Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért van az, hogy a híradások...

Miért van az, hogy a híradásokban szereplő közúti közlekedési balestek jelentős részében külföldi állampolgár a baleset okozója?

Figyelt kérdés
Elsősorban busz- és kamionbaleseteknél hallani ilyenről, de több külföldi által vezetett személyautó is okoz balesetet. Ezek szerint akkor nem csak a magyar közlekedési morál van a béka alfele alatt?
2011. aug. 5. 12:44
 1/4 anonim ***** válasza:

De. Egy normál közlekedési morállal rendelkező országból érkező autós abszolút nincs felkészülve azokra a helyzetekre, amelyekkel többek között nálunk is találkozhat. Ezért ő itt rutintalan, béna sofőr azért, mert épp szabályosan akar közlekedni. A magyar viszont nem azt szokta meg, hogy "csak szabályosan", hanem hozzá van szokva a többiek által is fenntartott, "hazai" közlekedéshez. Ezért fordul elő, hogy az itt rutintalan, sokszor szabályosan közlekedő éppen azért okoz balesetet, mert nem vette fel a "közlekedési tempót", nem számított olyan váratlan helyzetbe, amelybe hozták stb.

Persze hazánkban is sok, szabályosan közlekedő személy van, emellett külföldön is vannak vadbarmok. Nagyon általánosítani azért nem szabad. Amit fentebb írtam, az egy elég kisarkazott, de cseppet sem életszerűtlen ok.

2011. aug. 5. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Azért az nem mindegy, hogy az a külföldi honnan jött. A legtöbb nálunk balesetet okozó külföldi tőlünk keletről, vagy délebbről érkezik (a rendszám nem irányadó, nyilván attól, hogy német, osztrák, olasz stb. rendszáma van, még keleti vagy balkáni vendégmunkásokról van szó).

A közúti tahóság nem magyar találmány, ezeken a helyeken a mienkkel egy szinten van a közlekedési morál (urambocsá még rosszabb is). Ahogy Ausztriából átlép hozzánk, egyből "otthon" érzik magukat, ehhez jön még hozzá a fáradtság (németből idáig általában egyhuzamban).


Majd 10 éve szolgálok tranzitútvonal mentén (6-os és környéke), láttam már ezt azt.

2011. aug. 5. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

A német és osztrák ellenőrzések szigorúak. Ha valakit elkapnak hogy túlórázik, nagyon csúnyán megbüntetik a céget is és őt is. Ezért a határon megpróbálják úgy áttolni a kamiont, hogy még benne legyenek a 8 órában. Ahogy átért a határon, megkezdődik a trükközés: vagy elkezdik machinálni a taohgráfot, vagy csak simán nyomja neki, ami a csövön kifér, és levezet még 5-10 órácskát. Ha elkapják, a "nem intézhetnénk el másként?" szlogen mindig bejön. Tehát amikor kis hazánkon áthalad, már nagyjából a 10-1X. levezetett órájánál tart. A helyzetet súlyosbítja, hogy az ország két része között lényegét tekintve csak Bp megkerülésével lehet eljutni, vagyis nem "egyenesen", hanem sok "kitérővel".


A morál mellett lehet említeni a magyar forgalomszervezés bénaságát is: mindig mindent az utolsó utáni pillanatban tábláznak ki, és akkor is úgy, hogy még véletlenül se legyen egyértelmű. Az ember meg ott áll térképpel a kezében hogy most merre is kell menni. Magyarként sem tudom sokszor mi a helyes út, pedig elvileg itthon vagyok... Aki így próbál vezetni, az előbb utóbb balesetet okoz...

2011. aug. 6. 02:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

A híradóba általában csak a legsúlyosabb balesetek kapnak helyet.

Ezeket viszont az alvajáró,(leginkább balkáni)

sofőrök okozzák.

Ilyen egyszerű.

2011. aug. 6. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!