Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hogyan koncentráljak jobban a...

Hogyan koncentráljak jobban a vezetésre?

Figyelt kérdés

Tudnátok tanácsot adni, gyakorló autósok, és olyanok is, akik most tanulnak vezetni? Jelenleg vezetni tanulok, már 16 órát vezettem az oktatóval, de még mindig egy nagy káosz van a fejemben. Alapból szétszórt vagyok, mindig is ilyen voltam, és az hogy vezetés közben figyeljek mindig egyszerre 100 dologra, nagyon nem megy. Biztos idővel egyre könnyebb lesz, de azt hittem, megtanulok vezetni és kész, már mehetek is, de rájöttem, még hosszú évek gyakorlására lesz szükség ahhoz, hogy ez rutinosan menjen.

Próbálok koncentrálni, figyelni tudatosan, és akkor jól is megy minden, aztán egyszer csak valamit kihagy az agyam, és akkor már valamit kifelejtek és hibázok.

Pl. lámpához közeledünk, ami már messziről piros, akkor elkezdek lassítani, fékezni, visszaváltani, gurulni a lámpa felé, majd mivel még mindig piros mire odaérek, megállni, de ekkor elfelejtettem a visszapillantóba nézni, hogy vannak-e mögöttünk fékezhetek-e, és így fékeztem a mögöttünk lévő meg majdnem belénkjött. Aztán mondjuk zöld a lámpa én kis ívben kanyarodok jobbra, és nem figyeltem, hogy a gyalogosátkelőhelyen is zöld, feleslegesen felgyorsítottam majd hirtelen lefékeztem az autót, és újabb balesetveszély. A körforgalom megközelítéséről meg ne is beszéljünk. Szóval minden tanórán van 2-3 hülyeség amit megcsinálok, és elvileg nem lenne szabad azon a szinten amilyen szinten tudok már vezetni, ilyenkor az oktató is morog, miért nem figyelek, de tényleg, miért nem figyelek, miért nem megy, hogy folyamatosan két órán keresztül minden képben legyen, miért hagy ki időnként az agyam?

Mivel tudok ezen javítani, mert az oktató szerint ez fejben dől el, na de akkor mit csináljak a fejemmel?

Szedjek valamit ami segít? Vagy tudtok valami szimulációs játékot ami segít ezt gyakorolni? Vagy mi segíthet?

Hozzáteszem, nő vagyok és 35 éves, nem is várok magamtól nagy csodát, de muszáj valahogy alakulnom, mert vezetnem kell majd és nem akarok egyből közlekedési balesetet okozni.

Fogalmam sincs másoknak hogy megy ennyi óra után a vezetés, nincs ismerősöm aki most tanul vezetni, többnyire a fiatalabbak tanulnak, nekik még biztos gyorsabb a reakcióidejük mint nekem. Az oktatót ha kérdezem, hogy milyen tehetségű vagyok, csak kitérő válaszokat ad, azt mondja nem vagyok a legbénábbak közé sorolható, meg menne ez ha jobban figyelnék. Na most akkor hogy tudok még magamon segíteni?

Bármi tanács, ötlet, egyéni tapasztalat jól jön, kérlek írjatok nekem bármit ami segít!



2015. máj. 27. 09:58
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
100%

Igen, ez a nehéz a vezetésben, hogy egyszerre mindenre figyelni kell. Majd könnyebb lesz idővel, mert az autó kezelése megy automatikusan, "csak" a környezetre kell figyelni.

De ez a lényeg, hogy ha már régóta vezetsz, akkor se rutinból vezess, hanem mindig mindenre figyelj. Hozzá lehet szokni, csak idő kell hozzá.

2015. máj. 27. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 dirtboy ***** válasza:
100%

/Pl. lámpához közeledünk, ami már messziről piros, akkor elkezdek lassítani, fékezni, visszaváltani, gurulni a lámpa felé, majd mivel még mindig piros mire odaérek, megállni, de ekkor elfelejtettem a visszapillantóba nézni, hogy vannak-e mögöttünk fékezhetek-e, és így fékeztem a mögöttünk lévő meg majdnem belénkjött./


nem tudom neked hogy oktatták a kreszt de pirosnál meg kell állni és ezt feltételezem a mögötted jövő is tudja,nem ment az majdnem beléd nyugi.

ha piros lámpához gurulsz nyugodtan fékezz,mindegy hogy vannak e mögötted vagy sem,neked és neki is piros a lámpa tehát meg kell állni.


egyébként meg ez majd elmúlik,most azért érzed azt hogy 1000felé kell figyelni mert az autót még csak koncentrálással tudod terelgetni az úton valamint váltani,indexelni,tükröket figyelni ilyenkor még koncentráció igényes.

később pár 1000kilométer után már ez rutin lesz és nem kell ilyenre gondolni sem mert rutinból csinálod majd.

