Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Milyennek tartjátok a magyaror...

Milyennek tartjátok a magyarországi gépjárművezetők technikáját?

Figyelt kérdés

Szerintem pocsék, mondhatni kulturálatlan és egoista.

Na persze a gyalogosok és kerékpárosok sem kivételek ez alól.

Érdeklődéssel olvasnék történeteket, és a következőkben szívesen megosztom az én tapasztalataimat is!


2013. ápr. 28. 18:44
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:

A technikájuk összességében szerintem egész jó.


A közlekedési morál az, amire te gondolsz. Az meg inkább középszerű. Lényegesen rosszabb, mint pl. Nyugat Európában de mérföldekkel jobb, mint pl.: a közel keleten.

2013. ápr. 28. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 Beviz Elek ***** válasza:

Èn àtlagosnak, picivel àtlag alattinak ìtèlem meg.

A vezetèsi technika nyugaton rosszabbnak mondható kicsivel (maga a tudàs, az autó èrzèse), de a közlekedèsi moràl jobb. Sokkal nyugodtabbak, nem toljàk annyira le egymàst, elözèkenyebbek. Persze ez a keleti bevàndorlókkal romlik. (Làsd London)


Nàlunk a technika jobb, de sok a tehetsègtelen (autó vezetèse terèn) ès sokan nem làtjàk àt a forgalmat, alap elözèkenysègek elmaradnak. Itt agresszìvebbek ès bunkóbbak a soförök, de sokan elèg elözèkenyek is.


Romàniàban fèl kàosz van. Sokkal agresszìvebbek, sokkal jobban nyomjà neki, de az autót èrzik is, a hatàrokat jobban ismerik ès a hirtelen helyzetet is jobban oldjàk meg. Viszont nagyon bunkók, ha nagy a forgalom akkor soha nem jössz ki egy mellèkùtról. Nyugodtan leàllìhatod a kocsit ès gyùjts rà az àrnyèkban.


Oroszok, törökök.... nagyon nagy kàosz, de az autót èrzik is. Hatàrokat, centiket, tènyleg jók. Ott viszont bemennek elèd minden gond nèlkül rèsen kell lenni mert elnyomnak ha nem veszed fel a stìlust.

2013. ápr. 28. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 A kérdező kommentje:

Kösz a helyesbítést, igen így akartam a kérdést feltenni.

Egyetértek Veled egyébként.

Neked van olyan dolog, szituáció, ami idegesítő?

Engem leginkább az idegesít, hogy a "vigyázzunk egymásra" még hellyel-közzel működik, de a "vigyázzon magára" az egyre kevéssé.

Egy szabad jelzésre nem teheti fel valaki az életét, de mégis sokan a hírekben szerepelnek estére, mint múlt idő,

pedig pl. a zebrán kelt át, a zöldön, de nem nézett körül, mert elsőbbsége van. Ha körülnézett volna, még mindig élne, csak hát az a piszok autós pofátlanul gyorsan és szabálytalanul hajtott, de nem kell Baracskára mennie, Ő pedig 2 másodpercet állt.

(A fenti csak szituáció)

2013. ápr. 28. 20:06
 4/19 A kérdező kommentje:

Beviz Eleknek:

Autópályán jó tempóban haladok. Előttem totojázik az autó, ezért a belső sávban szabályosan kezdem előzni, mikor nagyon hamar feltűnik egy gyorshajtó (nagyon gyors hajtó, természetesen jobb kocsival, mert ez előfeltétele, hogy hátulról toljon, tőled néhány deciméterrel, kb 150-el, minimum) A problémám ilyenkor, hogy miért nem lehet megvárni, hogy betérjek jobbra és helyet adjak, a sebességem pedig egyáltalán nem mondható lassúnak.

Én ilyen esetben, ha én megyek a belső sávban, nem tolom agresszíven a másikat, hanem megvárom, hogy befejezze a manővert, és betartom a követési távolságot, ezzel nem vesztek sok időt, mert legtöbbször az előttem levő úgyis szabad utat ad.

Viszont nagyon sokan mondjuk egy fél órás úton akár 50 autót is eltolnak. Én max. 1-et de az már tényleg indokolt.

A sebesség: Nagyon sok helyen egyáltalán nem tartják be, van ahol 100-ból 98 autó megy jóval gyorsabban a megengedettnél. Aki igyekszik betartani, az is felvéve a forgalom ritmusát kicsit gyorsabban halad és Murphy törvénye szerint őt meszeli le a rendőr.

2013. ápr. 28. 20:21
 5/19 anonim ***** válasza:

Én nem szoktam agyon stresszelni magam vezetés közben.


