Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Nincs valami korlátozás arra...

Nincs valami korlátozás arra hogy mennyire erős fényű hátsó lámpát használhatnak a biciklisek?

Figyelt kérdés
Félreértést elkerülve szerintem jó ha ki van világítva egy biciklis de nem kéne túlzásba vinni. Az elmúlt évben olyan hátsó lámpákat láttam némelyeknél amik szabályosan elvakították a mögöttük közlekedőket olyan erővel villogtak. Ez balesetveszélyes. Próbáltam utánanézni, nem találtam erre vonatkozóan korlátozást. Pedig tenni kéne ellene, mielőtt jobban elterjednének ezek a lámpák. Még egy autó hátsó ködlámpáját is felülmúlják fényerőben.

2017. máj. 8. 21:21
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Legalább látszik.
2017. máj. 8. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Nem tudom, valamelyik KöHém rendelet talán.

Én osztrák módi kerékpáros követést, előzést tanultam. Olyan nagy távolságot tartok, olyan szélesen előzöm, hogy abból a távolságból képtelenség, hogy elvakítson.

(Azaz legalább 50-60 méter van előttem, amikor előzni kezdem, s csakis úgy, hogy teljes szélességemben átmegyek másik sávba.)

2017. máj. 8. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
És akkor az első lámpákról nem is beszéltünk,olyan ledek vannak hogy autó fényszórónak elmennek. De jelenleg nincs rá szabályozás,kb örül mindenki ha van rajta lámpa. Igazából a bicajosnak létkérdés hogy látszódjon és ne olvadjon bele a gyatra kis elemlámpájának a fénye egy autó erősebb lámpafényébe.
2017. máj. 8. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 Alex Fly ***** válasza:
100%

Természetesen a jó öreg KÖHÉM rendelet szabályozza.

116. § (1) e) "egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával,"

Ennyi.

2017. máj. 9. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
4-es! Igen, ám ez egy minimális teljesítményt ír elő. Ez alapján olyan is lehetne - az én olvasatomban - ami a marslakókat is elvakítja.
2017. máj. 9. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 Alex Fly ***** válasza:
100%
Pontosan. Meg van határozva a minimális láthatósági szint. Több nincs. A határ a csillagos ég...
2017. máj. 9. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Én egyetértek azzal, hogy szabályozni kellene a maximális fényerőt is, mert a szembejövő/követő forgalom elvakítàsa is elég veszélyes, magára a bringásra nèzve is. (Hiszen adott esetben előzés közben lát csak meg egy akadályt az előzésben lévő jármű.)


Az azonban fontos, hogy ezt jól kommunikálják és ne az jöjjön le, hogy elég valami szentjánosbogarat applikálni a cangára, aztán jól van az úgy.

2017. máj. 9. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Azért azt kétlem, hogy az autókénál erősebb lámpájuk legyen, olyan LED méregdrága lenne, halogénhez meg sok kilós aksit kellene cipelniük ekkora fényerőhöz.
2017. máj. 9. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Alex Fly ***** válasza:
100%
Természetesen egy autóhoz képest jóval gyengébb fénye van egy kerékpárlámpának. Még első lámpánál is ritka a 10 Watt vagy annál nagyobb teljesítmény, hátul általában ez 1 Watt alatt marad. Összehasonlítva egy gépjárműével, nevetséges értékek. Csak látszólag olyan nagy a fényerő, mivel a LEDek fénysűrűsége jóval nagyobb, így a kisebb felületről érkező fénynek a környezethez viszonyított kontrasztja kelti ezt a hatást.
2017. máj. 9. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!