Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért kell a piros lámpa...

Miért kell a piros lámpa előtt már több száz méterrel gurulni?

Figyelt kérdés
A legrosszabb: vezetéstechnikai oktatók, illetve az autóvezetői oktatók is erre tanítanak. Sokan csinálják ezt itt Budapesten, hogy pl. áll a sor a lámpánál, és már jóval előtte kirakják üresbe és gurulnak, ami nyilván jót tesz a fogyasztásnak, csakhogy ezzel jóval kevesebb autó megy át az előző lámpán, hiszen a lámpához közelítve már 100m-re kb 30-al halad emiatt a sor, miközben egyébként a lassúskodó előtt nincsen senki. Mögötte viszont az a maradék 15 autó szintúgy 30-al halad, emiatt viszont jópáran lecsúsznak a lámpáról, merthogy ugye a következő lámpa előtt jóval már 30 körül csorog a sor, és ráadásul eléjük kerül újabb 10 autó, ugyanis pl. a körúton pár száz méterenként van lámpa és hamar vége a zöldnek, nincsen zöldhullám se. Gondoljunk bele, ha minden egyes autós így csinálná, ahogy mellesleg az oktatók tanítják! A lámpákon csak az első kb. 10 autó érne át, és hatalmas dugó lenne. Igazából lehetne végig 20-al is menni a belsősávban, hiszen úgyis piros lámpához érkezünk, hova is sietünk nemde? Mellesleg rendkívül idegesítő, hogy hogy emiatt a magatartás miatt rengetegen bent maradnak a pirosnál is a kereszteződésben, mert neki még éppen zöldje volt, de mivel rendkívül lassan halad néha a sor, így nincs ideje átérni a kereszteződésen.

2017. jan. 11. 19:14
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
40%
Hát ja, mindenki próbál nagyban spórolni. Pedig fontos, hogy ezt az üresben gurulást csak akkor szabad csinálni, hogyha nincs mögöttes forgalom, és nem tartunk fel senkit. De sokan ezt leszarják.
2017. jan. 11. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
44%
Tévedsz. Az oktatók nem tanítják a gurulást, sőt tiltják, mert a vizsgán könnyen bukás lehet a dologból. Ettől még sokan csinálják. Ettől még sokan csinálják, mert - mint írtad - kedvezőbb így a fogyasztás.
2017. jan. 11. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
55%
Ez inkább pszichológiai dolog lehet. Ha már látják messziről hogy piros a lámpa akkor úgy gondolkoznak hogy minek adjanak gázt ha már úgyis meg kell majd állni.
2017. jan. 11. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
11%

Ezt nem tanítják az oktatók, sőt! Mondjuk nem ilyen okok miatt, amit te írtál. Hanem veszélyes, ha üresben van az autó.

Egyébként attól nem lesz nagyobb sor és senki sem marad le a lámpáról, ha már piros van és akkor nem a lámpa előtt fékez be, hanem odagurul.

Inkább azokkal van a gond, akik már zöldnél fékeznek, persze ők még lehet, hogy átférnek, csak a mögöttük lévő nem :)

2017. jan. 11. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
Utolsó: már hogyan ne maradna le pár autó, ha éppen akkorra áll meg a lendület hiányától az autó, mikor odaér a lámpához? Ez azt jelenti, hogy a lámpa előtt már jóval egyáltalán nem 50-el halad a sor, hanem kb. 30-al, tehát az adott szakasz átlagsebessége jóval kevesebb! Ha tudod milyen a közlekedés csúcsforgalomhoz közeli időszakban, amikor még nem áll a város, tudnád, milyen idegesítő, hogy azért maradsz le egy lámpáról, mert a sor elején egy idi*ta folyamatosan lassulva tartja fel a sort, és ha 50-el mentél volna simán átmész a lámpán. Utána meg jobbról balról eléd kerül jópár autó. Pontosítva: valóban, az oktatóm is tiltotta az üresben gurulást, azonban a kuplung benyomása melletti gurulást sebességben egyáltalán nem, sőt. Tehát a lényeg ugyanaz, gurulásra bíztatnak az oktatók, a valóságban és a médiában is, igaz, helytelenül írtam, hogy üresben, de a lényeg ugyanaz: Gázadás nélkül folyamatosan lassulva haladni. Ami valóban akkor optimális, ha nincsen forgalom. Képzeljük el, hogy egy több száz méteres (!!) járműszerelvényt vezetünk, közúton. Ilyen ugye a valóságban nincsen, de szemlélteti a kocsisort. Tehát ha a piros lámpát látva elkezdek gurulni, akkor a szerelvény sebessége jelentősen csökken, és a szerelvény utolsó fele már piros lámpánál hajt át a kereszteződésen, miközben a szerlvény eleje már átért és gurul a következő piroshoz. Azonban ha rendesen 50-el hajtok a szerelvénnyel, akkor a vége is átér, igaz, nagyobbat kell fékezni a következő lámpánál.
2017. jan. 11. 20:19
 6/12 anonim ***** válasza:
85%
5: de ha piros, akkor mégis miről maradnak le??? Semmiről :)
2017. jan. 11. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
63%
Jó lenne közölni az ilyen emberekkel, hogy a karburátorok megszűnése óta (20 év?), pont hogy többet fogyaszt üresben gurulva, mint motorfékkel.
2017. jan. 11. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%
Én is így szoktam menni, vagy motorfékkel,ez erősen a helyzettől függ .Majd ha te fizeted az üzemanyagomat akkor majd nyomom neki ,mint a sok idióta aki száguld bele a pirosba ,aztán nagy fékkel megáll, én meg röhögve elgurulok mellette a másik sávban mert úgy számolom ki a lendületet, hogy addigra nekem zöld legyen és a fékem sem kopik így el .
2017. jan. 12. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
82%

7-es megelőzött, hogy a ménkű fésülje meg! :-))

De azért nála van a pont.

2017. jan. 12. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Pontosítva a dolgot ,már a régi kocka Ladákban is volt tolóüzemi üzemanyagleállító szelep..A modernebb "újabb" karbikban meg alap.
2017. jan. 12. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!