Egy pár dolog ami nagyon idegesít:


- belterületen 37-el megy, aztán index nélkül lekanyarodik

- 70-es táblánál 55-el megy

- Sztrádán jobbra kamion 80-al, 100-al előzi meg aztán mutogat, amikor tolják

- A kamionos, aki képes kivágni eléd (MINT A VILLÁM!) a dupla póttal úgy, hogy mögötted nem jön senki, aztán olyan tempóba gyorsít fel, mint nagyanyám a tolószékkel. Aztn mikor végre nem jönnek szembe és megelőznéd akkor megtalálja a gázpedált.

- Az összes paraszt, aki nem használja a türköt

2013. ápr. 28. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 Beviz Elek ***** válasza:

De ilyenkor mièrt esik be a seggedbe a màsik autó? Èn csekkolom a tükröket is nèha. Ha haladósabban jön, de nem vèszes, akkor picit ràlèpek a gàzra ès befejezem az elözèst mire utolèr. Ha közelebb van, akkor kicsit visszàbb veszek ès mögötte elözök. Mivel làtom hogy mennyit megy kb, nekem elèg 5-10 km/h-t vàltoztatni ès senkit nem zavarok.


Màsik 2 eset: m0-n mentem, èrtem utol a kamiont, de mivel rendszeresen nèztem a tükröket, feltünt hogy egy autó nagyon sokat haladt. Egy nissan gt-r volt ès ezt csak a 2 hàtsó làmpàból tudtam meg mert csak 2-3 mp-ig volt olyan tàvolsàgban. Sok balhere bemegy elè.


M5: hasonló eset. Èn hàtul, öcsèm kicsivel elöttem, elötte egy kisbusz majd egy kamion. Messziröl làttam, hogy valami nagyon jön. Tudtam, hogy öcsèmèk akkor fognak odaèrni, kicsit betojtam mert friss volt a jogsija. A 19 èves gyerek tudta mire való a tükör, a kisbuszos nem. Ha a gyorshajtó nem dudàl, villog, vèszfèkezik, akkor a kisbusznak elràtani sem lett volna ideje a kormànyt...


Nem a gyorshajtàssal van a baj, Nèmetorszàgban is müködik. A baj azzal van aki nem hasznàlja a tükröket vagy nem jó hasznàlja.


Ha rajtam mùlna, a kreszt módosìtanàm, a büntetèseket csökkentenèm (kicsit àtvariàlnàm), a jogsi megszerzèsènek a feltèteleit módosìtanàm (az egèsz eljàràst) ès akinek tènyleg nem megy a vezetès, attól èlete vègèig bevonnàm!

2013. ápr. 28. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 A kérdező kommentje:

Beviz Eleknek:

Így van, ahogy írtad, kösz a történeteket is! Én is használom a tükröket természetesen, nagyon sokat autózom,

és muszáj, különben el se induljunk. A közlekedési ritmust pedig fel kell venni, mert már többször teszteltem, hogy rengeteg tábla van, ahol ha betartod a megengedett sebesség felső határát, (sőt, elég, ha még ráraksz, de csak 5-10 km-t) akkor is tolnak, párhuzamos közlekedésnél akár a jobb oldalon is.

Például ilyen a Ferihegy I.-nél, ahol 50-es tábla van hosszú ideig, nem is egy darab. Na, ott sokan 90-nel is mennek, ott bárki kipróbálhatja ha 50-el megy, mi történik.

Az autópályás előzéshez kapcsolva persze tudom, hogy mi a

pálya, csak az idegesít, hogy egyre több a nagyon gyorsan hajtó, és a viszonylag normálisan, de egyáltalán nem lassan közlekedő autósokat nem engedik térhez jutni.

Ha egy lassan haladó teherautó megy előtted, egyértelmű, hogy te is szeretnéd leelőzni, de azonnal a seggedben van a másik és tol, pedig láthatná, hogy nem mész te sem lassan, csak kikerülöd a teherautót, és visszamész jobbra.

Szerintem ilyen esetben nem kevés a 120-140 km/h csak a mögötted lévőnek is kéne ezt tolerálni és autóstársként viselkedni, tudni, hogy kell visszaengedni kicsit a gázt, vagy leheletfinoman megérinteni a féket.

Ehelyett rádmegy, tol, villog, természetesen még jobban rálép a gázra, hogy húzz már el előle, hiszen ő van ott mögötted, a Nagy kismiska, jobb és drágább autóval, vagy ha nem látszik, akkor is tuningolt.

