillanattal hamarabb történik a fékezés, amerre éppen áll a kasztni a fékezés pillanatában, abba az irányba fog elcsúszni az autó.

És most ne példálózzál az ABS-el, mert egy rendes teletalpas fékrúgásnál, az ABS hatás csak később jelentkezhet.

De akkor már javában csúszik az autó.

2023. ápr. 21. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
91%
A másik hasonló kérdésben azt mondták személyi sérüléssel járó balesetnél ki kell hívni a rendörséget és addig nem szabad elhagyni a helyszínt. Ha el akar menni akkor erővel oda kell bilincselni egy fához, különben ő fog feljelenteni téged hogy elhajtottál a baleset helyszinéről és ő csak fél nap után vette észre a belső vérzéseit.
2023. ápr. 21. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!