Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Senki nem képes betartani a...

Senki nem képes betartani a sebesség korlátozást?

Figyelt kérdés

Most tanulok vezetni, és először voltam kint forgalomban., és ugye az oktató mondta, hogy ne menjek többel, mint 40, mert nem tudok még jól autót vezetni. És sok autó jött ezerrel, meg ott is megelőztek, ahol tilos volt, meg záróvonal, jöttek szemben is és majdnem nekem jött. Meg képesek voltak megelőzni, és egy kis utcában végig menni 80-nal. Nem értem, szerintem az 50km/h elég gyors. De, mindenki 60-70 nel megy. Miért nem elég nekik?

Senki nem képes betartani a sebesség korlátozást?


2011. febr. 20. 10:50
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:

Félreértesz. Nem a 17 éves sráccal van bajom, hanem azzal a társadalmi környezettel amiben ő és még sokan mások elfogadják, h. fél éves jogsival tanácsokat lehet osztani.

Ezért van h. a 25 éves apukakopaszkedvence a sötétített ablakú gallytörős bmvx5-tel azt hiszi, hogy (akár nyúlszarnyival is) több a joga az úton lenni mint neked, és áll neki letolni aki nem tetszik neki, lerohadna a keze, ha használná az indexet, és a piros lámpa után 4 sec-mal még betép 100-zal a kereszteződésbe.

Különböző mértékben, de ez a viselkedésminta terjedt el az utóbbi 10 évben.

Még valami:" rutin(fn)=hosszú évek mindennapos gyakorlatával megszerezhető jártasság, ami az ismereteken túl, szinte ösztönszerű helyes viselkedést tesz lehetővé technikai eszközök működtetése során".

Ez majd csak évek és 200000 km után lesz neki. Kivánom h. legyen is.

Nem akartam senkit megsérteni, elnézést ha mégis sikerült.


Mikor 17 voltam, és vezettem, örültem, ha a tapasztaltabb utas segített, és nem a személyiségem elleni támadásnak fogtam fel.

Ha utas voltam, nagyon figyeltem, hol kanyarodik, mikor vált, mennyire nyomja, mikor kezd indexeni

2011. márc. 4. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:
...mikor fékez, szóval tanultam, és tanultam, és vezettem, és túléltem a kritikus két éves "mindent tudok" érzést, amit sokan nem szoktak.
2011. márc. 4. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim ***** válasza:

December óta van vezetői engedélyem, azóta úgy 500km-t mentem.

Szerintem a gondolat amit írtam teljesen korrekt, és ha nem írtam volna kort a végére, nem hiszem hogy lett volna bárki aki beleköt, csak a kor miatt, mert hogy jövök én ahhoz, hogy ilyen idősen ilyen témában szóljak?!


Félreértettétek amit írtam.

Betartom a KRESZ minden pontját (persze kiskapukkal lehet élni, hogy 50 helyett 60, de csak ha a körülmények engedik), indexelek ha kell, sőt még volt olyan hogy megszokásból garázssoron mikor fordultam be a garázsunkhoz, oda is indexeltem...


Utolsó mondatom volt: "Ha túlléped, csak úgy lépd túl hogy biztonságosan meg tudj állni adott helyzetben, és legyél ura a gépjárművednek, ez nagyon fontos! "


Szerinted ha egy kis apucikedvence lennék bmw x5-l, akkor így vélekednék?

Se apuci nincs, se a kedvenc, sőt nem is bmw, hanem skoda van, és azzal se állat módjára megyek.


Szerintem más hogy mikor te 17 voltál, és megszerezted a jogsid, nagyon figyeltél a tanácsokra és stb.

Szerencsére nekem úgy alakult hogy LEZÁRT utakon engem már 14 éves korom óta tanítottak, adtak tanácsokat, és segítettek.

Nem kell megítélni ha nem látod hogy viselkedek kormány mögött.


Hidd el, nem a 17 éves friss jogsival rendelkező emberek a veszélyesek, hanem inkább a 60+ idős emberek, akik azt hiszik hogy mivel öreg, bármit megtehet.

Vágott már ki elém idős hölgy trabanttal alárendelt útról, és szerintem ez sokkal veszélyesebb..


