Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Egy 60-nal közlekedő személyvo...

Egy 60-nal közlekedő személyvonat (mozdony+ 1 szerelvény) tényleg nem tud megállni 150 m-en vagy lényegesen lelassítani?

Figyelt kérdés

Volt most ez a szentesi "kis piros" vonat és a volvo találkozása a vasúti átjáróban. Az egyik riporter mondta, hogy a vonat 60-nal közlekedett(amit én kétlek, ilyen vonatot még 40-nél többel közlekedni nem láttam) és a kanyarból kijőve 150-200 m-re van az átjáró ahol meglátta a volvo-t és rögtön !!!vészfékezni!!! kezdett.

A vége ismert a dolognak.

A kérdésem a következő, egy "60-nal" közlekedő kis személyvonat tényleg nem tud megállni 150 m-en, vagy leglább lényegesen lelassulni? Ennyire nem fejlődik a vasúti technika?


2014. márc. 5. 16:14
 1/6 egySanyi ***** válasza:
A vészfékezés előtt 80-al ment ezt tudta lelassítani 60-ra az ütközésig. Így mondták.
2014. márc. 5. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
A vasút = fém a fémen, ez nem változott. A súrlódás meg fizika, érdemben ez sem változott mostanában. Egy vonatnak, mégoly kicsinek is, 100-150m lófütty.
2014. márc. 5. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Itt egy elég érdekes bemutató, ami pont illik ide:

http://www.youtube.com/watch?v=Mg63-SWL9Ac

2014. márc. 5. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Bír menni 80-al is. Csak gondolom eddig olyan helyen láttál még csak bzmot-ot ahol a pálya állapota miatt nem megy gyorsabban. Mifelénk is max 40-el megy csak. Van ahol csak 10-el, mert olyan jó a pálya...

És ennek csak 2 tengelye van kocsinként. Tehát még a súrlódó felület is igencsak kicsi.

2014. márc. 5. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
52%

Ez nem a vasúti technológián működik, kedves nagyontanult Kérdező...

Fizikaórán oda kellett volna figyelni!

Egy vonat nem 1-2 tonnás, mint egy átlagos személyautó, hanem mondjuk 10-20 minimum. Egy hosszú IC szerelvény meg több száz. Eleve az a kék mozdony valami 120 tonna csak önmaga.

Tehetetlenségről hallottál már? Nagyon leegyszerűsítve szerinted egy tízszer-százszor nagyobb tömegű valaminek ugyanakkorta lesz a fékútja, mint tized-századakkora testnek?

Másrészt! A gumiabroncs és a beton felületén elég nagy tapadási súrlódási erő ébred. Mindkettő "göcsörtös", van hol összekapaszkodniuk. Na most szerinted egy simára csiszolódott, felpolírozódott vonatkerék futófelülete és a szintén ugyanilyen sima sín között ehhez képest mekkora erő ébred? Elképzelhető, hogy sokkal-sokkal kisebb ez az erő? Bizony, elképzelhető.


Ha ezt a két tényezőt összeveted, akkor elképzelhető, hogy egy nagy sebességgel haladó, nagyon nagy tömegű (mondjuk kamionokat szállító) szerelvény fékútja akár kilométerekben is mérhető? Bizony, elképzelhető!


Szóval nem okoskodni kellene először, hanem használni azt a kerek izét a két vállad között! :)

2014. márc. 6. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

*működik helyett múlik

*ugyanakkora

2014. márc. 6. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!