Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mit gondoltok a közlekedésről?

Mit gondoltok a közlekedésről?

Figyelt kérdés
Én egy 17 éves srác vagyok tanuló vezető de a magyar sofőrök jó százaléka egy nagy nulla. Mire való a piros ha nem arra, hogy megállj és várj közel 30 másodpercet és menny tovább. Ma közel 15 autót láttam fél óra alatt szabálytalanul közlekedni. Hol van ilyenkor a rendőrség? 200000 Ft vagy mennyit kell fizetned ha átmész a piroson. De kinek ha meg sem büntetnek. Olyan hihetetlen ez a dolog mint ez az ország. Felraknak pár rohadt kamerát és kész. De nem kétszáz-ezer forintot kéne fizetni hanem húszat. (mer hát bárki hibázhat egyszer) Aztán többször megbüntetni akkor csak meg jön az esze. Ez egy befektetés amit nem használunk ki. Ti mit gondoltok erről?
2011. nov. 25. 18:44
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Én is nem rég még tanuló vezető voltam, tegnap vizsgáztam le. Sztori a következő: állok a pirosnál, vonal előtt...nem telik el 2 mp azóta, hogy pirosra váltott, már bevág elém egy ideges "sofőr", rá 4 mp-re meg még egy....na hát kérem, nem elég, hogy bunkóság, de még a többi autós életét is veszélyeztetik! Tényleg baromira jó kérdés, hogy hol a jó francban van ilyen helyzetekben a rendőrség?

Múltkor meg majdnem a s*ggembe állt meg egy nyomorék, mert nem mentem 80al (70-el mentem Budapesten az Örsön, felvettem a többi autó tempóját), még csak azt se mondhatta volna, hogy bénázok, mert jól vezetek, de szúrtam a szemét a tanuló vezető táblával.


R*hadjon meg az összes ilyen sofőr, ne mások életével játsszon, hanem csak a sajátjával, ha ennyire h*lye....!


20N

2011. nov. 25. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

"

Felraknak pár rohadt kamerát és kész.


"


Azért ez nem ennyire egyszerű:

Azokat a kamerákat meg kell venni, 1 db-al semmire sem mész, és ezek profibb, éjjel látó kamerák jobb képminőséggel mint egy webkamera. A kamerákat fel kell szerelni, össze kell kötni a központtal, kellenek olyan szoftverek amik lekezelik, karbantartó apparátus, a büntetést ellenőrző emberek, stb...


És persze mivel minden közbesz.-en keresztül zajlik, kapásból 2*es szorzó.


Amúgy a felvetéseddel kapcsolatban sajnos igazad van. Nekem ugyanakkor az a véleményem, hogy a szemléletmódnak kéne változnia, kamerákkal nem lehet elérni semmit... Persze amíg engem is a múltkor majdnem a zebrán ütött el a köcsögje és még nekiállt feljebb, addig nem nagyon tudsz mit tenni...

2011. nov. 25. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
kérdező te ritka hülye vagy
2011. nov. 25. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 Beviz Elek ***** válasza:

A szerény véleményem, hogy tanulóként még ne ítéljétek el a másikat. Pár km után rájöttök, hogy ha bevágnak eléd a pirosnál, az nem életveszélyes. Nekem sincs nagy tapasztalatom. 2009 márciusi jogsim van, azóta (friss jogsihoz képest) sokat vezettem. 1x Németország, egyszer Ausztria, egyszer Szlovákia, legalább 6x Erdély. 1 hónapos jogsival voltam 2000 kmnél, most pedig már nem tudnék megközelítő számot sem mondani. Persze még így is kezdőnek számítok, hiszen nincs sok tapasztalatom. A lényeg, amit megfigyeltem, hogy bunkó söfőrök élnek itt, de sokkal bunkóbbak a Román határt átlépve. Nyugatról keletre fokozatosan egyre bunkóbbak az autósok és egyre nagyobb a káosz, de fokozatosan egyre jobbak a soförök képességei is. Nem kell aggódni, nem haltok ennyibe bele, lesz még sokkal rosszabb is.

Néha sietek, kiszámolom az előzéseket, de a sok tuskó villog, hogy neki fogok menni. Ember! Ha villog, kevésbé fáj? Én sem villogok ha kanyarban előzik a kamiont és befosok az ijedtségről. Leghúzódok és fékezek mert féltem a szaros életemet. A román megteszi ugyanezt, mert ott mindennapi. A magyar villog és sír a szája, de nem húzódna le. Sokan sietnek, sokan hibáznak, de nem siránkozni kell, hanem odafigyelni a másikra. Vezettek egy kicsit, de rájöttök, hogy ez nem akkora nagy tragédia.

