Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nem tudnak az emberek...

Miért nem tudnak az emberek nagy normálisa sajat savjukban kanyarodni, miért kanyarodik sok át a kocsijával a másik sávba? Némelyik még a csíkon túl is megy!

Figyelt kérdés

Ha balra kanyar van, tehát a szembe érkezők felé kell kanyarodni, sok autós annyira balra húz, hogy a csíkonmegy, ssőt némelyik még a csíkonttúl, a másik sávban!

Mit csinál az ilyen, ha ott jön szembe valaki, és az autójával telibr csapja?



2014. jan. 4. 12:25
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
költői kérdés ez, :))
2014. jan. 4. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

láttál már olyat, hogy jött szembe valaki, és ennek tudatában valaki direkt átment a másik sávba és telibe csapta?


nyilván azért csinálja, mert nem jön senki, és úgy nagyobb biztonsággal tudja bevenni a kanyart

2014. jan. 4. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
Lazaság, figyelmetlenség. Ez a két fő ok. Előbbire a lehetséges következményekkel való durva szembesítés a megoldás, utóbbira meg segítségképpen a kanyarodást segítő terelővonal. Több párhuzamosan kanyarodó sáv esetén használnak is ilyet, de van, akin ez sem segít...
2014. jan. 4. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
figyelmetlenség
2014. jan. 4. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 Sinead ***** válasza:
Nekem anno az oktató úgy tanította, hogy bal kanyar közben az elválasztón kell menni ( [link] ), jobb kanyar közben medig a kanyar legbelső pontján. Ha minden ember így kanyarodik akkor még két kamion se fog összeütközni.
2014. jan. 4. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Engem az zavar legjobban, hogy sokan rendszeresen, még ha van szembe jövő, akkor is bevágnak a szembe sávba kanyaros országutakon. Volt, hogy alapból alig fértem így el ilyen barmok mellett, miközben ha bármi baj van, tehát megcsúszás, defekt vagy ilyesmi, akkor a belső sávban haladó csúszna némileg kifelé, és pont ütközne a sávjába átjövő marhával.
2014. jan. 4. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Pont ugyanazért, amiért a versenypályákon is kihasználják mindkét sávot a kanyarok bevételénél. Kisebb ív --> kisebb tangenciális gyorsulás --> kisebb oldalirányú erőhatás --> kisebb a megcsúszás veszélye --> biztonságosabb kanyarbevétel. Ha pedig netán jönne valaki szembe, egy apró kormánymozdulattal néhány méter alatt gond nélkül vissza lehet térni a saját sávba.
2014. jan. 4. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

7:

Nyilván én is tisztában vagyok vele, hogy mi az optimális ív, ha nincs senki, de ezek az emberek inkább a szemköztit kényszerítik arra, hogy a sávja lehető legszélén menjen (ami ugye lehet, hogy nagyon rossz állapotban van) vagy szélsőséges esetben menjenek le az útról. És nem egy ilyennel találkozni, aki magas ívben tesz a szemből érkezőre, gyakran hegyi, dombvidéki utakon, beláthatatlan kanyarokban is. Hihetetlen, hogy van olyan, aki még védi is az ilyen parasztot!

2014. jan. 4. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

"Pont ugyanazért, amiért a versenypályákon is kihasználják mindkét sávot a kanyarok bevételénél. Kisebb ív --> kisebb tangenciális gyorsulás --> kisebb oldalirányú erőhatás --> kisebb a megcsúszás veszélye --> biztonságosabb kanyarbevétel. "


Ez mind szép és jó, de a felfestés, ha nedves, rohadtul csúszik. Ezt sok autós nem tudja. Szóval amit nyersz az íven, bukod a tapadáson.


De ez csak mellébeszélés. Közúton, betartva a sebességkorlátozást, nem szabadna, hogy szükséges legyen ilyen kanyartechnika. A sávodban maradva bőven meg lehet mindet oldani.

2014. jan. 4. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

"Közúton, betartva a sebességkorlátozást,"


Persze hogy be. A KRESZ nem tiltja, hogy 20-szal menjél főúton, ennél a sebességnél pedig tényleg nagyon rossznak kell lennie az út minőségének vagy tapadásának ahhoz, hogy ne lehessen bármit megoldani.


#8: Nem a barmokat védem, azok mindig vannak, de hálistennek nem ez a jellemző. Én csupán a kérdésre adtam magyarázatot, hogy miért alkalmazzák egyes sofőrök ezt a kanyarvételi technikát.

2014. jan. 4. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!