Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Egy balesetnél mennyi az...

Egy balesetnél mennyi az esélye, hogy kigyullad az autó?

Figyelt kérdés

Filmekben mindig így van. Gondolom a valóságban ez ritka. De, ha baleset van, mitől szokott kigyulladni egy autó, melyik alkatrészétől, és miért?

És mennyi erre az esély?

Ritka az ilyen?


2011. szept. 13. 07:40
 1/6 anonim válasza:
100%

Ez valóban csak filmekben van így, valóságban eléggé esélytelen a dolog.

Elviekben egyébként a benzin gyullad ki benne.

2011. szept. 13. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

A valóságban ritka, hogy kigyulladjon az autó. Ha ez mégis megtörténik, az üzemanyagtartály sérülése miatt szokott lángra kapni: kifolyik a benzin, ami roppant illékony, ezért bármikor belobbanhat.

Erre azonban az autógyártók is vigyáznak. Az elektromos AC és a lassulásérzékelők jóvoltából balesetkor leáll az üzemanyag-szállítás, az üzemanyagtartályt pedig igyekeznek védett helyre, a hátsó tengely "árnyékába" telepíteni, esetleg az utastér közepére szerelik. Gázos autónál pedig a biztonsági szelep oldja meg a problémát: álló motornál leáll a gázszállítás, a túlnyomást egy darabig elviseli, ha pedig nem, kifelé engedi a gázt, ne a benti gázmennyiség pukkanjon.

2011. szept. 13. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Régebbi autók simán kigyulladhatnak. József Károly körút és a Kőbányai út kereszteződésében láttam nyáron összeütközni két autót, az egyik átment a piroson, de vagy 100-al és belerohant a zöldön áthaladó Opel F astra oldalába. Az ki is gyulladt pár perc után, de nem robbant fel, mert eloltották. Szóval nagyobb volumenű balesetnél elképzelhető, hogy kigyullad.
2011. szept. 13. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Egy sima utoléréses balesetnél is simán kigyulladhat a verda. De nem az üzemanyag, hanem a motortérben lévő anyagok (pl. olaj, ablakmosó). Robbanni meg csak a filmekben szokott.
2011. szept. 14. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Gyulladás csak akkor következik be, ha van, ami gyújtson. Általában a begyújtásért a kocsiban fellelhető egyetlen rizikó-faktor felelős, az pedig az elektromos áram, ami az akkumulátorból kinyerhető. Baleset esetén a zárlatos vezetékek izzása okozza a problémát. Ugyanakkor tudni kell, hogy nagyon nehéz úgy eltalálni egy autót , hogy a zárlat biztosíték táblával nem védett helyen következik be, például, ha az akku a biztitábla előtt földelődik. Erre --amúgy azért el nem hanyagolhatóan-- kevés az esély, tekintetbe véve, hogy az akku főkábeléről beszélgetünk, ami eleve elég masszív, és jól szigetelt. Minden egyéb esetben --ha a kábelezés karban van tartva-- a rendeltetésszerűen használt védelem kiold.


A biztonság fokozása miatt íratlan szabály (azok között, akik adnak a vezetői képzettségük nívójára, és más testi/vagyoni épségére), hogy a balesetezett autóról az akkumulátort LE KELL OLDANI, szükség esetén EL KELL TÁVOLÍTANI.

2011. szept. 17. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Előző vagyok. Kifelejtettem valamit:


... azért is kell leoldani azt a jobbára savas cuccot, mert akkumulátortipustól függően a rövidzár az akkumlátor túlnyomásos robbanásához vezethet, ami komolya marásos égési sérüléseket okozhat.

2011. szept. 17. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!