2015. máj. 27. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
5%
Lehet hogy neked nem is kellene autót vezetni. Nehogy azt hidd hogy kötelező mindenkinek autósnak lenni. Ha van önkritikád , már pedig van ne erőltesd. Talán mindenkinek igy jobb lesz.
2015. máj. 27. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
100%

Ja, ki mondta neked hogy fèkezèsnèl hátra kell nèzni? Ne vicceljünk már, követèsi távolság is lètezik, ha belèdcsattant ìgy járt, majd fizeti a kárt. Pont ezèrt szinte mindìg a hátsó autós hibás ilyen balesetnèl, mèg akkor is csak megosztott felelőssèg ha indokolatlanul nyomsz satufèket.


A többi meg inkább feszültsèg, egy ponton túl ha mindenre akarsz figyelni caak hátráltat. Van amit az agyra ès refelkszekre kell bìzni, nem foglalkozni vele, mint pl jobbra kanyarnál ne a lámpát nèzd, hanem hogy mit csinál a gyalogos, főleg mert pár marha pirosnál is lazán lelèp elèd.

2015. máj. 27. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 A kérdező kommentje:

Én is úgy érzem, van az a pont amin túl ha nagyon görcsösen koncentrálunk, az már csak hátráltat. Tudjátok, én csak az oktatótól hallom a dolgokat, és a felhozott példámban arról van szó, hogy a piros lámpát először csak megközelítem, mint a körforgalmat, és csak akkor állok meg, ha odaérve is piros, mert ha közben zöldre vált, akkor feleslegesen álltam meg és felesleges dolgokat ne csináljak őszerinte. Éppen ezért azt sem engedi, hogy piros lámpánál állva 1-es sebességben hagyva várakozzak, hanem üresben és állítsam le a motort. Na egy kezdőnek ez kész idegbaj, hogy amikor sárgára vált a lámpa akkor indítsak, váltsak, induljak, a mögöttem lévők meg kibuknak, miért nem indulok már, ha zöld a lámpa, az életben ezt biztos nem így fogom csinálni!

Azt is látom már, hogy a férjem pl. teljesen másképp vezet mint ahogy nekem az oktatóm tanítja, ilyenkor elgondolkodom, hogy akkor hol az igazság, vagy az oktató is csak egy ember, és egyfélét mond. Pl. ez a fékezés előtti hátranézés a mániája.

De igaza van az egyik válaszolónak, mert amikor nagyon tudatosan akarok rákoncentrálni, hogy nem akarok hibázni, akkor csúszik be valami, lehet, hogy lazábban kell, de mégis azért figyelve.

Köszönöm, ha írtok még, akár egy-két vezetési praktikát, amit az életben kitapasztaltatok, de nektek nem tanították, és jól jöhet.

2015. máj. 27. 10:57
 6/19 A kérdező kommentje:
3-as válaszolónak. Van önkritikám, de azért ilyen sötéten nem látom a dolgokat. Mint írtam, az oktatóm is mondta, nem a legbénábbak közé tartozom, és a tőlem bénábbakat is megtanította vezetni.
2015. máj. 27. 11:02
 7/19 dirtboy ***** válasza:
100%

pedig nincs igaza az oktatónak abban hogy úgy fékezz hogy hátra nézel,aztán meg pont azért fogod kevésbé nyomni a féket kritikus helyzetben mert látsz egy autót a hátad mögött és még te fogsz bele rongyolni abba ami ami miatt fékezni kell.


az meg hogy piros lámpánál állítsd le a motort megint marhaság,ha start -stopos a kocsi akkor oks de ha te állítod le akkor az nem olyan.

nem kíméli az sem az önindítót sem az akut,start stopos kocsikban agm akukat használnak meg gondolom erősebb generátort is hogy a sok indítás után is legyen feltöltve,olyan pirosnál ami meg nem is tart sokáig annál meg nem is éri meg le állítani.

nem így kéne neki oktatnia szerintem.

2015. máj. 27. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
100%
Soha ne kapkodj! Mindig próbálj meg mások által kiszámíthatóan vezetni. Próbálj meg mások fejével gondolkodni. Az hogy még nincs rutinod az nem baj, gyakorolj és lesz az is.
2015. máj. 27. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:
100%

Ha hirtelen akarsz erősen fékezni, akkor célszerű hátranézni, hogy milyen közel vannak hozzád, van-e ott valaki.

Ha csak a pirosnál lassítasz és fékezel, akkor ott nem kell.

Bár mondjuk az is igaz, hogy folyamatosan kell nézni a tükörbe is, hogy tudd, mi történik körülötted.

Magadon segíteni pedig csak a gyakorlással tudsz. 16 óra még nem valami sok, természetes, hogy nem vagy még profi.

2015. máj. 27. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
100%

Nem akkor kell hátranézz amikor fékezel, akkor előre nézz.

Igazából mindig vezetés közben kell tudd hogy mivan a hátadnál, akkor is ha full egyenes üres úton mész, nekem pl már reflex, hogy kb 10 másodpercenként a tükörbe nézek.

Ha fékezni kell, akkor kell, ne törődj vele hogy mit csinálnak a hátadnál, mert ő kell a megfelelő távolságot tartsa.

Amúgy ez normális kezdőknél hogy nem tudnak mindenre figyelni, ugyanis a figyelmed nagy része az autó kezelésére irányul. Mi, tapasztaltabb sofőrök már azért tudunk gond nélkül az útra figyelni, mert a vezetés már automatikusan megy.

2015. máj. 27. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!