Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ér valamit a VÉDA?

Ér valamit a VÉDA?

Figyelt kérdés
A legfrissebb hír szerint nem hozta elsődleges célját a 15 milliárd forintért telepített VÉDA-rendszer, nemhogy csökkent, hanem növekedett a balesetek száma. A szomorú ebben az, hogy a tavalyi hasonló időszakban 218, idén 229 ember vesztette életét. A többi sérülési fajtában is növekedett, így a 8 napon túl gyógyuló sérülések és a könnyű sérülések számában is. A rendőrség szerint a halálos és a személyi sérüléses balesetek 32%-ának hátterében a gyorshajtás áll. Mit lehetne tenni az értelmetlen gyorshajtások visszaszorítása érdekében, hiszen ezzel a mások életére is veszélyes száguldással legfeljebb 10-15 percet lehet megtakarítani?

2018. jún. 18. 06:02
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
Aki sokat és gyorsan közlekedik az vagy kivűlről tudja hol a véda vagy van egy gps-e ami pittyeg előtte . Kicsit lassít a kamerának ,aztán újra nyomja padlóig. Mondjuk a rendőrök erre is ráálltak ,már többször láttam hogy megszivatták a véda után kigyorsítókat egy kézi méréssel :)
2018. jún. 18. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 A kérdező kommentje:

#9-re :


"A rendőrség szerint a halálos és a személyi sérüléses balesetek 32%-ának hátterében a gyorshajtás áll."


A kérdésemet a VÉDA-rendszerrel kapcsolatban tettem föl. A válaszolók többsége szerint nem alkalmas visszaszorítani a gyorshajtást. Ez természetesen magába foglalja a relatív gyorshajtások miatti baleseteket is.

2018. jún. 19. 06:15
 13/21 A kérdező kommentje:

#8-ra :


Kiszámolták, pl. 100 kilométer távolságra a megengedett 130 km/h sebesség helyett 160 km/h sebességet állandóan tartva 8,65 percet lehet megtakarítani, 180 km/h sebességnél "jelentős" 12,82 perccel előbb lehet célba érni, ha egyáltalán a töki eljut a céljához.


Megéri a menetirány szerinti magyar két forgalmi sávos, rossz útburkolatú autópályán ennyivel előbb érkezni?

____________________________________________________


Akit érdekel, itt róla egy táblázat:


[link]

2018. jún. 19. 06:24
 14/21 anonim ***** válasza:
engem jobban érdekel ,hogy húztál vonalat a szövegedbe :)
2018. jún. 19. 06:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:

13.


Nem értesz te semmit. A legtöbben nem az időnyereség miatt mennek gyorsan. Szeretünk gyorsan hajtani, ennyi. Elnyomom 200 - ig, utána ráérősen kávézom a kúton.


Aztán mutatok neked a magyarnál szarabb kétsávos pályát a fricceknél, ahol pedig nincs limit.

2018. jún. 19. 06:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:

Az ilyen 'szeretünk gyorsan menni' típusú vezetők miatt már rég be kellett volna vezetni a rendszámfelismerős szakaszmérést ami átlagsebességet mér.A rendszer adott hozzá. Majd ha a 200as száguldozás után be kell állnia 80 ra a kamion mögé km-ekre hogy kijöjjön az átlag ,leszoknának róla.


De technikailag lehetséges lenne a minden járműbe kötelező gps jeladó is , ami figyeli hol mennyivel megy az adott jármű,ahogy túllépi a sebességet már menne is a csekk.Mindenki betartaná a 30 as táblákat is.

2018. jún. 19. 06:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:

16


De miért lenne az jó neked? Mi a cél? A büntetés?


Az autópálya a legbiztonságosabb út fajta. Ott a német példa, ami bevált, akkor mi van?


Miért nem a valós problémákra figyelünk?

2018. jún. 19. 06:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:

Technikailag az is megoldható lenne, hogy egy kamera 24/24 nézné a pofánkat. Aztán ha megvakarod a tököd, megy a csekk.


De szép lenne.

2018. jún. 19. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:

De nem 2 sávos úton,ahol külsőben mászik a kamionsor 80- al ,a 'mert megtehetem' fajta autósok meg veretik a 200at a külsőben és seggtúró stroboszkopót játszanak . Közben aki be akarja tartani a szabályokat és menne 130at,az csak pislog hogy nem tud kimenni előzni mert folyamatosan seggébe jön egy félőrült aki azt várja el hogy beugráljon a kamionok közé.

A szabályokat be kell tartatni és semmi mással nem lehet csak elkerülhetetlen büntetésekkel.Egyébként németben van követési táv mérés is ,szóval ha azt bevezetnék idehaza is és keményen büntetnék a pár méteres tolást az is megoldana sok mindent.

2018. jún. 19. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:

De. A kétsávos úton,a kamionok kellett is lehet bármennyivel menni a németeknél. Nem mindenhol, de sok helyütt lehet. Még olyan is van, ahol közben még kamion előzési tilalom sincs. És kétsávos.


A követési távolság és hasonlókkal egyetértek viszont. Az sokkal nagyobb probléma.


Vagy a jobbról előzés. Tömött a belső sáv és a marha jobbról bepréseli magát eléd. Vagy a jobbratartás hiánya.


Az a baj, csak azt nem lehet könnyen mérni.

2018. jún. 19. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!