Mikor pedig odaért a végcélhoz, (és közben nem lett baleset sem, leül a McDonaldsban, vagy sétál a Plaza-ban,

esetleg behajt egy kis pénzt, vagy tényleg siet, ezt nem tudhatjuk)

Én a mutogatáson már rég túl vagyok, ha nagyon kirívóan

lökött, esetleg furkó vezetővel találkozom, akkor megköszönöm, vagy azt mutatom neki, hogy fasza csávó vagy!

(Bár volt már olyan, hogy ezt is sértésnek vette.)

2013. ápr. 29. 06:01
 8/19 A kérdező kommentje:

Egyébként egy nagyon egyszerű szabály módosítással tudnám

elejét venni az indokolatlan tolásnak.

A mostani így szól: Párhuzamos közlekedésnél a belső sávot

feltétel nélkül át kell adni a gyorsabban közlekedőnek, és

a jobbra tarts a szabályos haladás.

Így módosítanám: Párhuzamos közlekedésnél a jobbra tarts szabályát kell betartani, a belső sávot át kell engedni a

gyorsabban közlekedőnek, de a sebesség határ a megengedettnél nem lehet több mint 20 km/h.

Ennél gyorsabban hajtani a belső sávban csak indokolt esetben lehet, melyet megkülönböztető jelzéssel kell jelezni, vagyis fénykürt, vészvillogó, duda együttes használatával.

Természetesen lassan így sem lehetne belül haladni, akkor

mehet a tolás, villogás, de ha mondjuk 110 km/h határnál valaki 118-al megy, akkor miért? És szemmel láthatóan egy

lassabb jármű miatt van belül, úgyis le fog térni.

2013. ápr. 29. 06:23
 9/19 A kérdező kommentje:

5-ös kommentelőnek:

Nagyon jók és igazak.


Nekem egy pár idegesítő tapasztalatom:


Mint már írtam:

-Párhuzamosnál jó tempóban előzöl, mégis azonnal megtolnak.

-Pirosnál araszolsz, hosszú ideje, becsatlakozó sávból

a mindig siető, általában jó autó ott terem előtted, ellenkezést nem tűrően kér, hogy engedd be, majd ha már előtted van, elakadásjelző 2x hiszen milyen rendes, így köszöni meg és te boldog lehetsz. Ezt egy nap 20 x eljátssza. Bár tényleg gyorsabb így de gondoljunk bele:

Egyfelé mennek, és nem biztos, hogy jobban siet, mint a másik: A közértben miért nem megy a másik sorbanálló elé,

talán azért, mert nincs elakadásjelző? Vagy talán közelebb van a másik ökle?

- Körforgalomnál eléd jönnek, mert azt hiszik, jobbkezes.

- Körforgalomnál ha letérnek nem indexelnek, hadd várjál mi lesz, biztosan nem sietsz annyira, mint ő.

- Körforgalomnál takarásból körülnézés nélkül jönnek be, így neked kell beengedni és vigyázni rá, bele ne menj.

- Rakéta módjára megelőznek, majd kicsit lassabban haladnak előtted, mint ahogy te mentél.

-Rakéta módjára megelőznek, majd a következő pár 100 méter múlva le akar kanyarodni balra, te nem tudod kikerülni, meg kell várnod mögötte, amíg le tud kanyarodni.

-Fék, nagyon lassú, vagy megáll, utána jön csak az index.


Van még egy csomó, majd írok.

Persze ezek sajnos velejárói a közlekedésnek, de sajnos egyre több, úgyhogy ha sok ilyen összejön, akkor a vezetés szépségei kicsit halványabbak.

2013. ápr. 29. 06:42
 10/19 A kérdező kommentje:

Na, még egy pár:

-Szlalomozik,ideoda ugrál veszélyesen és hirtelen, de már nagyon idegesítő, látszik, fiatal csikó

te a rutinoddal nyugodtan haladsz, és a végén ott vagy mellette vagy előtte, bár ez azért kárpótol.

-Keresel valamit, kicsit mész lassan, az állandóan siető kikerülhetne simán, mégis rád dudál, és mikor melléd ér, gyilkos arccal néz.

-Szeretnél becsatlakozni a forgalomba,(indokoltan,) de nem engednek be.

-Valaki sávot akar váltani és nem a közlekedés ritmusában teszi, hanem lefogja a sávot, index és megáll.

-Elsőbbsége tudatában közlekedik, nem figyel arra, mi lehet, ha a másik esetleg véletlenül nem figyel.

(Ilyenkor szoktam mondani, hogy azt kéne ráírni a fejfájára: NEM Ő VOLT A HIBÁS, MÉGIS MÉG ÉLHETNE, HA FIGYEL ÉS ELENGEDI A SZABÁLYTALANKODÓT)

2013. ápr. 29. 06:54
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!