2011. nov. 26. 02:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

"

Sokan sietnek, sokan hibáznak, de nem siránkozni kell, hanem odafigyelni a másikra. Vezettek egy kicsit, de rájöttök, hogy ez nem akkora nagy tragédia.

"


Ez nagyon jól hangzik, csak éppen egy csomó problémám van ezzel, fel is sorolom:


- mivel is indít a KRESZ? Bizalmi elv. Hogy a frászba bízzak meg ilyen idiótákban? Honan tudjam hogy a következő pillanatban mit fog tenni? Ráadásul ha egy ilyen barom miatt esetleg elrántom a kormányt mert félek hogy egymásnak megyünk, ripityára töröm a kocsit, a baromja meg röhög egyet és elmegy. Nekem meg ott marad a totálos autó...



- én igyekszem annyira defenzíven vezetni amennyire csak lehet, de könyörgöm ne az legyen már, hogy mindenki megy mint az állat ész nélkül, és nekem kell minden bajt megelőznöm, másra is 10* jobban figyelnem. Figyeljen mindenki magára, és ne csináljon veszélyes dolgokat, mert értelmetlen


- megsúgom hogy az ilyen veszélyesen előzgetősök ezekkel a manőverekkel kb 1 másodpercet, jobb esetben 1 percet, nagyon nagyon optimális esetben rendkívül sok veszély felvállalása mellett mondjuk 10 percet nyernek. Megéri? Nyílván nem. El kell indulni időben, rá kell szánni az időt, és nem átvágni árkon bokron mert ő siet.

Ráadásul a slussz poén az, hogy ezek a "nagyon sietek" típusú emberkék általában rohadtul nem sietnek sehova, de legalábbis nem olyan helyre mennek, ahonnan nem lehetne elkésni pár percet... Kedvenc jelenetem (azt hiszem nem kell bemutatni) amikor jön a seggemben, tolni akar, majd nagy nehezen megelőz, és kb 500m-en belül pedig lefordul a házához mert ott lakik. Mi is volt az értelme annak hogy tolt? Az égvilágon semmi.


- engem idegesítenek az ilyen dolgok, zavarnak, elvonják a figyelmemet. Emiatt egyrészt jobban fáradok, illetve a több dologra figyelés miatt sokkal nagyobb eséllyel hibázok is. És ha hibázok, és emiatt okozok valamit, senkit nem fog érdekelni hogy esetleg előtte kivédtem 10 balesetet, és többet néztem a tükröt mint előre...


- ez azért baj, mert azt jelzi, hogy az ilyen közlekedőknek a felelősség érzete nulla, azaz nulla. Jellemező amúgy hogy pont az ilyen állat módjára közlekedőknek amikor megszületik a gyerek, és bekerül a kocsiba, akkor ha körülöttük bárki így vezet, amit ők éveken keresztül műveltek, akkor ők lesznek a legjobban felháborodva hogy gyerek ül hátul, mások tekintsenek az autóra úgy mint egy hermetikusan, 100m-es körzetben lezárt területre...



- a vezetők nagy része nem tud vészfékezni és ez tény. Lehet persze bízni a sok 3 betűs rövidítésben (ABS, ESP, stb...) csak ezek nem váltják ki a vezetői képességeket, illetve a technika bármikor bárhol csődöt mondhat. Elég ha 100 esetből csak egyben rámegy egy olajfoltra, megcsúszik az autó, már pörög is be szépen a kereszteződésbe, oldalról meg telibe veri abdul az MAN TGA-val...


- sokan az utat versenypályának nézik, ami felháborító. Mo-n van számtalan ring (hungaro, kakucs, pannónia, euro) bárki mehet kiélni a versenyszenvedélyét, de ne az utakon tegye, az nem arra való.


Tapasztalatim szerint az ilyen veszélyesen vezetőket a balesetektől az esetek döntő többségében mások védik meg és nem saját maguk. Ne másoktól függjön már az életük!


- sokan hibáznak: persze de a pirosnál a sor elé bevágás minden csak éppen nem hibázás. Hibázás az ha elnézed azt hogy jobbról nem jönnek mert beláthatatlan a sarok, hibázás az ha esetleg nagyobb tempóval érkezel a stop táblához és jobban kell nyomnod a féket hogy meg tudj állni. A felelőtlen előzés nem hibázás! A hibázás valami véletlenszerűséget tükröz. Az olyan sor előzésbe való belekezdés, aminek még a végét sem lehet látni, nem véletlenszerű.....



Mindenki menjen normálisan, mindenki figyeljen magára és másokra, ne akarjon senki schumit játszani, és máris fele annyi baleset lesz mint most...