17/F

2011. márc. 5. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 anonim ***** válasza:

Javaslom neked A defenzív vezetés képekben c. könyvet. [link]


Lehet, hogy régi könyv, de sok hasznos dolog van benne

2011. márc. 11. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:

02-20 11:34

Ezek a szabályok ujra lettek már gondolva, mert annakidején lakott területen 50 helyett 60Km/ó, autóúton 110 helyett 90 Km/ó, autópályán 130 helyett 120 Km/ó volt a sebességhatár.Hidd el, nem kevés az az 50 városban! Sokan nem képesek felfogni, hogy meg is kellene állni, ha baj van. Ha csak 20 cm-rel előbb állsz meg, lehet, hogy megúszol egy halálos gázolást. Erre is kellene gondolni! Hiába "gyalogosbarát" a mostani kocsik eleje, ha nem megöli őket, csak Sz*rrátöri a lábcsontokat úgy hogy nyomorék marad.

Tehát igenis tessék betartani azt az 50-et, 110-et, 130-at, illetve a többi Kresz szavóbályt!!

2011. márc. 13. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 anonim ***** válasza:

02-20 20:28

Van, amikor tényleg felesleges kis sebességgel menni, mert elfelejtik bevonni a táblákat, de van amikor nem tudod miért kell kevesebbel menni, mint amit elvileg elbírna az út. Te felhoztad a Nagykőrösi utat, ami rossz példa, mert az eleve NEM autópályának épült, hanem egy 2x1 sávos útnak, és az út melletti házak is ahoz igazítva épültek meg. Azt nem tudod, hogy helyenként azért 50Km/ó, a seb.határ, mert másfél méterre már ott a ház! Gondolj bele mekkora rombolást végezne ott egy karambolozó kocsi! A másik, hogy képzeld el hogy aki ott lakik, az így is mennyire szenved a 24 órás forgalom zajától, tehát a zajártalom csökkentése miatt is vették le 50Km/ó-ra.Sokan amikor odaköltöztek a Nagykőrösi útra, sokkal csendesebb volt ott, mivel nem volt még autópálya, így éjjel szinte nem volt kocsi, ami zajongott volna. A lakó-pihenőövezetekben sem azért van a 30 Km/ó, mert rossz az út, hanem, mert ne zajongj a kocsiddal, és jobban számolhatsz eléd kiugró emberekkel.

2011. márc. 13. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim ***** válasza:

20:28-as vagyok.


Lehet félreérthető voltam. Tudom hogy nem pályának épült, de amikor így csinálták meg, akkor az volt a terv, hogy autópályát csinálnak belőle.


El kéne végre döntenie ennek a szerencsétlen városvezetésnek hogy hosszabb távon melyik közlekedési alternatívát támogatják: a tömegközlekedést, vagy az autózást. Persze 4 éves eszetlen, kapkodó idegbeteg, pézlenyúló stílussal ezt nem lehet. Ehhez átgondoltság, normális tervezés, hatástanulmányok kellenének.


Hogy miért mondom ezt? Annak idején ügye az ott haladó villamost (és még nagyon nagyon sok helyen a városban, gyakorlatilag az egész várost villamos vonalak hálózták be) azért bontották el, mert hogy kell hely a kocsiknak. Megcsinálták drága pénzen, most meg az a baj, hogy az autók miért hangosak és füstösek. Vagyis a normális, környezetkímélő kölekezdést sikerült kinyírni, de ugyanakkor az autók sem tudnak normálisan haladni, mert 50 a határ.


Megértem én a lakókat is, pláne hogy ott 30 évvel ezelőtt valóban alig volt forgalom. De akkor is döntsük el végre, hogy mi a fontosabb: a közösségi érdek: sok autós tudjon gyorsan haladni, vagy annak a pár ezer lakónak az érdeke, aki ott lakik. Sok idő után végre elkezdték megcsinálni a zajvédő falat (ami a balesetek ellen is véd) remélem ezután felemelik majd 70re.


A lakópihenő ővezetekkel semmi bajom, ez tök logikus. A baj akkor van, amikor nem lakópihenő ővezetet csinálnak, hanem az addig felsőbb rangú utat leminősítik jobbkezessé. Ezzel mintegy lassítva a forgalmat. Na ez - azontúl hogy életveszélyes - logikátlan is. Ha azt akarjuk hogy ne menjenek arra autók, vagy seb. korlátos ővezet, vagy lakópihenő.

2011. márc. 14. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!