Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Meredek lejtő tele kanyarokkal...

Meredek lejtő tele kanyarokkal. Hogy lehet normálisan lemenni?

Figyelt kérdés

Annyira meredek, hogy 2-esben sem tudok motorfékkel lemenni. 1-esben még nem mertem kipróbálni. Ha fékezek akkor ugye muszáj kuplongot nyomnom közben, de az viszont balesetveszélyes a kanyarok miatt. Tulajdonképpen az egész lejtő ide-oda kanyarokból áll. Ha nyomom közben a kuplongot akkor érzem én is, hogy nem annyira stabil a kocsi. Olyan nincs kuplongos féknél, hogy teljesen fel lehetne engedni a féket. Hanem kuplong benyomva és vagy szinte teljes fék vagy félig felengedve. Játszanom kell azzal, hogy nyomom a féket-nem nyomom-nyomom-nem nyomom. Ezzel is az a problémám, hogy nem mindig sikerül jól eltalálnom mikor meddig nyomjam és olyankor nagyon kidob a külső oldalra, majdnem lepadkázok már vagy épp majdnem átmegyek a másik sávba, attól függ melyik kanyarban vagyok.

Tudom béna vagyok de friss a jogsim még és nem tudok mindenféle helyzetre jó megoldást. Utálom azt a részt, de néha egyszerűen nem lehet kikerülni és muszáj arra mennem.

Nagy forgalom van arra és figyelem mindenkinek ég végig a féklámpája, de vajon ők, hogy tudják mégis jól irányítani a kocsit?

Ha valaki tudna hasznos tanácsot adni nagyon örülnék, de fikázni fölösleges. Nem, nem égetem el a jogsim, mert rá vagyok kényszerülve. Inkább szertnék majd egyszer jól vezetni és kérdezek, hogy tanulhassak.


2015. aug. 26. 11:49
 1/9 anonim ***** válasza:

"Ha fékezek akkor ugye muszáj kuplongot nyomnom közben"

Ez miért gondolod így? Egyáltalán nem muszáj.


"Olyan nincs kuplongos féknél, hogy teljesen fel lehetne engedni a féket."

Ez meg kifejezetten veszélyes, hogy állandóan fékezel, mert túlmelegszik a féktárcsa, és rosszabb lesz a fékhatás. Lejtőn ez halálos is lehet.

2015. aug. 26. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Ezt a két mondatot úgy értettem, hogy itt ebben a helyzetben, nem általánosságban. Van mikor már szinte állóra kell fékeznem és ha nem nyomnám a kuplongot lefulladnék. Annyira meg sosincs lehetőség "felgyorsulni", hogy teljesen felengedhessem a féket. Én is ettől félek, hogy esetleg bemelegszik majd nagyon a féktárcsa...még eddig nem volt ilyen.

Nem merek nagyon kísérletezni, mert sokan vagyunk. Szerinted ha 1-esben motorfékkel mennék az jó lenne? Lehet az is túl gyors lenne, nem tudom.

Nem annyira hosszú szakasz, mondjuk olyan 200-300 m, de ebben van 4 kanyar.

2015. aug. 26. 12:11
 3/9 anonim ***** válasza:

Szintén friss jogsival, ha a 2-es sok, én simán 15 alatt 1-esben mennék, akár alapjáraton is, nagyon gáz részen, kanyarban pedig csúsztatott kuplunggal.


Miért muszáj a fék mellé a kuplungot is nyomni?

2015. aug. 26. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

De miért akarsz állóra fékezni, nem elég 2-esben az alapjáratig?

Amúgy simán meg lehet próbálni 1-esben, ha ennyire durva.

2015. aug. 26. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Azért akarok állóra fékezni, mert vannak előttem többen és ők is állnak vagy alig csorognak :)
2015. aug. 26. 12:16
 6/9 anonim ***** válasza:
Álóra fékezni, állni és alig csorogni úgysem lehet 2-ben. Akkor mi a kérdés?
2015. aug. 26. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Most látom, hogy végig hülyén írtam a kuplungot...bocsi :D


Azért nem mindig áll be annyira a sor, hogy meg kelljen állni. Van, hogy nagyon lassan de lehet haladni teljes megállás nélkül. Ezt úgy tudom megcsinálni, hogy félig vagy 3/4-ig kiengedem a féket, de ettől gyorsabban nem tudnék menni. Még így is van amikor teljesen be kell nyomnom, mert küldönben már túl gyors például a kanyar ívéhez.

A kérdés tulajdonképpen az, hogy ha 1-esben mennék motorfékkel az kiválthatná vagy sem? Nem mertem még kipróbálni.

Írta a 3-as a csúsztatott kuplungot...de ha lejtmenetben kicsit is benyomom a kuplungot akkor gyorsulok. Minél inkább benyomom annál jobban gyorsulok ezért nyomom a féket is hozzá.

A csúsztatott kuplung..szerintem...csak akkor jó ha sima egyenes úton kínlódik a sor.

2015. aug. 26. 13:16
 8/9 anonim ***** válasza:

2 - 300 méter? Ekkora távon nem fogod tudni túlhevíteni a féket, ha öten ültök benne, utánfutót húzol és 40 fok meleg van, akkor sem.


"Ha fékezek akkor ugye muszáj kuplongot nyomnom közben"


Mi a francnak, akkor nem lesz motorféked. Miért kéne kinyomni a kuplungot?


Visszakapcsolsz 2. - ba, ha nem elég az üzemi fékkel még ráfékezel. Ha nagyon - nagyon meredek és hosszú is lenne az út - hol a fenében van ilyen Magyarországon? - akkor vissza 1. és plusz fék. Ha mégis túlmelegedne, meg kell állni, várni még lehűl, aztán tovább. De mondom, ilyet személykocsival és hazánkban nehéz elképzelni.

2015. aug. 26. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Nyugodtan csoroghatsz le 1-ben is, semmi gond nincs azzal
2015. aug. 26. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!