2011. nov. 26. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 Katoonene ***** válasza:

Heti min. 700-900 kilométert vezetek, vannak nagyon idióta emberek, vannak rutinosak, jóindulatúak, olyanok, akik direkt be akarnak tenni, végül a biciklisek. Sokszor valami felsőbb hatalom segít, amikor meg tudok állni egy főúton elém kikanyarodó régi Zsiguli, vagy őzike elütése nélkül. Illetve amikor éjjel nincs a biciklis kivilágítva, vagy legalább mellény, vagy legalább nem teljes feketében van.


A pirosról annyit, hogy nagyon nehéz a pszichológiája, minden városban, minden bp-i kerületben más, nem kiszámítható, mikor vált át.

Ha a Hungária úton megyek 70 km/h-val, az 20 m/s. A reakcióidőm 0,7 másodperc, a lámpa amíg átvált sárgáról pirosra, körülbelül 1,2 másodperc. Mivel oldalt nem jelzi a gyalogosátkelő zöld villogása (mert tovább ég folyamatos zöldben, mint ahogy a lámpa vált) van körülbelül összesen 1,2 másodpercem, 25 méterem, hogy megálljak a sárgának, úgy, hogy ne jöjjenek belém, és valahogy belepasszintsam még a fékutat is. Sok sikert kívánok hozzá. Igen, a Hungárián át szoktam menni néha a piroson, de egyébként sose, tiszteletben tartom.

Nagy találmány a visszaszámláló, de hosszú idő, mire kiépül a teljes országban.

Persze vannak, aki tesznek a szabályokra, de általában normálisak a magyar sofőrök, majd mikor megismerkedsz a külföldiekkel:)


Kívánok sok sikert neked a további közlekedésben, és remélem, másképp fogod majd látni a világot pár km után.

2011. nov. 27. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

"Ha a Hungária úton megyek 70 km/h-val, az 20 m/s. A reakcióidőm 0,7 másodperc, a lámpa amíg átvált sárgáról pirosra, körülbelül 1,2 másodperc."


3 másodpercig sárga. Annyi idő alatt meg lehet állni...

2011. nov. 27. 00:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

"

A pirosról annyit, hogy nagyon nehéz a pszichológiája, minden városban, minden bp-i kerületben más, nem kiszámítható, mikor vált át

"


Azt hiszem abban egyet érthetünk, hogy a kérdező nem azon esetekre célzott, amikor valóban rizikós a megállás. Sokkal inkább azokra, amikor mondjuk én még ténleg úgy megyek át hogy veszélyes lenne megállni, de azért 3an még velem együtt átjönnek. És ők már úgy jönnek át, hogy az nem éppenhogy piros, hanem teli piros ami előtt simán meg tudtak volna állni vészfékezés nélkül. Csak ügye a sárga megpillantásakor nem a gázra, hanem a fékre kellett volna lépni... Nem véletlenül emelték meg a piroson áthajtás büntetési tételeit. Vannak akik ebből sportot űznek, pláne az említett hungárián: ha ugyanis így kapod el a ciklust, akkor az összes lámpánál így fogsz átmenni, teli piroson...


Szóval - szerintem - az általad vázolt helyzet az összes szitu kb 10%a. De az is lehet hogy én látom túl pesszimistán a helyzetet, de az eddigi tapasztalataim nem ezt mutatták. Amúgy a külföldi közlekedésről sok tapasztalatom valóban nincs, de angliában határozottan jobb a helyzet mint itt.

2011. nov. 27. 01:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim válasza:

"Ha a Hungária úton megyek 70 km/h-val, az 20 m/s. A reakcióidőm 0,7 másodperc, a lámpa amíg átvált sárgáról pirosra, körülbelül 1,2 másodperc."


3 másodpercig sárga. Annyi idő alatt meg lehet állni..."


csakhogy a láb megmozdításától a fékhatás érvényesüléséig eltelik még kb 1 mp (odébbmászik a fékfolyadék a csőben, stb....) és ha 70ről 3 mp alatt 0ra lassulsz, akkor garantálom, hogy 3 másik autó bent lesz a kocsid seggében

2011. dec. 13. 00:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

"

és ha 70ről 3 mp alatt 0ra lassulsz, akkor garantálom, hogy 3 másik autó bent lesz a kocsid seggében

"

Egyrészt követési távot kell(ene) tartani, másrészt ha az első autó vezetője észleli a sárgát, akkor a többinek is kéne, és azonnal a fékbe taposni, nem pedig a gázra. Ha ez így lenne, akkor nem merülhetne fel az, hogy megtolnak hátulról.

2011. dec. 13. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!