Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért mondja azt mindenki,...

Miért mondja azt mindenki, hogy nem jó a terepjáró, mert könnyű vele felborulni?

Figyelt kérdés

Láttam egy videót, amiben egy terepjáróval ment egy hapek, és nem mertek elé kifordulni a kis sportautókal, mert látszott rajta, hogy szabáloyan megy a megengedett sebességgel, de "ez nem fog befékezni ga kikanyarodunk elé!"

És ez tetszett.

Nem örült volt a hapek, hanem nagy terepjáróval ment(nem hummer, meg BMW x6 nem ilyen játékterepjáróval) hanem valami rendes pajero, vagy hiluxxal.

És elhatároztam, hogy nekem is terepjáró kell!


És kérdeztem mindenkit, hogy mi a véleménye a terepjáróról keveset látok belőle a városban autópályán.

És azt mondták: "nem vennék a helyedben, könnyű vele felborulni, nem stabil!" de miért? Mármint azt értem, hogy magas, de miért ennyire nem jó szerintük? Egy sportkocsi vs terepjáró balesetnél szerintem így lenne: A sportkocsi beszorul alá, te meg a terepjáróból kiszállsz, és megnézed, hogy "mi az isten van a kocsim alatt beszorulva???" :D



Azt mondják nem lehet vele száguldozni mert nem stabil.

Jó de ki akar 200al menni a M7esen? Arra én se vennék terepjárót, de minden másban veri a terepjáró a sportkocsikat... Szerintem.


Tudtok mondani tapasztalatot, véleményt, hogy miért mondja nekem mindenki azt, hogy "Ne vegyél terepjárót nem stabil, könnyű vele felborulni!" ?

Szerintem egy 3as BMWvel is fel lehet borulni, ha 200nál telibe kapod a padkát!

Nem?



2014. máj. 16. 13:42
 1/8 anonim ***** válasza:

A terepjáróknak magasabban van a súlypontja, így instabilabbak. Egy 3-as BMW-nek azért lényegesen alacsonyabb a súlypontja, azt sportos vezetésre tervezték, a terepjárót arra hogy bárhol elmenjen.


Egy elég jó példa: Jeep Grand Cherokee, tipikus agresszív terepjáró. Megcsinálták a jávorszarvas-tesztet, elég kínos lett a gyártónak. Mondták a Jeep mérnökei hogy majd ők megmutatják, biztos csaltak az eredménnyel. A gyári mérnököknek még rosszabb lett a teszteredmény. Videó: [link]


Egy átlagos személyautó ezt a tesztet 60-70 km/h-val simán megcsinálja.

2014. máj. 16. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Ezt mondja mindenki? Tényleg? Még soha senkitől nem hallottam...
2014. máj. 16. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Egy komoly terepjáró jóval magasabb, magasabban van a súlypont, hosszúak a rugóutak.


A valóságban az általad elképzelt szituáció úgy zajlana le, hogy a terepjáró felszaladna a sportkocsira, és felborulna, mint a huzat.


Persze ez nagy sebességre igaz, városi 50-es tempónál egy létravázas, két tonnás Pajesz tarol.


Tanulságos videók:

https://www.youtube.com/watch?v=z2oso3SjE-Q

https://www.youtube.com/watch?v=y9PNfsIUXbw

2014. máj. 16. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Nincsenek tele a napi hírek felboruló terepjárókkal, úgyhogy nyugodtan vegyél ilyet, nem fogsz felborulni. Ezeket úgy tervezték hogy a terepen nagy oldaldőlés esetén se billenjenek át könnyen.

Valami jó Hilux, Pajero, jó ötlet!

2014. máj. 16. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Azért incsenek tele a napihírek felborult terepjárókkal, mert relatíve kevesen használnak igazi terepjárót közúton, ráadásul a felhasználók jelentős része már nem tizenéves hülyegyerek aki egykerekezni akar a tyúningszivikkel.


Az is elég nyilvánvaló, hogy normális körülmények között nem veszélyesebb egy terepjáró egy kupénál.


Amikor azonban arra kerül a sor, hogy hirtelen kell valamit csinálni (kormányt félrrántani például), sokkal bizonytalanabb egy magas, hintázó kasztni, mint egy alacsony, keményebb rugózású.

2014. máj. 16. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Mondom mindezt úgy, hogy vagy hat terepjáróm volt eddig, és ha úgy hozza a sors, akkor megint csak egy Pajerót tolok az ülepem alá (csak soha többé dízelt).
2014. máj. 16. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Nem kell ráncigálni a kormányt.. :D


Én nem is erre helyezném a hangsúlyt, ezt már előttem kivesézték. Beszéljünk egy kicsit másról. A kérdésben két típus is szerepelt, amiket szerintem külön kellene választani. Vannak a teljesen zárt kocsiszerkrényes terepjárók ( pl Pajero ) és vannak az összkerékhajtású pickup-ok ( pl Hilux, L200 stb..). AZ elsőről majd leírja a tapasztalatait akinek volt.

A másodiknál már pl a totalcaron is emlegetve volt, hogy ezek munkásautónak készültek. Létraváz,laprugós híd stb. .. Többen azt hozták fel, hogy ezek az autók terheletlenül szinte pattognak a jó magyar utakon, a menetkomfort messze áll egy hagyományos személyautótól. Volt szerencsém kipróbálni Hiluxot és L200-at is, van benne valami. Igaz erdőre/szőlőbe járós autók voltak, de már országúton is zajos volt és hasonlóan, mint a teherautókban, minden úthibát mocskosul érezni benne.


Az, hogy magas kelt némi hamis biztonságérzetet. Viszont szerkezetileg ezek teljesen máshogy épülnek fel, mint a személyautók ( önhordó karosszéria vs létraváz+felépítmény). Ismerősöm betalált szemből egy Navarát BMW 525tds-sel és bizony a létraváz megrokkant a Navara alatt (igaz a BMW eleje is eltűnt :D ).


"Szerintem egy 3as BMWvel is fel lehet borulni, ha 200nál telibe kapod a padkát! "

Tavaly láthattuk, hogy egy nagysebességű vonatot is tetőre lehet vágni, ha két kilóval rakod be egy 80-as kanyarba. Előttem már kivesézték, hogy ezeknél a borulékonyság - ahogy a videóban is láthattad - egészen "alacsony" sebességnél is jelentkezik.

2014. máj. 16. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Én a hamis biztonságérzetet emelném ki és az ebből potenciálisan fakadó arrogánsabb vezetési stílust, mint kockázatot. Ugyanis baleset esetén egy terepjárót sokkal könnyebb felborítania egy másik járműnek (vagy beszorulva alá, irányíthatatlanná tenni azt). Ezen kívül a gyalogosvédelem is problémás, ami szerencsétlen esetben (saját hibás baleset) plusz börtönéveket is jelenthet egy laposabb autóhoz képest.
2014. máj. 17. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!