Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Teherautóknál/buszoknál miért...

Teherautóknál/buszoknál miért kell kerülni a retarder használatát télen?

Figyelt kérdés
Az oké, hogy megcsúszik, de miért? Elvégre a többfokozatú retarderekkel finom és egyenletes fékerőt is el lehet érni, jobban mint fékpedállal.

2013. jan. 30. 19:09
1 2
 11/12 szántóvető ***** válasza:
így már jobban el tudom képzelni hogy működhet.tolatgatni meg nem nagyon szoktak vele forgalomban :)
2013. jan. 30. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 A kérdező kommentje:

Az alacsonypadló elterjedése miatt majd minden buszgyártó a motort bal oldalra hátul kitolva helyezi el régóta, így lehet az utastér végig alacsonypadlós. Anno az Ikarus 200-as szériánál valóban a B tengely volt hajtott, de mai gyártók közül egyedül a Van Hool használja ezt a technikát. Előnye, hogy így a C tengely kormányzott lehet, így a csuklós busz is képes ugyanazon az íven fordulni mint a 12 méteres szóló társai, viszont a hátsó tengelyterhelés kisebb, így jobb híján kénytelenek sok ülést elhelyezni a csukló utáni részben.


Köszi mindenkinek a válaszokat!

2013. jan. 30. 23:40
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!