Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Amikor egy vonat fékez, akkor...

Amikor egy vonat fékez, akkor a max fékerő hàny %-àt hasznàlja ki?

Figyelt kérdés

Akkor, amikor az àllmàsra ér be, a nyílt pàlyàról.

Az màr a max közelébe van, vagy tudna sokkal erősebben is lassulni?


2018. máj. 16. 15:27
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
70%

"Vészfékezés:

Vészhelyzetben a motorvezető működteti a vészféket. A legrövidebb fékutat a mágneses sínfék automatikus bekapcsolásával lehet biztosítani. A mágneses sínfék beépítésével a motorvonat aktív biztonsága jelentősen növelhető volt. A fékpróbák során a 120 km/h-ról sík pályán, vészfékezve a vonat fékútja 389-398 m, míg sínfék nélkül legerősebb üzemi villamos fékezéssel pedig 756 méter"


Forrás:

[link]

A GYSEV FLirt bemutatóanyag.

2018. máj. 17. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
70%

Én naponta vonattal járok.

Elég sok személyvonatos vészfékezést átéltem már.

Néhány havonta előfordul, hogy a jelfeladás hibája miatt a vonatbefolyásoló szerkezet befékezi a személyvonatot az állomáson.

Ilyenkor az álló (leszállni készülő) utasok igen gyorsan elindulnak előre, ha nem sikerül elkapniuk valami kapaszkodásra alkalmas dolgot. (Konkrét elesést még nem láttam, de ez szerintem a véletlenen múlt.) Ha egy üdítő vagy dobozos sör van valaki előtt letéve, az garantáltan borul.

2018. máj. 18. 05:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 A kérdező kommentje:
Köszi
2018. máj. 18. 16:47
 14/15 anonim ***** válasza:

Sziasztok!


Annyit hozzátennék, hogy fékezéskor a jármű súlya nem számít. Nem azért áll meg hosszabb fékúton egy vonat, mint egy személyautó ugyanarról a sebességről, mert nehezebb, hanem mert vas sínen megy, aminek kisebb a súrlódási együtthatója.


Ha van sínfék (modern motorvonatok pl), az segít, meg valamennyit a blokkolásgátló is, mivel a tapadási súrlódási együttható nagyobb a csúszásinál (kb, azért a valóság összetettebb). Az Alstrom metrószerelvényekkel például az a probléma, hogy nagyon trágya a blokkolásgátló benne, nem véletlen, hogy először nem akarták a típusengedélyt kiadni (lásd pillangó utcai baleset).


Ha egy hosszú tehervonattal találkozol, ott még kevésbé hatékony a fékezés, mert úgy van belőve a fék, hogy ne álljon be a teljes fékhatás azonnal. Ennek az az oka, hogy időbe telik, mire a mozdonyból az utolsó kocsiba eljut féklevegő nyomáscsökkenése. Ha a mozdony azonnal teljesen befékezne, a hátul haladó kocsik kilöknék a vágányból a közbülső kocsikat, és siklás lenne a vége.


Ha érdekel, itt a teljes vasúti fékezési utasítás, ebben minden le van írva - cserébe 84 oldal:

[link]

2018. máj. 21. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
Vonatnál az a lényeg a fékezésnél, hogy ne csússzon a sínen a kerék, ezért csak egészen minimális fékerőt lehet neki adni, majd ahogy lassul úgy lehet feljebb csavarni és a végén megint csak vissza lehet venni, hogy a kívánt ponton álljon meg a vonat. Vonattól függ, hogy meddig szükséges felmenni a fékerővel. Nyilván minél hosszabb a vonat, annál óvatosabban kell fékezni, mert egyébként az is elég sok időbe telik, hogy a szerelvények befékezzenek. Gondolj bele pl. USA-ban a kilométer hosszú megavonatok fékezéséhez mekkora tapasztalat kell, mert ott bizony több percbe is betelik mire végigér a szerelvényeken a fékezési utasítás, ami nem kis távolságot jelent.
2018. máj. 22. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!