Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért vannak szenek a vasúti...

Miért vannak szenek a vasúti sínek mellett?

Figyelt kérdés
2011. júl. 7. 13:26
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Az nem szén. Azok a kövek, csak az idő múlásával befeketednek a vonatról lehulló anyagoktól. Olaj stb. Képzeld el ha az tényleg szén lenne akkor már rég felszedték volna az emberek.
2011. júl. 7. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Jó, de akkor azok a kövek miért vannak ott?
2011. júl. 7. 13:33
 3/10 anonim ***** válasza:
Hogy a gaz ne lepje be a sineket.
2011. júl. 7. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
az a sínpár alapja, mármint a kő. Szén max csak annyi lehet ott ami a vagonból lepereg.
2011. júl. 7. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
85%
A zúzott köveknek nagyon nagy a felülete ezért a legkevésbé süppednek bele a talajba, és a legkevésbé billen az alap.
2011. júl. 7. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
és a zúzott kő szépen levezeti az eső vizet és nem tartja ott, hogy rohassza a talpfát/betont ezért nem homokkal van felszórva. (szenet legfeljebb ott találni ahol nagyon sűrű a gőzmozdony forgalom)
2011. júl. 7. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
75%

A vasúti járművek tömege (és jobb esetben sebessége is, na jó Mo-n, ahol az átlag seb. 50km/h nem, de máshol a világban) is nagy. Nagy sebességgel nagy tömeg mozog. Ehhez egy olyan alap kell, ami stabil, de valamennyire rugalmas, és bírja a vonatok okozta rázkódást.


A sineket a talpfák tartják, a talpfák alatt pedig zúzott kő van. Régen nem volt jobb a zúzott kőnél. Elvileg az egészet alá is lehetne betonozni, de az nagyon sok pénz és nagyon sok idő lenne, illetve a beton is macerás. A zúzott kő tehát alapvetőleg a vasúti pálya megfelelő ágyazatának kialakításánál van szerepe. Idővel persze a zúzótt kövek kirázkódnak a talpfák alól, ilyenkor kell aláverni, meg újra beszabályozni a pályát, de ez már egy másik mese :)


A zúzott kövek különböző színűek, van szén színű is, illetve amit már korábban is írtak: rákerül olaj, olajpor, fékpor, szemét, a kerekek is kopnak, a sín, a síneket tartó fém kampók, stb...

2011. júl. 7. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 geryvi válasza:
ott felejtették őket amikor lerakták a síneket
2011. júl. 13. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim válasza:
ááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá :)
2011. júl. 14. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:
Alapvetően a szabvány a talpfára rögzített sinek beágyzására tömörített bazalt törmeléket ír elő, ez ad megfelelő dilatációs lehetőséget és némi rugalmasságot is.
2011. júl. 15. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!